Hoppa till innehåll
Anime.se

Hur många 5-åringar skulle ni klara att klå upp


docster
 Share

Rekommenderade inlägg

Läs detta först eller läs citatet under:

 

he question: How many 5 year-olds could you take on at once?

 

The specifics:

 

- You are in an enclosed area, roughly the size of a basketball court. There are no foreign objects.

- You are not allowed to touch a wall.

- When you are knocked unconscious, you lose. When they are all knocked unconscious, they lose. Once a kid is knocked unconscious, that kid is "out."

- I (or someone else intent on seeing to it you fail) get to choose the kids from a pool that is twice the size of your magic number. The pool will be 50/50 in terms of gender and will have no discernable abnormalities in terms of demographics, other than they are all healthy Americans.

- The kids receive one day of training from hand-to-hand combat experts who will train them specifically to team up to take down one adult. You will receive one hour of "counter-tactics" training.

- There is no protective padding for any combatant other than the standard-issue cup.

* The kids are motivated enough to not get scared, regardless of the bloodshed. Even the very last one will give it his/her best to take you down.

 

Hur många? Efter ha läst detaljer så räknar jag med att jag tar ungefär 15 av dom (5-åringar kan sparka så jävla hårt :D). Liksom vad ska man göra det kommer 20 rusande galna 5-åringar som bara tänker på att döda dig, så blir det nog svårt att ta fler för mig. De lär ju inte komma en och en som på alla karate-filmer :).

 

Hur många skulle ni ta? Kom gärna med förslag på taktiker och liknande! :)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

jag har inte en aning, men hom man har fem som hänger på varje arm och ben samtidigt som dom adra sparkar o slår på en så kan det bli rätt svårt.

det beror på hur snabbt dom kommer och om dom kommer från alla rkitningar, men jag skulle väl gissa på att jag kan få ner ungefär 10

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Efter försök med min syster och hennes kompisar (som jag iofs inte fick puckla på hursomhelst) vet jag att jag klarar av tre åttaåringar minimum. Vi säger att det är fyra femmor... Om man får ta i hur mycket som helst, kanske tio stycken?

Jag vet allvarligt talat inte eftersom jag aldrig slagits 'på riktigt' men jag tror att 10 femåringar är ett ganska säkert nummer

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

jag tror nog jag skulle klara 10-15st också... den bästa taktiken skulle nog vara att springa rakt emot dem, dvs åt ett håll så får dem andra kidsen på de andra sidorna springa efter en och på så viss blir det ett färre antal på en gång... men om de har fått special träning... hmmm... svårt, men som sagt minst 10-15 st tror jag

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Maken till idiotiskt tankeexperiment har jag aldrig stött på i hela mitt usla liv.

 

Hur många blåa jordgubbar skulle du kunna äta om de innehöll 0,3 milligram heroin var och du var tvungen att äta en varannan minut och inte dricka vatten emellan?

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Humm, det står inte att man inte får beväpna sig, ge mig ett baseball trä eller ett katana skan jag säkert avvärja omkring 40-50 stycken, troligen mer.

 

Tror vapen av alla de slag går in under

There are no foreign objects.

 

Ah, sorry, jag läste inte ordentligt.

 

Men ärligt grabbar, det är ju för tusan 5 åringar vi pratar om.

Jag vet att den genomsnittliga är tanig, men så jäkla taniga är ni väl inte att ni inte kan sparka ner några småbarn? XD

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Asså femåringar e jävligt små om man tänker efter... så det blir nog en hel del om man dessutom tänker på att de antagligen e out of action efter typ ett slag eller en spark.

 

edet: Iofs så är det ganska jobbigt o slåss så det e svårt o veta.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Okej, min lillebror är kraftig och han är snart 7 år. Han går knappt under midjan på mig. Så, visst, träna upp dem, men man kan ju för fan nästan kliva ner dem utan att mena det. Jag säger bara att man springer rakt på, de klarar inte av din kroppstyngd ändå. Fortsätt så till det tar stopp eller ingen står upp någe mer. XD

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 1 month later...

jag tror man skulle kunna ta fler än man tror... 15 låter och ÄR juh ganska många men ska man se på effektiviteten kan max 4 åt gången hoppa på dig (då de fått hand to hand combat träning tänker de nog inte hänga sig i armarna på dig).

skulle mer än 4 (kanske 5) gå på sammtidigt skulle de inte ha något som hellst svängrum och därav inte få nån större kraft i eventuella attacker.

Jag tror det ska till rätt mycke innan 4-5 femåringar slår dig medvetslös vilket var "kravet" för förlust.

 

eventuell taktik mot galna femåringar skulle väll va att hugga tag i första bästa skitunge, ta honom/henne i fötterna och svinga vilt

(eller utnyttja "bowling effekten")

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Typ 20-25 st, ge dem en smäll i skallen, en riktigt rejäl smäll!

Då lovar jag att dem däckar, deras skelett är inte lika tåligt som vårat då vi har levt längre och antagligen (myvket logiskt iaf) så har vi druckit mer mjölk, kalcium ni vet ;)

 

Aja, nån smäll i skallen, eller så sparkar man bara som på en fotboll, fast i deras magar. Hmm man kanske kan armbåga dem också...

 

Eller som Korinthian sa (taktik från orginaltråden) använda ungarna som vapen, ta en i benet och utför en vacker piruett (stavas det så? ^^).

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne…

×   Inklistrat som formaterad text.   Klistra istället in som oformaterad text

  Endast maximalt 75 uttryckssymboler tillåts.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa editor

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder med URL.

 Share

×
×
  • Skapa nytt...