Hoppa till innehåll
Anime.se

[Fighter] Japs galleri


Japs
 Share

Rekommenderade inlägg

  • Svar 74
  • Skapad
  • Senaste svaret

Toppskribenter i detta ämne

Toppskribenter i detta ämne

  • 4 weeks later...

Vill lägga upp nånting. Får bli två halvgamla bilder.

 

-NOT-laracroft.jpg

Hennes högra hand ser konstig ut på nåt sätt. Byxorna är verkligen skumma. Inbyggt (?) skärp.

 

pointblank.jpg

Benen blev för lite för långa på han till höger.

 

Får väldigt få replys nuförtiden...

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Byxorna sitter väldigt långt ner, och ser inte ut att sitta fast väldigt bra, kan leda till en olycka :O

 

Också lite mindre polisonger kanske :P

 

Pistolerna var grymma, och handen ser jag inte så mycket fel med förutom att fingrarna börjar för långt ut på den så att säga.

 

Den andra bilden innehöll ett par hårddingar må jag säga :P

En fin enkelhet i bilden.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

alla bilderna är nice men ungefär hälften är riktigt bra.

Du jobbar mycket bättre med svart/vitt än med färg... de svart/vita ger bilderna mer liv och karaktär en liten bit av "dig" så att säga, den touchen försvinner ofta när man färglägger (speciellt med datorer)

Mycket bra jobb ;D

keep it up mate

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

alla bilderna är nice men ungefär hälften är riktigt bra.

Du jobbar mycket bättre med svart/vitt än med färg... de svart/vita ger bilderna mer liv och karaktär en liten bit av "dig" så att säga, den touchen försvinner ofta när man färglägger (speciellt med datorer)

Är inte säker men jag tror att det beror på att jag alltid färglagt med mus, vilket inte är speciellt bra.

 

Om man tittar på zaffes bilder blev hans färgläggningar radikalt mycket bättre när han skaffade sig en WACOM.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 3 months later...

Happ, har gjort ett par nya bilder, som vanligt alldeles för långt in på natten för att det ska vara särskilt nyttigt, men men. Fick nyss nys om en tävling (vilken det är får ni ta reda på själva, inte speciellt svårt >D )

Nåja hursomhelst håller jag på att utveckla lite karaktärer just för detta. (2 för att vara exakt)

 

Detta är första versionen av Kai (har gjort en karaktär som hette så förut, men den serien blev det inget av med så, no big deal)

kai1stvrs.jpg

Verktyg: Wacom, Photoshop CS

 

Detta är den andra versionen av samma karaktär, och mycket bättre enligt mig själv. Uppnår nästan exakt det jag ville uppnå med den här karaktären med denna designen. Sablans tur att jag fixade scannern också XP. Till den här karaktären har jag låtit mig influerats/inspirerats av en speciell anime karaktär. Ni kan ju gissa vem det är, zaffe vet så han får hålla tyst >D

kai.jpg

Verktyg: Blyertsstiftpenna, shading i Photoshop CS

 

Kommentarer välkomna. ;)

 

EDIT/

Upptäckte några grova fel på shadingen på brallorna. Kanske beror på att klockan var typ 5 när jag gjorde dem (!!!), men men. Ha överseende med det om ni är snälla. ^^;;

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Det var inte igår man såg ett nytt verk av dig Japs, äntligen får man sätta tänderna i något nytt av dig i alla fall ;)

 

Jag tycker att båda bilderna var hemskt fina, den första bilden så gillar jag håret mycket. Det var väldigt häftigt! Anatomin stämmer bra. Så över till andra bilden...

 

Du har fått till ställningen väldigt bra, den ser inte överansträngd ut som mina karaktärer gör när dom står i den ställningen :)

 

Och jag gissar på att det är Souchirou eller vad han nu heter ifrån Tenjou Tenge som du inspirerats utav.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Det var inte igår man såg ett nytt verk av dig Japs

har haft väldigt mycket för mig på sistone som har bumpat bort tid att sätta mig ner med penna och "papper". Lite för mycket faktiskt.

 

Alltid kul att folk uppskattar ens bilder ;)

 

Och jag gissar på att det är Souchirou eller vad han nu heter ifrån Tenjou Tenge som du inspirerats utav.

Nix, försök igen >D.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Efter det att jag postade dom två senaste bilderna har jag gjort två till ( ;) )

 

Den första är en liten simpel teckning bara.

 

http://img.photobucket.com/albums/v640/luzeke/gkwear2.jpg

Verktyg: Wacom, Photoshop CS

 

Den andra är fortfarande ofärdig. Det är fanart på Megatokyo.

 

http://img.photobucket.com/albums/v640/luzeke/mtfanrt.jpg

Verktyg: Wacom, Photoshop CS

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 2 weeks later...

zaffe hittade en kul site där man skulle skapa karaktärer (alltså teckna dom själv) och fightas med á la serie. www.enterVOID.com tror jag det var.

 

Här är bilden, tvärr är det så att jag inte har tillgång till min egen dator, vilket betyder att kvaliten på inscanningen inte är lika bra som normalt :(

Zephyr-T

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jävligt snygg desing på den roboten. Jag antar att det inte är meningen att det ska se ut så, men knäskyddet och foten på högerbenet "pekar" inte åt samma håll eller hur man säger. Nåväl, designen på den var underbar iaf ;)

 

Jag ska i alla fall kolla vidare vad det där Entervoid är för någonting.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Hha, jag visade sidan för paddan, han visade den för zaffe. Z visade den för dig?

Mjepp. Fast han sa inget om att paddan visat den för honom.

 

V*ntar med spänning på att Zaphire-T ska stiga in i VOid CIty

Zephyr-T, om du inte menar att zaffe skulle göra en liknande, han funderar iof också på att göra en robot design. Fast hans blir en tjej har han sagt.

 

Nåväl, designen på den var underbar iaf

 

Man tackar ödmjukt.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne…

×   Inklistrat som formaterad text.   Klistra istället in som oformaterad text

  Endast maximalt 75 uttryckssymboler tillåts.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa editor

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder med URL.

 Share


×
×
  • Skapa nytt...