Hoppa till innehåll
Anime.se

Vilken animé är det här?


Antz
 Share

Rekommenderade inlägg

En liten utmaning till dom där ute som är mer hängivna än mig :D Får se vem som lyckas lösa mina tankeknutar...

 

Såg en serie filmer på VHS för säkert...15 år sedan. Jag vill bara veta vad den heter, varken mer eller mindre.

 

Kortfattat eftersom jag inte kommer ihåg karaktärer eller något: Ett tåg som flög runt i rymden(har för mig att det var lite Starzingerkänsla över det hela)

 

Det var allt...Hjälp nu (?)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Galaxy Express 999.

 

Kan inte tänka mig att det finns några fler serier om tåg i rymden än den (om man räknar bort alla serier och filmer som utspelar sig i samma "universum"). Du såg antagligen en bit av tv-serien. Släpptes några delar dubbade till svenska (vet inte exakt antal) men original finns det 113 episoder av den. Och du har rätt om Starzinger-känslan eftersom GE999s skapare, Reiji Matsumoto, hade ett finger med i Starzinger också.

 

Skulle nog egentligen ha postats i Animedelen.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 2 weeks later...

Har sett något för kanske 5 år sedan med robotar som krigade i dessa robotar var det människor som styrde kommer i håg en robot som var svart och grön jag tror att den här roboten och en till krigade mot mindre flygande skepp det var i en stad och slutade med att en kille med en tjej flög i väg med en rymdkapsell... var liten när jag såg det men jag gillade det såååå

 

Letar som en tok efter den här serien kanske några tips om vad det är för serie ???

 

TIPS???

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 3 weeks later...
Tack men har du nån hemsida med en recention på den serien hittar den inte på mina recention sidor :S Tack engång för hjälpen

 

http://[...].info/perl-bin/animedb.pl?s ... t&aid=2605

där har du tre recentioner av serien

 

http://www.auphanonline.com/articles/vi ... le_id=1733

här har du ytterligare en recention, hoppas någon av dom duger =)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne…

×   Inklistrat som formaterad text.   Klistra istället in som oformaterad text

  Endast maximalt 75 uttryckssymboler tillåts.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa editor

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder med URL.

 Share

×
×
  • Skapa nytt...