Hoppa till innehåll
Anime.se

större avatar


Dread
 Share

Rekommenderade inlägg

  • 2 months later...

*bump*, jag tycker att avatarerna borde få ta större plats. 7kb är väldigt lite, speciellt för ett sånt här litet forum. Jag menar, hur många användare finns det nu? *kollar*, närapå 3000. 3000*7 = 21mb som worst case scenario. Öka till ~21kb / avatar, tycker jag, då kan man ha respektabel kvalitet på sina avatarer =/..

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 6 months later...

Jag väcker liv i den här gamla tråden igen.

 

Efter att ha letat som en tok i över två timmar för att hitta en passande 80x80 avatar som dessutom är 7kb har jag gett upp.

 

Det finns hur många snygga 100x100 (de fletsa är runt 30kb) som helst men 80x80 är för det mesta skit fula.

 

Anime.se är nog ett av de få forum som faktist inte kör 100x100 kan vi inte åtgärda det eller?

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Efter att ha letat som en tok i över två timmar för att hitta en passande 80x80 avatar som dessutom är 7kb har jag gett upp.

 

Det finns hur många snygga 100x100 (de fletsa är runt 30kb) som helst men 80x80 är för det mesta skit fula.

 

Du vet väl att du kan förminska 100x100 avatarer till 80x80 avatarer va? Det kan du göra i Paint eller i något annat bildredigeringsprogram.

 

Anime.se är nog ett av de få forum som faktist inte kör 100x100 kan vi inte åtgärda det eller?

 

Skicka ett pm till Avathar på forumet och fråga. Det är han som som bestämmer.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

såvida man inte bara skriver in i programmet vilka attribut bilden ska ha, så går det nog ungefär lika snabbt, kan ju inte säga så mkt om programmet då jag inte testat det.

 

Jag brukar ta n stund på mig men det r mest för att jag inte orkar leta upp en miniräknare för att ta reda på hur många procent jag måste förminska bilden. sen så är det bara att testa lite olika format för att få bilden att ta lite plats utan att förlora färger etc...

 

f.ö. så är jag en sån person som försöker att ha så lite program på datan som möjligt B)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 1 month later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne…

×   Inklistrat som formaterad text.   Klistra istället in som oformaterad text

  Endast maximalt 75 uttryckssymboler tillåts.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa editor

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder med URL.

 Share

×
×
  • Skapa nytt...