Hoppa till innehåll
Anime.se

Varför kopiera.


CUBErt
 Share

Rekommenderade inlägg

Eftersom ingen förstod vad jag ville ha fram i den andra tråden väljer jag att skapa en ny.

Herid Fel skrev:

Saken är den lille du, att det är inte att kopiera. PHPBB är ett php forum som man kan ladda ner gratis, detta är INTE Animangas skapelse. De använder helt enkelt ett forum som går att ladda ner, ja till och med du kan ladda ner den och stoppa den på din hemsida, och sedan gäller det bara att modifiera den.

 

Lilla gubben, jag vet mycket väl vad phpBB är. Och att Animangas forum är kådat i Perl. Saken är den att jag undrar varför ni kopierat stilen på forumet och framsidan rakt av och ändrat lite färger? Och med kopierat menar jag att ni har ganska identisk CSS med Animanga. Suspekt? Ja.

Och varför låsa min gamla tråd?

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Saken är den, att denna typ av layout inte är att kopiera, den är ytterst vanlig. Den har i stort sett blivit en standard. Och om du ser närmre på Animanga, vilket du förmodligen har, så är det annorlunda. Inget här är kopierat, bara gjort i en speciell stil som idag räknas till standarden. Du behöver bara surfa lite grand för att se att många sidor liknar varandra om man bara byter grafik och färgschema. Inget av detta är kopierat, utan gjort med hjälp av Forehad, Krunaldo och Avathar.

Jag har själv haft en sida med liknande layout en gång i tiden, och saken är, jag hade inte kopierat, man försöker bara få allt att vara så fylligt som möjligt. Enkelt men fullt med information. Sedan kan man inte gå och hacka på en sida som man själv ser lite likheter med en annan och säga att de har kopierat det. Och i detta fall påstår du att deras forum är gjort med perl, då är det i stort sett inga saker som liknar. Inte ens layouten för nyheterna är likadan.

 

Varför jag låser din tråd? Jo, för att du är naiv nog att tro att alla måste kopiera något för att det ser bra ut. Vakta sin heder, på grund av avund. Inte bra, inte rätt. Och på sättet du formulerar dina inlägg. Nej du CUBErt, Jag låser även denna tråd, och jag varnar dig för att dra upp något i denna stil igen utan ett synnerligen bra argument. Och i detta fall tror jag inte något kommer gå igenom eftersom jag vet att krunaldo gjort sidan för hand, och forehad det samma, och Avathar har inte kopierat någon.

 

PUNKT SLUT

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gäst
Detta ämne är nu stängt för ytterligare svar.
 Share

×
×
  • Skapa nytt...