Hoppa till innehåll

Om du vill men inte kan posta statusuppdateringar, gå till din profil, tryck på ”Redigera profil”, och på ”Aktivera statusuppdateringar?”.

Duke_Dark

Hur många har gjort en amv

Rekommenderade inlägg

Hur många har gjort en amv.

jag håller på med en med onegai teacher , angelic layer och chobits men dom blir inte klara för en fram till sommaren

Mina amv är klara men jag måste få upp min hemsida först innan jag lägger ut mina amv på internet

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra sajter

Jag har gjort en till Naruto, som då är med Rock Lee. En kompis till mig har gjort en med Shikamaru som blev rätt grym.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra sajter

Jag har inte gjort någon, men funderar på att göra en. Problemet är att det verkar lite krångligt, och jag är inte så mycket för att pyssla :)

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra sajter

jag har gjort 8 stycken. och jag har jobbat på ett par till men de blev aldrig klara :(

en av mina videos finns att ladda ner på animemusicvideos.org om ni är medlemmar där. det är förövrigt inte så svårt att göra amvs. det svåra är att få dem att bli bra :D

om någon nu vill kolla på mina amvs så vill jag varna lite såhär i förhand, de är lite annorlunda :) åtminstone några av dem.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra sajter
Har inte gjort det, håller därimot att göra ett par remixar på vissa låtar. I Trance/Synth Stil. Får se när man blir klar med någon.

Som jag då :) dock gjorde jag en ny variant utav Ayashi no Ceres intro låten så allt som saknas nu e själva Videon, fast jag å video redigering = 0

finns det nå bättre program förutom Virtualdub?

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra sajter
Gäst mob

Jag är inte helt haj på det, men jag antar att man tar div. klipp och scener från animeserier och klipper så att det passar in med nån soet låt.

Jag har funderat nångång, men jag kom fram till att jag är för lat :)

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra sajter

Det står för "Diverse klipp och scener" Det vill säga olika klipp från olika tidpunkter i en eller flera anime serier. Sedan så lägger du till musik till dom klippen.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra sajter

har oxo gjort en amv=) den ligger på

holygamers.starthotel.dk/test.avi

*min första amv gjord i windows movie maker*=)

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra sajter

min första amv det var en kenshin mv, med låten a world so cold med mudvayne. jag tycker att idén var bra, men ja...satt på en seg dator vilket jag inte skulle rekommendera när man gör en amv på adobe premier...slutresultaten blev bra dock!

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra sajter

Har inte gjort någon personligen men funderat över att göra en men det verkar inte så lätt med alla klippningar och ljud sammtidigt. Någon som har programtips och hur man lättast gör så att det blir snyggt?

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra sajter

Jag "köpte" adobe Premiere för 6000:- ;) och kör på det nu , funkar fint fint dock lite probbs med alla codec som e halvbuggiga men ska ta å rensa ut och installera ett par sjyshta iallafall. Men av det lilla jag har kört med det så är det ruskigt grymt bra så om du endå ska börja med nått så börja rejält ist

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra sajter

För den som är intresserad kommer det vara en musikvideotävling på konventet Dôgakon återigen som äger rum första helgen i juni i Stockholm. Arrangörerna kommer välja ut ett par låtar som man får välja bland, och dessa kommer annonseras ut en månad före konventet. Så har man en månad på sig att sätta ihop en musikvideo som sen visas på konventet. Deltagarna röstar fram vinnaren.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra sajter
Jag "köpte" adobe Premiere för 6000:- ;) och kör på det nu , funkar fint fint dock lite probbs med alla codec som e halvbuggiga men ska ta å rensa ut och installera ett par sjyshta iallafall. Men av det lilla jag har kört med det så är det ruskigt grymt bra så om du endå ska börja med nått så börja rejält ist

6000:- spän, var inte det att ta i lite väl mkt?

Hur som helst har jag också det programet dock inte senaste versionen tror jag men det är ganska bra och jag gillar att klippa lite här och där fast när jag ska spara det så blir filerna gigantiska trots att jag minskar nästan allt. Vad gör jag för fel?

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra sajter

Dvs "Köpte" inte alls ;)

filerna blir ju stora tills du gör om dom till Divx skulle jag tro

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra sajter

Dvs "Köpte" inte alls ;)

filerna blir ju stora tills du gör om dom till Divx skulle jag tro

Ok, men jag tror jag gjort det ligger även en bra bit över normala amvs.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra sajter

Jag har inte gjort någon än så länge. Dock är jag ganska interesserad av det. Vilker program rekommederar ni?

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra sajter

Jag har gjort två stycken som båda är av högsta klass! Nåja, en del grejer kunde vara bättre på första, den kunde nämligen ha varit en RAW-version. Men men.

Den första jag gjorde var med Bärskärk, med två stycken låtar! (Det var två eftersom det var första gången jag gjorde något i Windows Movie Maker och bara testade lite grann) "Gatts", en låt från serien Bärskärk då, och "Det Skall Bli Män Av Er Nu" från Mulan! (Svenska versionen så klart)

Den andra var med serien Rai Grottpojken och eftersom det finns åtminstone en musikvideo från varenda serie som har låten "In The End" med Linkin Park så var jag tvungen att ta den också! Då kan jag ju berätta att min blev den bästa av de alla också. (Ingen av de här två är seriöst gjorda) Synd bara att jag inte kan lägga upp dem någonstans så att alla skulle kunna titta på dem och bli glada! Den enda som fått avnjuta den hittills (förutom jag själv) är LordMune och han är inte någon tacksam kund.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra sajter

gjorde en awm på akira för länge sedan då ja gick på medíeprogrammet.. ja visste ju inte då att va awm var, men ´ja vart då nöjd med den.. första gången i premiere.. :P och självklart så använda ja ju på took för många olika transitions.. :D men vem gör int det felet första gången. Men ja använde mig utav Rage against the machine´s låt "No shelter".. kan tyvär inte visa er för den har varit borta sedan 5-6 år tillbax

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra sajter
Vilker program rekommederar ni?

Cinelerra liknar Adobe Premier väldigt mycket, förutom att det inte kostar pengar.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra sajter

Har ni förresten något tips på något program man kan använda för att DUBBA? (Gärna lätthanterligt program också) Det skulle vara något det.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra sajter

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att lämna en kommentar

Skapa ett konto

Registrera dig för ett nytt konto i vårt community. Det är enkelt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här.

Logga in nu