Hoppa till innehåll
Anime.se

Hur vanligt är det att killar cosplayar?


Turbogunnar
 Share

Rekommenderade inlägg

Yep, mest tjejer i Sverige. Beror väl på att andra länder är mer insatta i cosplay (USA, japan, brasilien..) o då skäms itne killar över att cosplaya på samma sätt.

 

Plus att tjejkaraktärer har tusen gången finare kläder! ;)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Yep, mest tjejer i Sverige. Beror väl på att andra länder är mer insatta i cosplay (USA, japan, brasilien..) o då skäms itne killar över att cosplaya på samma sätt.

 

Plus att tjejkaraktärer har tusen gången finare kläder! ;)

 

ao sant... det mest absurda måste ju vara crosplay (stavning?), typ när nån hårig svettig gubbe klär ut sig till en tjej... ush ush

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag sattsar inte alls på detdär med att svenska killar tycker att det är löjligt med cosplay. Inte alls sant i min mening! >_<

 

 

Det är ju så att killar i anime/manga/tv-spel oftast är svåra att cosplay'a som, 3 stycken Anledningar kan jag iaf komma på!

 

1. Karaktärerna är antingen 2meter långa ser ut som supermodeller

 

2. De som oftast finns i tv-spel har kroppar är täckta med muskler och den enda som skulle kunna likna dessa är Arnold Swartne--(stavning?)

 

3. Killar är oftast skrajare än tjejer att cosplaya då tjejerna kanske har sytt sedan de var små. De uppmuntras i skolan att sy medan pojkar skall gå på träslöjd. *dåligt men det är sant* -.-

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag sattsar inte alls på detdär med att svenska killar tycker att det är löjligt med cosplay. Inte alls sant i min mening! >_<

 

*KLIPP KLIPP*

 

3. Killar är oftast skrajare än tjejer att cosplaya då tjejerna kanske har sytt sedan de var små. De uppmuntras i skolan att sy medan pojkar skall gå på träslöjd. *dåligt men det är sant* -.-

 

måste fan hålla med dina punkter där, men typ inte trean... jag har typ sytt fett mycket tidigare, och min morsa är fd sömmerska, så vi har typ maskiner o grejjer hemma... man kanske borde sy nåt coolt o ha på nästa sammankomst...

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

måste fan hålla med dina punkter där, men typ inte trean... jag har typ sytt fett mycket tidigare, och min morsa är fd sömmerska, så vi har typ maskiner o grejjer hemma... man kanske borde sy nåt coolt o ha på nästa sammankomst...

 

Jag menar majoriteten av killar! :D

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag sattsar inte alls på detdär med att svenska killar tycker att det är löjligt med cosplay. Inte alls sant i min mening! >_<

 

 

Det är ju så att killar i anime/manga/tv-spel oftast är svåra att cosplay'a som, 3 stycken Anledningar kan jag iaf komma på!

 

1. Karaktärerna är antingen 2meter långa ser ut som supermodeller

 

2. De som oftast finns i tv-spel har kroppar är täckta med muskler och den enda som skulle kunna likna dessa är Arnold Swartne--(stavning?)

 

3. Killar är oftast skrajare än tjejer att cosplaya då tjejerna kanske har sytt sedan de var små. De uppmuntras i skolan att sy medan pojkar skall gå på träslöjd. *dåligt men det är sant* -.-

 

O tjejkaraktärer ser inte alls ut som supermodeller? :P

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

O tjejkaraktärer ser inte alls ut som supermodeller? :P

 

Jo men det är mycket lättare för en tjej att cosplay'a en en kille, de flesta tjejerna ser inte för övermänskliga ut. Oftast kan anime/manga karaktärerna ha typ SUPERSTORA bröst men det kan man allting fejka med push-ups och sådant.

Att fejka muskler är också svårare!

 

Det är också lättare att få tag i såkallade långa än peruker som man som kille behöver. Korta peruker är jättesvåra att få tag i!(snygga peruker alltså!)

 

MEN......Så finns det ju alltid de tjejerna som cosplay'ar som supersmala karaktärer tjejer fast är i verkliga livet en storlek XL i kläder och syr tajta tajta kläder precis som om de vore XS(som karaktären ofta är!).

 

Dock så är det är helt annat ämne! XD

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag menar majoriteten av killar! >:(

 

mm sant sant...

 

men sen är ju fråga hur man ber morsan hjälpa en att sy en dräkt utan att verka helt tappad...

 

-"asså mamma... jag har bild här på en kille som jag vill klä ut mig som..."

-"vadå, är det halloween snart eller?"

 

Haha, jo det skulle kanske väcka en del uppmärksamhet... :D

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Största delen av killarna är väll osökra på sin manlighet så de vågar inte >:(

Men då måste jag vara ensam om att ha det svårt att hitta en tjej som gillar anime och cosplay då det verkar finns jätte många, om det nu bara är de som klär ut sig ^^

 

EDIT: Som någon sa så tycker de att det är löjligt och det är helt sant från många av mina polares synvinklar, men glöm inte att detta land är inne i nått amerikaniserat(flestavat:)) fas nu då alla ska klä sig som 50 cent eller ha 2pac på t-shirten och tjejerna måste visa så myckt hud som möjligt, så det gör ju saken att skulle man cosplaya så blir man helt plötsligt annorlunda och det är många som inte är säkra med det då flera troligen skulle stirra och prata om det :)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 4 weeks later...

Själv skulle jag vilja cosplaya någon gång, men det finns flera anledningar varför jag inte kan.

 

1. För långt till alla konvent.

2. Har inget att sy med hemma, skulle aldrig få använda sakerna på skolan utan att betala heller troligtvis.

3. Ska jag cosplaya så ska jag bannemig ha en jag känner som gör det samtidigt. Hur roligt är det att ha roligt ensam? >:D

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

1. Det finns folk som åker ifrån de allra nordligaste delarna till de allra sydligaste delarna och tvärtom. Så jag har svårt att tänka mig att det är "för långt", men att det självklart krävs lite att ta sig iväg. Såsom planering och pengar.

 

2. Går du i grundskolan fortfarande kan du väl prata med syslöjdsläraren? Skolans utrustning är ju till för att användas. Passa på medan du kan. Och betala för sin dräkt, säg någon som inte gör det? ^^

 

3. Cosplaya tillsammans med någon annan är ju ändå det enklaste problemet av alla. ^^

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Har du inte en snäll mamma eller pappa som är talangfull när det kommer till sömnad? Eller vän? :)

 

morsan syr mycket bra... men hon är högstadielärare vilket inte lämna så mycke tid över (dessutom är hon arbetsnarkoman så hon tar me sig jobbet hem och jobbar hemma till kl 2 på natten)

så de e ganska torsk på skräddarkontakterna, desstuom bor jag i en stad med 14000 invånare så här hemma blir det inte mycke cosplay alls. *sob*

känner inte att jag har råd att fixa kostym via nån annan och sen inte veta om jag har råd att åka på konventet =/

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Om man har gått ut skolan eller inte har syslöjd för ögonblicket kan man ju låna sömnadsböcker på biblioteket. Det finns ganska billiga bommullstyger att få tag i , typ lakansväv, och man kan färga dem utmärkt i tvättmaskin el. balja. Sen är det bara att försöka, inte för svåra saker direkt men t.ex. en figur i spännande kjol eller byxor där man kan köpa en färdig topp och ändra?

 

Vill du cosplaya och har ingen möjlighet - bjud till maskerad nästa gång du fyller år :D Kanske hittar nån annan med en hemlig passion för dräktlekande

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

tänkte faktiskt att jag skulle prova nån dag... gäller bara att komma till skott.

jag är estet rakt igenom så skaparglädje, fantasi och möjligheter finns och om jag väll ger mig fasen på det kan jag nog lära mig sy hyffsat iallafall... gäller som sagt bara att komma till skott

(har massa teaterrekvisita och gamla scenkläder man kan mixtra med xD)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 1 month later...
Har du inte en snäll mamma eller pappa som är talangfull när det kommer till sömnad? Eller vän? :)

 

ja iofs morsan är ju utbildad i skiten... att så alltså...

 

2. Går du i grundskolan fortfarande kan du väl prata med syslöjdsläraren? Skolans utrustning är ju till för att användas. Passa på medan du kan. Och betala för sin dräkt, säg någon som inte gör det? ^^

 

 

njae det var ju ett tag sen ;)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne…

×   Inklistrat som formaterad text.   Klistra istället in som oformaterad text

  Endast maximalt 75 uttryckssymboler tillåts.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa editor

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder med URL.

 Share

×
×
  • Skapa nytt...