Hoppa till innehåll
Anime.se

Sämsta animé TV visar nu??


Mnbliu
 Share

Rekommenderade inlägg

typisk tv ide: "jag vet vi sänder dom sämsta serierna som ingen vill se så får vi många tittare :sleep:;

 

Tja, barn ser på det mesta, och som vi alla vet så är anime bara för barn :P

 

men då får väl dom se till att skaffa nån som passar för andra personer än barn. sveriges tummregel verkarar vara "allt som är tecknat är för barn under 12" sen ser dom: oj det var våldsamt det kan vi inte visa, så struntar dom i de... så tror ja det är

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

att alla inte tycker samma sak... världen hade varit en otroligt tråkig plats i så fall :P

Tycker bara att det är så fasansfullt tradigt att folk bara klagar så fort det är minsta sak som inte passar dem personligen. Man behöver inte gilla Card Captor Sakura, men man avfärdar den inte som "inte särskilt vidare". Den är faktiskt en av pelarna i animéns historia, och SVT gjorde ett kanonjobb som tog in den. Det är lite skam på torra land att inte Sveriges animéfans gjorde stående ovationer. Istället sket bara alla i det och var sura för att det inte var stenhård maffia-action eller klagade över att de inte orkade skaffa digitalbox. Surpuppor.

 

Var jag SVT skulle jag aldrig ta in mer animé av ren brist på uppskattning.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

jo det klart...Förstår vad du menar.

Har själv inte sett just Card Captor men jag har hört att den ska vara väldigt bra.

Jag kan i tråden om "Mer anime i SVT" låtit ganska kritisk mot just SVT vilket egentligen inte är fallet (utryckte mig kanske lite klumpigt), tycker som du säger att de gör ett kanonjobb som faktiskt visar anime överhuvud taget och speciellt då när det gäller riktigt bra serier som Card Captor... har juh som sagt inte sett den men eftersom den är så stor kan den iallafall inte var kass

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Det är klart som korvspad att alla inte gillar Card Captor Sakura -- den har främst två målgrupper: 1) småflickor och 2) animénördar, vilket lämnar alla "jag vill se på cool animé som Cowboy Bebop" utanför.

 

Men det kan ju inte SVT veta. De tar in något som de tycker verka bra, och de prickar in en av animéns historias största grejer, och en av de allra nördigaste också. Till skillnad från TV4 och TV3 så tänker SVT ju inte "pengar" och tar in Pokémon, utan de tänker "bra TV" och så tar de in Card Captor Sakura. För mig är den skillnaden milsvid och framförallt mycket mer lovande. Det betyder att de kan ta in vilken minoritetsanimé som helst. Till en början med får vi nöja oss med de som ser ut som barnprogram, det är klart. Men om några år...!

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

sänds sailer moon fortfarande?

Tyvärr inte. Femma gav upp efter att ha vältrat ut de två första säsongerna sex gånger i etern (ett avsnitt varje vardag i ett och ett halvt år(i början även på helgerna)). Jag tycker det är synd att de la ned projektet, då jag knappt har något inspelat (det jag spelade in, som inte var så lite, har antingen av misstag blivigt överspelat, försvunnit eller bara sprängts så där i största allmänhet). Åter till ämnet, så kan jag nog inte svara på frågan. Dels för att jag knappt ser på teve(den mangafilm jag ser på går inte på teve vare sig i Sverige, Japan eller Turkmenistan), dels för att grundfrågan inte är speciellt specificerad. Syftar den på Japansk teve? Eller Svensk? Eller Sydafrikansk? Men om vi koncentrerar oss på Japansk teve, så verkar Naruto vara en hopplös upprepning och plankning av gamla tiders slagsmålsserier. (För trots allt, vem behöver en overbal fjortisninja, när man har en tokmanlig efter-det-stora-atomkriget-karlakarl? Inte jag iallafall)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag tycker att innan man överhuvudtaget kan klaga på att det visas dålig anime i Sverige så kankse man kan tänka efter lite och se att de överhuvudtagetsänds. Jag är inte så kritisk mot animen som finns i Sverige. Men om jag säger så här; Om alla här på anime.se är kritiska mot den eller inte gillar den alls hur stor är då chansen att vi överhuvutaget kommer få in mer anime i Sverige. Det kan ju vara så att visa serier är så pass bra att det inte ses som barnprogram i Svenskarnas ögon och då vill de inte ha det eftersom det är teckanat för barn de strävar efter.

 

Om folk inte gillar det vi har är inte chansen så stor att de tar reda på mer om vad som finns i genren. Fast man j´kan ju alltid hoppas.[/i]

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Om alla här på anime.se är kritiska mot den eller inte gillar den alls hur stor är då chansen att vi överhuvutaget kommer få in mer anime i Sverige. Det kan ju vara så att visa serier är så pass bra att det inte ses som barnprogram i Svenskarnas ögon och då vill de inte ha det eftersom det är teckanat för barn de strävar efter.

 

Om folk inte gillar det vi har är inte chansen så stor att de tar reda på mer om vad som finns i genren. Fast man j´kan ju alltid hoppas.[/i]

 

Word, Jagvillha, word.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne…

×   Inklistrat som formaterad text.   Klistra istället in som oformaterad text

  Endast maximalt 75 uttryckssymboler tillåts.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa editor

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder med URL.

 Share

×
×
  • Skapa nytt...