Hoppa till innehåll
Anime.se

Bästa AMV'n?


saltwaterchimp
 Share

Rekommenderade inlägg

Anime-music-video vet nog en del här att AMV står för men vilken är bäst?

 

Blev lite av en fan för denna typ av grejer när jag inte sett så mycket anime och andvände dem som trejlers för att bestämma vad jag ska tanka/köpa.

Nu kollar jag på dem jag har i underhålllande syften och tycker att de bara blivit bättre sen jag sett filmerna/serierna de handlar om.

 

kanske har vi en AMVtillverkare på denna sida? Annars kan ni ju bara skriva era åsikter och få igång en diskution :D

 

tacksam för svar!

 

bless

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

svårt att bedömma... du har ju bäst välgjord, bäst lipsync och bäst stämning (finns säkert fler saker att bedömma)

 

för bästa effekter och tajming skulle säga en AMV (minns inte vad den hette tyvärr) som jag så för ett tag sen Anime: Gunbuster, Musik: Rocky

 

men de slår inte Otaku Productions - Trigun - Eden Remastered när det kommer till stämmning

 

Sarah Brightmans mjuka, gudomliga stämma till scener av trårar,våld och en lite skymt av kärlek

 

(även en guldstjärna till [ManyLemons] för deras

Naruto AMV (The Narutrix) för bästa komedi AMV)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag har inte sett mycket men de som fastnat i minnet är Evangelion videon med Rammstein's Engel, mkt bra timing och låtval, och AMV-parodin som börjar med "Papa loves Mambo" sången och handlar om plågan i att försöka komponera en bra video till Cowboy Bebop

 

Jag tycker även "Yaoi Mystery Theater" är sjukt bra :D

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Den klart bästa Amv'n jag sett är "The AMV before halloween" i den spelas låten This Is Halloween komponerad av Danny Elfman från filmen The Nightmare Before Christmas, en disney film som för övrigt är en av de bästa dem har gjort!

 

Föreställ er känslan att få se Alucard sjunga "This is halloween, this is halloween...etc..." sedan finns det en hel del andra "Skräck figurer intryckta... från bla Vampire hunter deed

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Odorikuruu

Den här gör en glad vare gång man ser och hör den. En riktig feelgood mumsbit. Musik framförs av Elissa med låten Mamboleo. Flera olika animéer.

 

CHIHUAHUA!

Passade låt för Kintarou (Golden Boy) och hans smått oskyldiga avsikter hos damerna, riktigt bra redigerat och synkroniserat. Titeln är även låten som används.

 

Blue Sky Brings Tears

En småromantisk vocaltrance video med Ai Yori Aoshi som är överaskande passande. Jag har inte sett serien ifråga men blev riktigt sugen på att prova.

 

NYO is WAR

Kort parodi på Di Gi Charat som framställer den så alltid söta Dejiko som en riktig tyrann med hårdrocksmusik av Motorhead.

 

Shounen Bushidou

Massor med shounenserier var det här. Bra läppsynkning. Handlar om att typ inte ge upp eller nåt, passande iaf. Musik av Masterplan, sån där musik som Evanescence gör typ på ett ungefär nästan.

 

Det var nog creme de la creme just nu. Hurvida man kan rättfärdiga sitt nerladdande av AMV.s med att säga att det är bra reklam för animén tycker jag är helt i sin ordning, felet ligger ju i att man får en hel låt som man inte behöver köpa sen för att njuta av. Dock kan ju det kontras med att man kvaliteten inte är den bästa och formatet klumpigt så att om man gillar låten så pass går man ut och köper den.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

har inte sett så många heller men en stor klar vinnare är ju Rammstein - engel (evangelion). finns mer..men hinner inte kolla upp dom nu..ska sova..=)

 

Har inte heller sett så många, men den bästa av dem är Rammstein - Engel (Neon Genesis Evangelion)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Den e jävilgt ball asså (speciellt att de fått in viskningen där i mitten till bilden av Azuka som vänder bort huvet och ser "slug" ut)

bra lipsync oxo

 

Shounen Bushidou och The AMV before halloween är oxo mycket bra

-sigh- de e så svårt att välja

 

@Wilcon: Mitternacht är den där Hellsing videon va? där dom sjunger på latin?

Isåfall är de oxo en av favoriterna, den e vass som fan

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Den e jävilgt ball asså (speciellt att de fått in viskningen där i mitten till bilden av Azuka som vänder bort huvet och ser "slug" ut)

bra lipsync oxo

 

Ja det är min favorit del, helt klockren är den. Har inte smält det än att de fått in den så jävla bra alltså. TJA

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

En av dom klart bästa är nog.

 

*Rurouni Kenshin - I Wish. Grupp e Drain S.T.H

*Naruto - Toushi . Men den heter igentligen *Majin Kenshin - Toushi*

*Various (E-Rotic) - Manga Maniac. haha den e bara för rolig :P

*Narutrix e också veldigt skön bra gjord tycker jag... :P

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

förutom evangelion-engel så kanske Samurai X: Trust/Betrayal till I just died in your arms tonight (nej jag vet inte vem som gjort låten)

Originalet har Cutting Crew gjort och minns jag AMV:n rätt så är det också den som de har använt. Sen finns det massor med covers.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Bästa är helt omöjligt att säga tycker jag... :) Det finns helt enkelt för många riktigt bra AMVer. Här är några av mina favoriter iaf:

 

Stämmningsfulla:

Berserk - Sentance - Den bästa Berserk AMVn jag sett. Musik av Era (!)

Zombie - Väldigt vacker, med klipp både från animeer och verkliga händelser.

Insomnia - KareKano, på ett originelt sät.

Belive - Battle Athletes. En gammal AMV som fortfarande håller hög standard.

Kòlossal - Ännu en väldigt bra Evangelion AMV.

A Thousand Miles - Wisper to the Heart + Vanessa Carlton = Bäst!

 

Naruto:

Dooms Day - Den första riktigt bra Naruto AMVn jag såg. Haku-striden till Gackt! Kan det bli bättre? ^^

Let's Go Out Toghether! I Will Protect You Until I Die!' 2 Väldigt välgjord och vacker Sasuke+Sakura video. (Ettan är bra den också ^_~)

Hot-blooded Nindo För alla Lee-fans. ^__^;

 

Humor:

AMVCK3:When Cute Anime Girls Attack!!! and other Bits of Random Destruction - Till låten "All your base are belong to us" ^___^

Lollipops, Sunshine, and rrrRRRrrr - XD Ett "måste se". Ladda ner bums om du inte sett den!

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Klart bästa jag sett:

Kannaduki no Miko - Needing You

 

Bra klippt, snyggt passande med rytmen och snygga effekter. Rekommenderas starkt :)

 

Inte den bästa AMV jag sett kanske, men den är väldans snyggt gjord, bra grundidé också tycker jag, kul att fler sett den. :)

 

Dock så är animén den är gjord av en av mina favoriter. :P

 

EDIT: Se bara till att ändra bilden från 4:3 till 16:9 när ni ser den där AMV:n, upphovsmannen tycks ha slarvat lite.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

http://www.animemusicvideos.org/members ... hp?v=15698

 

Denna har visserligen ingen lipsync men den har utan tvekan några av de fräckaste effekter jag sett i en AMV (låten är egentligen inte så mycke att hurra för men på nått sätt passar den jäkligt bra)

 

P.S:

Kolla average overall ratings (OMG!!)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

http://www.animemusicvideos.org/members/members_videoinfo.php?v=15698

 

Denna har visserligen ingen lipsync men den har utan tvekan några av de fräckaste effekter jag sett i en AMV (låten är egentligen inte så mycke att hurra för men på nått sätt passar den jäkligt bra)

 

P.S:

Kolla average overall ratings (OMG!!)

 

Precis! :) Det är också min personliga favorit, helt underbar. Låten tycker jag är underbar den med :)

 

Lipsync tycker jag inte alls behövs för att det ska vara bra. Bra klipp som passar musiken och bra redigering är det viktiga, låten också.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne…

×   Inklistrat som formaterad text.   Klistra istället in som oformaterad text

  Endast maximalt 75 uttryckssymboler tillåts.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa editor

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder med URL.

 Share

×
×
  • Skapa nytt...