Hoppa till innehåll
Anime.se

Uppcon:04 - Eftersnack


Genma
 Share

Rekommenderade inlägg

Jag låste Uppcon:04-tråden och skapade den här, tyckte det vore bra.

 

Jag kan inleda med att som sovsalsansvarig be om ursäkt för den alldeles för trånga förläggningen under första natten, det kom helt enkelt många fler övernattare än vi räknat med. Lyckligtvis löstes detta med ett extra utrymme till andra natten, hoppas det gick bättre att sova då.

 

Skriv gärna vad ni tyckte om konventet.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

jag har inte nåt stort att klaga på eftersom jag inte blev direkt påverkad av något (t.ex förseningar i programet) så det va en rätt så lyckad convent tycker ja. (småsaker finns det alltid att klaga på. även om man har gjort det i flera år)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Fast slå tjejerna som gav Berserk till den 10 åriga tjejen som vann cosplay tävlingen.

 

Nej, slå mig inte - jag tänkte inte på att det var Berserk i korgen och att hon bara var 12!!! ^^;;;

 

Tack iallafall till alla underbara cosplayare!!! Ni värmer mitt hjärta och jag blir bara stoltare och stoltare för varje gång.

 

Här kan ni skåda majoriteten av deltagarna, håll till godo:

http://saumaheim.fotopages.com

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Det var riktigt kul, fast fanns otroligt nog för lite saker att göra ibland xD blev helt besviken på att hela avsnitt 2 av SäMoViK inte visades, men "Något sket sig" var rätt guld ändå.

Sovsalarna såg något fulla ut ja, så vi flydde. Lite synd att jpopsweden inte kom heller, men denkipop var så trevligt trevligt ändå så det räckte ^^ hoho, det kändes nästan tryggt att alltid se zimeon vid Nördspelet, fast jag vågade aldrig testa.

 

Ett riktigt trevligt konvent, helt godkänt. Hoppas det blir ett till, och nästa gång kanske man får sin affisch *host harkel host*.

 

Edit: Här finns förresten två fina gruppfoton vi lyckades ta.

Bild 1

Från vänster: Difrex, Doppler, forehead, karolina, ikkari, emilia, benju (bakom Skuttywans hand), Skuttywan, MrFantasy, krunaldo, cainz och alexandra.

 

Bild 2 (Notera att kortet är lite suddigt för att det är taget av tre personer samtidigt, de som är ihoptejpade på första bilden...)

Från vänster: Difrex, Doppler, forehead, karolina, ikkari, emilia, benju, Gafvert, MrFantasy, marcus_com, Immortelle, Lendai, Samir och alexandra.

 

Om folk har mera bilder vore det roligt att se xD

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Finns bara en sak jag kan klaga på eftersom jag gick dit för animèns skull, och inte tv-spelen. Varför hade ni inte platser åt alla i biografen? Stå och se på anime är ingen höjdare. Och det bryter säkert mot brandföreskrifterna att blockera vägar ut. Bensträckare mellan timmarna hade varit skönt också.

 

Allt annat var ju också skoj, men ja, ni fattar vinken.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Bild 2 (Notera att kortet är lite suddigt för att det är taget av tre personer samtidigt, de som är ihoptejpade på första bilden...)

Från vänster: Difrex, Doppler, forehead, karolina, ikkari, emilia, benju, Gafvert, MrFantasy, marcus_com, Immortelle, Lendai, ingen aning och alexandra.

 

Om folk har mera bilder vore det roligt att se xD

 

Han som är ingen aning heter Samir ^^

Det var kul att träffa er allihopa, och jag fick se krunaldo ddr:a igen :3

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Trevlig textning på Sensei no Ojikan : )

Annars är det väl inte så smart att starta ett anime-konvent med Casshern som varken var bra eller en anime.

Håller med att Casshern inte var något vidare den var bara konstig med Genshiken och Sensei no Ojikan var ju bara bäst perfekta till visning >:(, synd att dom inte visa flera avsnitt :( .

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Tyckte uppcon var mycket trevligt, men har inget att jämnföra med då det var första gången jag åkte på ett anime konvent, men fler ska de bli ^^

Tyckte allt fungera väldigt bra förutom som sagts att det var ganska fullt i sovsalen första natten, men det fixades ju till sen.

Sen att det bara var några få AMV var ju lite synd men det är inget som ni kan rå för, får ta och lära mig göra AMV's ¨så man kan ställa upp nästa gång kanske ^^

Hmm, vad ska jag säga mer. Jo, det var bra priser på mackorna och läsken som såldes. Tyckte även det var kul att se på alla cosplayers, rikitigt snygga dräkter en del hade >:(

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Det var i min mening en riktigt lyckad konvent.

Ok den hade sina små fel men sådant har vi som gått på anime visningar tidigare blivit vana vid. >:(

 

Önskar jag hade kommit längre i Naruto 2 tuneringen, men va fan jag kommer längre än min kompis som dessutom är bättre än mig.

Synd att de tog bort spelet direkt efteråt, jag skulle gärna kört några fler matcher mot Gara, gillade hennes fighting still.

Tack för god match ialla fall B)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Det var ett trevlig konvent, synd bara att jag blev sjuk på lördagen och åkte hem vid ett.

Men jag tyckte det var bra oprganiserat, förutom det som Gafvert(?) sa om biografen. Jag tycker även att sovsalarna inte var så bra organiserat..

Var väl 150 i en sal, och är det 150 i en sal lär i alla fall 75 stycken snarka.. :/

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Konventet var väl hyfsat bra. Dock så var mackorna dyrare än på Dougakon, och så verkade man inte rikigt få kontakt med andra personer på Uppcon, Krulle och gänget exempelvis. Man såg dem, men det var typ allt.

 

I övrigt så lyckades ju vi från Luleå utmärka oss rätt så regält. Först var jag första besökaren, sedan så vann våran Nanna teckningstävlingen och så vann Kao(Karolina Nurmela) cosplayen för bästa dräkt. Inte dåligt inte. Vi från Luleå dominerade! Hehe, nej men det skall bli kul om man kan träffa er igen fast med mer kontakt med folk.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Håller med Herid där om kontakten, dock träffade jag några trevliga människor vid Tekken 5.

 

Jag och Alisa missade Tekken tävlingen ;_; Men jag spelade det en del på kvällen sen mot Kenshin och två andra, yay.

Däremot så hann vi med Soul Calibur II tävlingen som tur var =>

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Kommer frågesporten vara allmän för beskådning sen?
Tja, jag skulle uppskatta om facitet hamnade på väven, både till tipsrundan/frågesporten. Det var vissa oklarheter. (läs: lite väl långsökta svar. Om man ens kan kalla dem långsökta, ens. Jag tänker främst på den uppgiften när man skulle para ihop olika nördord med ett annat relaterat. Hur var det nu, Neon genesis evangelion och Van Fanel? Eller var det med SELLE? Facitet till frågesporten kom till allmän beskådning efter tävlingen, något som dock inte skedde med tipsrundan, och det var några saker jag är osäker, även där)
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne…

×   Inklistrat som formaterad text.   Klistra istället in som oformaterad text

  Endast maximalt 75 uttryckssymboler tillåts.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa editor

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder med URL.

 Share

×
×
  • Skapa nytt...