Hoppa till innehåll
Anime.se

Yotsubato!


Skatan Milla
 Share

Rekommenderade inlägg

Yotsubato

ttt.jpg

 

Kiyohiko Azumas nya manga, d.v.s. skaparen av Azumanga Daioh.

Tre stycken pocket böcker har släppts i japan, och med tanke på hur populär Azumanga Daioh r så kan vi inte mer än förvänta oss att en översättning är på väg. Så vad kan vi vänta oss av denna manga?

Av det jag har läst så är det samma humor som användes i Azumanga Daioh, alltså vardagliga saker som visas på ett sjukt, komiskt och charmigt sätt.

Jag kan gissa att jag inte är den enda här som tycker att det här är riktigt skoj.

 

För att veta mer använd

http://www.google.se

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Den där är inte bara "riktigt skoj". Yotsuba&! är i klass med Forrest Gump. Jag menar på fullt allvar att det där är en av de bästa serierna jag överhuvudtaget läst. När man känner att livet är tungt och att man har glömt bort vad nöje är, då plockar man fram Yotsuba&!.

 

Enjoy everything.

 

Na!

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 2 weeks later...

Yeay, underbart! Får boka dem direkt.

 

Men är det bara jag som finner ADV Mangas hemsida helt död? Den har inte fått uppdateringar på månader nu, men ADV Film verkar leva dock. Var såg ni nyheten att den kommer, eller luffade ni bara runt på adlibris?

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Garanterat skratt, precis som Azumanga Daioh :D

Har bara läst två kapitel, men av det har jag bara suttit och skrattat, och måste säga att jag tror denna kommer slå Azumanga. Och precis som Zimeon skriver så är det lite "Forrest Gump-känsla" på Yotsubato :)

 

Skönt att den är licenserad också :)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 2 months later...

Nu har jag äntligen läst första volymen, och jag är verkligen inte besviken. I början kändes den lite seg dock, det kändes helt enkelt som Osaka i Chiyo-chans kropp, och sen en halvdan story. Det jag glömde var att han ofta skämtar med saker som hänt, eller personernas beteenden i serien, så den blev tack och lov bara bättre och bättre när man väl lärde känna karaktärerna en aning. Bättre än Azumanga Daioh! känns den inte än, men man kan ju hoppas på att det kommer.

 

Får hoppas på att SFBok inte har fått slut på volym 2 imorgon ^^

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 2 weeks later...

Läst volym två ^^

Humorn blir bättre och bättre när den är på sin topp, men den har även sina gropar. Jag vet inte om det bara är jag, men ibland blir Yotsuba så korkad att man istället för att skratta åt det börjar irritera sig på henne.

Well well, det varar oftast inte särskilt länge ändå, så man kan inte stoppa sig ifrån att längta efter nästa volym ^^

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Den där är inte bara "riktigt skoj". Yotsuba&! är i klass med Forrest Gump. Jag menar på fullt allvar att det där är en av de bästa serierna jag överhuvudtaget läst. När man känner att livet är tungt och att man har glömt bort vad nöje är, då plockar man fram Yotsuba&!.

 

Enjoy everything.

 

Na!

 

 

ojj, är den så bra?? Forrest Gump är en av de få filmer som fick mig att bli tårögd och glad på samma gång( Filmen är ju bara för kul), om nu Totsuba är i klass med den måste jag köpa den. :)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 2 months later...

Jag vet ärligt talat inte vad du menar med Sit Com-aktigt upplägg, men även om Azumanga Daioh och Yotsuba&! har likheter (av naturliga anledningar) kan jag också känna ljusår mellan dem. Azumanga Daioh tycker jag "bara" är skitbra. Yotsubato& är ett sanslöst mästerverk av oändliga mått.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne…

×   Inklistrat som formaterad text.   Klistra istället in som oformaterad text

  Endast maximalt 75 uttryckssymboler tillåts.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa editor

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder med URL.

 Share

×
×
  • Skapa nytt...