Hoppa till innehåll
Anime.se

Varför är ni här?


Majin_Vegeta
 Share

Rekommenderade inlägg

tar manga och anime för mycket tid av våra liv? egentligen.. varför ser vi så mycket på anime och läser alldeles för mycket manga.

 

och tvspel.. hmm... visst det är kul. men det är inte bra! Den nya generationen kommer bli ett stort misslyckande! Lata, självupptagna och deprimerade! som dom flesta barn som inte "orkar" gå till skolan... varför? det var ju inte så förut... kan det ha något med att manga och anime har blivit så stort och att alla barn är som fast klistrade framför tv?

 

Japan kanske har en plan med detta!

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Läste jag inte manga, läste jag förmodligen nåt annat. Eller pillade med datorer eller nåt...

 

Jag tycker inte mina intressen tar för mycket tid, för jag hinner sköta skola och ha kompisar (som iofs också är insnöade på nåt japanskt till största delen)

 

Nåt ska man ju göra med sin fritid :D

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

det är ju sant... men det har blivit mycket anime och manga... och dom flesta gör inget annat på sin fritid än att ängna sig åt manga.

 

och det är lite konstigt att människor mår allt dåligare... är det för att dom vill ha ett bättre liv.. ett manga liv, ett liv som sina idoler.. ??? en del har bestämt sig för att leva i sin dröm och struntar i det verkliga livet. och dom blir mer och mer olyckliga, och det är ju så bra i den andra världen att dom struntar i den verkliga världen. och genom det så blir dom mer olyckliga.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

De flesta i min klass som skolkar, skolkar för att lira CS, resterande (1 person) skolkar för han har skaffat sig för många fiender och för lite vänner, så han vågar inte vara i skolan.

Det är egentligen bara jag i min klass, och större delen av åttorna som tittar på anime.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag ser inte värst mycket på anime/ läser manga egentligen. Jag hinner med så mycket annat också! Jag tränar tre gånger i veckan, träffar min kompisar på helger, min pojkvän mer eller mindre dagligen. Och ovanpå det så hinner jag mer lite anime/manga/rita/läsa annat/vandra omkring här/ passa barn m.m.

 

Kan även tillägga att det inte direkt går dåligt i skolan heller. Har... 305 poäng tror jag, och det är inte alltför dåligt enligt mig. :S

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

 

Kan även tillägga att det inte direkt går dåligt i skolan heller. Har... 305 poäng tror jag, och det är inte alltför dåligt enligt mig. :S

 

 

Äh pluggis! :D

 

Nooooo! I'm not a pluggis!!! (svengelska) Jag pluggar mycket sällan! Jag råkar bara ha lätt för att lära mig...

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

hahaha... du har helt rätt Vanilla! B)

 

men varför är du här då??? hmm... kanske för att det finns så många roliga som tråkiga personer här, mest trista. eller är det av allmän tristess?

 

fast igentligen.... va fan gör jag här? det tåls att fundera på. haha XD

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Hehe... jag läser aldrig läxorna, enda gången jag pluggar är till proven, och för att göra klart arbeten. Det blir ungefär... noll timmar i veckan, oc om vi har ett prov tre. Om vi har två kanske fem timmar då... Är det franska eller engelska så skriver man igenom glosorna en gång så är den pluggningen gjord. Snälla ta inte detta som skryt på något sätt, jag bara säger som det är... :rolleyes:

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

På nått sätt påminner det där lite om mig. Jag pluggade absolut inte mkt i högstadiet, ändå gick jag ut med 285. Hade MVG i 9 ämnen, varav flera av dom var "plugg-ämnen". Med det menar jag matte, natur-ämnena, samhällsämnena och språken. Pluggade mest till proven, och gjorde inlämningsuppgifterna de typ sista dagarna av en flera-veckorsuppgift.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

På nått sätt påminner det där lite om mig. Jag pluggade absolut inte mkt i högstadiet, ändå gick jag ut med 285. Hade MVG i 9 ämnen, varav flera av dom var "plugg-ämnen". Med det menar jag matte, natur-ämnena, samhällsämnena och språken. Pluggade mest till proven, och gjorde inlämningsuppgifterna de typ sista dagarna av en flera-veckorsuppgift.

 

Haha, that's me! Natur, matte och språk är roligast, so:n är pest...

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Ska man försöka att bevisa att man har ett liv här eller? Aja, då kan vi räkna bort mig med en gång :P

 

Sen vill jag påsta att har man bra studievana så kan man glida igenom högstadiet och gymnasiet med finfina betyg. Högskolan är väl lite värre men det funkar.

 

Jag hänger nog mycket här för att hålla ett litet öga på hur anime.se utvecklas osv, och jag vill påstå att jag hänger mer här än på animanga då jag har svårt för deras forum (och zmangas håller jag ju fortfarande på att bygga om...) och shibuya är inte så bra för just anime och manga utan mer för jdrama och japansk musik.

 

Dessutom dyker det upp lite intressanta trådar här då och då.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne…

×   Inklistrat som formaterad text.   Klistra istället in som oformaterad text

  Endast maximalt 75 uttryckssymboler tillåts.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa editor

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder med URL.

 Share

×
×
  • Skapa nytt...