Hoppa till innehåll
Anime.se

Om priserna sänks, skulle du köpa mer CD/DVD-skivor då?


SkuttyWan
 Share

Rekommenderade inlägg

Yep. Jag handlar som det är mest på rea eller begagnat.

 

Men om du ska ta in anime/manga bör du kanske också göra en rundfrågning om tillgänglighet och språk osv - skulle folk köpa mer om DVDer kom till Sverige samtidigt som USA? Vill de köpa hela albumet eller enstaka låtar via nätet? Hur mycket billigare ska det bli?

Som det är, är din fråga lite otillräcklig.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jm, men det beror på hur mycket billigare. Som det är nu, så kostar ju en skiva nästan tvåhundra spänn i skivbutiken... Det har jag inte lust att betala, runt nittio skulle jag kunna tänka mig att betala för en bra skiva.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Ja, jag skulle köpa mer, men inte för mer pengar. Som det är nu lägger jag en snittmånad ned ca. 600-800 kronor på animé-prylar, och det skulle jag nog fortsätta med om priserna sjönk. Skillnaden skulle bli att jag får mer prylar för den summan.

 

I mitt fall skulle alltså distributörerna kortsiktigt förlora på att sänka priserna, och det skulle inte alls påverka mitt piratkopierande.

 

Undviker att rösta eftersom det känns som att min röst kommer misstolkas.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Tackar för alla röster, väldigt många som har röstat och det gör mig glad! :)

 

 

Men om du ska ta in anime/manga bör du kanske också göra en rundfrågning om tillgänglighet och språk osv - skulle folk köpa mer om DVDer kom till Sverige samtidigt som USA? Vill de köpa hela albumet eller enstaka låtar via nätet? Hur mycket billigare ska det bli?

Som det är, är din fråga lite otillräcklig.

 

Frågan är om du skulle köpa mer om priset sänks, inte om du skulle köpa mer ifall det skulle vara samtida releaser på produkterna över hela världen osv., så jag ser ingen anledning till att specificera den mer.. Tycker det är olika frågor i sig, och jag tycker att det blir så krångligt om man ska ha flera olika svarsalternativ som "Ja, om det skulle släppas samtidigt överallt" osv. Vill hålla det enkelt

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Ytterst tveksamt, röstade dock nej.

 

Detta för att jag i dagsläget köper så himla lite, och när jag väl köper är det mer för att jag absolut vill ha det, och då brukar priset oftast inte spela så himla stor roll (även om det lyckades hindra mig från att köpa den japanska utgåvan av Genshiken...)

 

Måste även säga att jag ifrågasätter trovärdigheten hos de som röstat lite. Visst, många säger uppenbarligen att de skulle köpa mer om priserna var lägre. Det vore intressant att veta hur många av dem som faktiskt skulle köpa mer och hur många som bara säger det för att få ett bättre samvete.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag skulle köpt mer. Kanske inte just nu när man kan ladda ner. Men annars är det alltid roligare att ha med fodral, även om det tar stor plats. :P

 

Ja, jag tycker också att det är roligare med fodral. Men ladda ner, då har man det ju prydligt på datorn =) Men ja, jag skulle köpa mer iaf.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Men ladda ner, då har man det ju prydligt på datorn

... vilket du även kan ha om du köper skivor. Det är idag inte förbjudet att göra en digital kopia och ha den på datorn. Gör jag själv med många av mina musik-skivor, eftersom jag är lat och inte alltid orkar stoppa dem i skivspelaren.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Håller fullständigt med Ryuji!

Mitt favoritband har rätt nyss släppt en skiva.

På Maxi kostade den 175:-. Dyrt.

Sedan tog dom bort den därifrån, då kollade

jag i en skivaffär. Där kostade den 229:-!!!

Det är så dyrt å jag vetej asssså!

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag kan ju för egen del säga att jag har köpt mycket mer manga sen jag upptäckte den skatt som fanns tillgänglig i Tyskland, och jag köper också mer svensk manga (typ hela Dragonball) än jag någonsin köpt engelsk. Anledning? Priset, helt klart.

 

Frågan är om du skulle köpa mer om priset sänks, inte om du skulle köpa mer ifall det skulle vara samtida releaser på produkterna över hela världen osv., så jag ser ingen anledning till att specificera den mer.. Tycker det är olika frågor i sig, och jag tycker att det blir så krångligt om man ska ha flera olika svarsalternativ som "Ja, om det skulle släppas samtidigt överallt" osv. Vill hålla det enkelt

 

Nja, jag tänkte inte på frågan i sig skulle ändras, snarare att den borde kompletteras. Du ska in i en debatt av vad jag förstått, och om den enda statistik du har är 1 fråga som dessutom känns ganska självklar - de flesta köper mer, antingen för mer pengar eller för samma summa som Sokkan sa - blir det lättare att slå hål på den än om du har lite olika svar.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Ja det finns folk som håller med mig. Här kan inte dom ondskefulla ZImeon och grabbarna ta mig. :D

 

Ja, jag tycker att folk skall göra rätt för sig. Ondskefullt, va?

 

Ja, jag skulle definitivt köpa mer, men som Sokkan skrev, förmodligen inte för mer pengar. Om den japanska DVD-boxen med Cardcaptor Sakura kostat 1000 spänn och inte 6000 så skulle jag klart slagit till.

 

palla betala när man kan få det gratis...

Det är inställningar som din som gör världen otrevlig att leva i. På med dumstruten och in i skamvrån och skäms.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne…

×   Inklistrat som formaterad text.   Klistra istället in som oformaterad text

  Endast maximalt 75 uttryckssymboler tillåts.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa editor

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder med URL.

 Share

×
×
  • Skapa nytt...