Hoppa till innehåll
Anime.se

Hur många har gjort en amv


Duke_Dark
 Share

Rekommenderade inlägg

Vegas är ju ganska ok att använda, lätt osv.

 

 

Har ni sett den Neon Genesis Evangelion AMVn, med Engel av Rammstein, mycket rolig och bra video.

 

Jag funderar på att göra mig en egen men har så mycket annat och saknar det riktigt brinnande suget.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag vet att jag har gjort en för en massa herrans år sen. Blev väldigt inspererade av en annan amv som var från Rurouni Kenshin med någon remix av Europes final countdown så jag gjorde en egen med samma låt fast med Blood the last Vampire.

 

Var väldigt kul och jag blev nöjd med resultatet.

Kanske kommer att göra någon mer någon gång om jag bara orkar och får tid till det.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag håller fortfarande på med min Exile Amv, snart över 1 år , hade ifos en lite svacka när en massa skit pajja med musiken men har lyckats fixa det så om ett par mån är den väl "klar"

 

Och jag kan lova att jag verkligen har lagt ner tid,svett,tårar,slit i håret, 250 burkar snus,ett ex antal bärs och minst 1200 svordommar samt många långa nätter , så när den är klar ska jag dansa cha-cha i snön naken :surprised:

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 8 months later...

Enligt mig är Adobe Premiere överlägset bäst att använda för skapandet av AMV's.

 

Men söker man ett mer lättförstårligt program rekommenderar jag faktiskt Windows Movie Maker, man kan göra mer med det än man tror vid första anblick. Perfekt för lata nybörjare.

 

Ett tips är att börja sin amv "karriär" i Windows Movie Maker och sedan flytta vidare till mer professionella program när man känner att man hajar konceptet.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Håller med. Adobe Premiere är helt klart väl fungerande. Fast det gäller att ha det rent bland alla codec för har märkt att fel codecs kan krasha den stupikvarten.

 

uj var länge sen jag skrev i anime.se :)

 

Lagom te jul ska jag släppa min amv för då är den äntligen klar. är så less på s***. :D fast det äre värt ^^

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne…

×   Inklistrat som formaterad text.   Klistra istället in som oformaterad text

  Endast maximalt 75 uttryckssymboler tillåts.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa editor

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder med URL.

 Share

×
×
  • Skapa nytt...