Hoppa till innehåll
Anime.se

Rasist? Nu är man fan det.


F.d. medlem
 Share

Rekommenderade inlägg

Jo, låt mig ta det från början. För ett litet tag sedan så kommer min syster ut på MSN, verkar halvdeppig, och man får veta en rätt rejält skrämmande sak;

En av hennes 4 kompisar (de 4 gick tillsammans) var på väg hem och skulle precis gå in genom porten till lägenheterna, sedan av någon anledning så kommer en grupp invandrare med plankor/brädor bakifrån, slår ihjäl en av de 4 och försvinner lika fort därifrån. INGEN vet varför invandrarna gjorde det och vilka de är.

 

Jag har absolut ingenting emot de som kommer hit för att få ett nytt liv eller vad nu en godtycklig anledning kan vara, men de som kommer hit och tror att de äger landed och bara skapar missöden kan dra käpprätt åt helvete.

 

Jag har ALLTID varit emot Sveriges storskaliga invandring och att den bör strypas ner totalt. Vafan, Sverige kan inte ta hand om de som redan har problem och kommer från Sverige från början...... Så, blir det då bättre att dra in en massa, inklusive de så kallade 'krisdrabbade', och sedan ge dem större stöd än de som redan bor här? Väldigt irriterande. Sveriges neutralitet kan dra åt helvete i just detta fall.....

 

Det är dags att Sverige lägger in något sorts filter om vilka som får komma in. Det ska inte bero på pengar utan vilka personerna är. (som om det skulle hända.... :rolleyes: ) Eller så får de fan strypa ner invandringen till en nivå där det är kontrollbart.

 

 

Kalla mig rasse, kalla mig vad ni vill, för då är jag en stolt sådan då......

 

P.s

Kan ju säga att jag umgås med flera 'svarta' och invandrare och de är hur trevliga som helst. Jag går efter personlighet, inte bakgrund. Men i det här fallet så verkar ju en stor skara av invandrare ha någon sorts personlighetsstörning i alla fall.....

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • Svar 78
  • Skapad
  • Senaste svaret

Toppskribenter i detta ämne

show me thier grave. Asså är de dumma i huvudet på någe sätt? Planka ner bara på "skojs" skull >:) Du vet säkert att ingen av dem hgade gjort något som kunde retat up negrarna? Om det nu var negrar. Var så jag uppfatade det.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

det står om det på expressen.se (tror att det är det som de berättar om iaf. värkar stämma in bra iaf)

 

http://www.expressen.se/index.jsp?a=288738

 

tycker man vore införa dödsstraff i sverige, då blir man iaf av med några av de som bryter lagarna.

 

Visst, det strycker med nån oskyldig ibland, men det är fan fler skyldiga än oskyldiga som blir avrättade.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag ogillar att bli kallad främlingsfientlig, men jag håller faktiskt med om att någon måtta får det vara. Kommer man hit och ställer till problem så borde man åka ut med huvudet före. Visst, det är orättvist, för det finns de som är födda här och ställer till med problem och de åker inte ut, men för det första tycker jag faktiskt att även infödda bråkmakare borde förpassas till annan ort de också och för det andra så är det faktiskt skillnad på de som fötts och vuxit upp här och de som kommit in utifrån. Ett land är trots allt ett land, och har sina lagar, skrivna som oskrivna, sitt sätt att vara och så vidare och så vidare. Kommer man då utifrån så får man acceptera det landets lagar och regler eller så får man försöka påverka dem, eller så får man gå. Det är inget konstigt i det, och de som kallar det rasism försöker bara frångå ämnet.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

känner väldigt många invandrare eftersom jag bor där jag bor (nästan 30% av stan är invandrare) och ser ofta sånt här, inte särskillt ofta nårra dödsfall men samma typ av våldshandlingar... ett gäng på 5-6 stycken kommer utan synlig anledning och bankar på nån stackare med diverse tillhyggen... jag är uppenbarligen inte rasist eftersom hälften av mina polare består av invandrare, de som sköter sig välkomnar jag med öppna armar men sen finns det juh (tyvärr alldeles för många) idiotjä**ar som kommer hit och inte visar nån som helst tacksamhet utan går ut och slår ner pansionärer, langar knark eller mördar folk.

Sånna människor borde inte få stanna kvar, vi har tillräckligt ont om plats i finkan som det är och finkan är inget billigt ställe för staten.

Jag tycker man ska hjälpa de som behöver hjälp men då kan man väll få lite respekt tillbaka, inte få 3 invandrare på sig direkt när man går ut som undrar om "man är rasist", jag skulle vilja påstå att de är dom som är rasisterna i ett sånt sammanhang.

Rasism är inte vita som hatar svarta, det är en ras som hatar en annan ras vilket många, inte bara invandrare har missförstått totalt.

jag tycker inte man ska strypa invandrarflödet helt för all framtid men vi kan juh iallafall se till att ta hand om oss själva innan vi försöker rädda resten av världen för det har vi varken potensial eller kapital till att göra.

Allt detta kanske låter ganska tungt att axla efter att ha sagt att man inte är rasist men jag har två tunga skäl som håller mig medveten om var jag står i frågan...

 

1. I de "invandrar kvarter" där jag växte upp fick jag 2 kompisar en kurd och en libanes som än idag står mig lika nära som min egen familj

de har varit 2 av mina bästa vänner i snart 18 år

 

2. Jag hade tyckt precis lika illa om en vit människa jag hjälpt honom/henne och han/hon inte visa minsta tecken på tacksammhet

 

problemet är att där jag bor är man automatiskt rasist om man ogillar en invandrare, det spelar ingen roll om jag är bästa polare med de resterande 7000 (så är det antagligen på de flästa andra platser också skulle jag gissa)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Innan man dömer ut alla invandrare som begår brott (inte för att det är acceptabelt) så kanske man skall tänka lite på vad det beror på.

Det är sant att större delen av många brott begås av invandrare, men jag tror knappast att det beror på deras härstammning.

 

Det finns många problem, men en mer restrektiv invandring tror jag inte är den bösta lösningen, även om man naturligtvis inte bör släppa in alla, men jag kan tänka mig att det finns någon lag som säger "inte mördare eller psykfall", kanske inte ordagrant...

 

De flesta som bedriver brott och är av invandrarhärkomst i sverige har antagligen inte gjort det tidigare. Då kan man fårga sig varför det blir så, och hur man skall lösa det.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Dödstraff är inte nödvändigt, jag tycker att man borde utvisa de invandrare som begår brott för livstid.

Fast man bör inte dra alla invandrare över en kant. Endel är ju faktiskt sjysta och inte kriminella.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag håller med Zimeon. Och jag är ju själv invandrare. Kommer man till ett annat land ska man anpassa efter deras lagar och regler. Jag blir mer och mer förbannad på dessa invandrare som kommer ställer till besvär och ger oss andra invandrare som vill leva ett normalt liv ett dåligt rykte.

Sådanna som dom i artikeln ska utvisas omedelbart, och så vill jag se dom göra samma sak igen i ett land där fabror polisen har inte lika mycket tålamod..

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Rasism är inte vita som hatar svarta, det är en ras som hatar en annan ras vilket många, inte bara invandrare har missförstått totalt.

Helt korrekt. Rasism är även om jag skulle flytta till Japan och gå omkring och tycka "jävla japaner", eller, som ibland kan ske i Sverige, en grupp invandrare kommer till Sverige och tycker att "jävla svenskar".

 

Åker jag till Japan och begår en våldhandling åker jag ut innan jag hinner säga "flasklock", och får aldrig komma tillbaka. Jag ser inget som helst konstigt i det.

 

Med det sagt tål det också att sägas, att när en bekant till mig inte fick igång sin Volvo klockan ett på natten, och försökte ragga bogseringsstart, vem var det som till slut stannade och hjälpte? En arab. När min kusin skadade sig i floden i Frankrike, vem var det som direkt hoppade fram, kollade hur det var och skjutsade honom till sjukhuset? En arab. Nu ska man inte dra folk över en kam ens i god bemärkelse (även om det är bättre), men ibland känns det som om folk därifrån värderar okända medmänniskor högre.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Tänkte på det också igår. Man får inte glömma bort att det faktiskt finns bra invandrare också. Att svartmåla allihop gör ju en inte ett dugg bättre än blattegängen.

En av mina barndomskompisar är till exempel från Iran, och eleverna i Rinkebyskolan är hyperduktiga på matte.

 

Här är ett exempel på hur det kan se ut: http://www.aftonbladet.se/vss/nyheter/s ... 73,00.html

 

Det är väldigt sällan jag har hört talas om inhemska svenskar som bildar gäng och begår sattyg... särskilt i nyktert tillstånd

Enligt mig är sådant här en kombination av utanförskap och en överhuman invandrarpolitik. När jag var i Turkiet fick jag höra av en man som varit runt och rest i Europa (Hade bott i Sverige i flera år också) att han tyckte humanismen missbrukades i Sverige, och att många invandrare hånskrattade åt vårt lands dumsnälla krav.

För att kunna ta åt sig en kulturströmmning av människor så gäller det att man förstår vad som är normalt för dem, och att bemöta dem på deras nivå, samtidigt gäller ju samma sak för de som vill flytta till Sverige - att bekanta sig med vår kultur.

Det skulle vara kul att se vilken process en invandrarfamilj går genom när de invandrar till Sverige - Allt pappersarbete och alla handlingar.

 

Något som är utmärker många från mellanöstern är deras orädsla att börja prata med folk. Det märkte jag i Turkiet med alla "infösare" som ville att man skulle köpa deras varor. Hur ofta händer det i Sverige? Som mest brukar man få ett trött "Hej" från butiksbiträdena. Har man riktigt tur så säger han/hon "Kan jag hjälpa till med något?".

 

En galen idé vore att öppna ett inhängnat område med elstängsel i Lappland där brottslingar får puckla på varrandra bäst de vill. Så sänds det direkt i TV där "Reality TV" får en helt ny utfallsvinkel. Något liknande kanske redan finns i USA?

Fast näe. Riket måste upprätthålla sitt rykte som humant land där inte vem som helst får bära svenska flaggan, för då är man automatiskt rasist. (Tänker på han som inte fick ha på sig tröja med svenska flaggan på skolkortet).

 

Jag blir mer och mer förbannad på dessa invandrare som kommer ställer till besvär och ger oss andra invandrare som vill leva ett normalt liv ett dåligt rykte.

Håller med. Det är NI (Om jag får skriva så) som skall framställas som exempel på de goda sidorna med invandringen. Men sedan finns det ju ruttna as som slänger jobbansökningar bara för att ens namn inte är svenskt.

 

Denna "Vi mot dem"-attityd suger. Varför kan vi inte säga att vi alla är världsmedborgare så är saken biff? *Överoptimistisk*

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

För att kunna ta åt sig en kulturströmmning av människor så gäller det att man förstår vad som är normalt för dem, och att bemöta dem på deras nivå, samtidigt gäller ju samma sak för de som vill flytta till Sverige - att bekanta sig med vår kultur.

 

Håller faktiskt inte med alls där, visst det kanske ligger något litet i det du säger i att man skall bemöta dem på rätt sätt, men inte på deras nivå?(konstigt ordval som kanske jag feltolkade när jag skriver detta), jag tycker att när man kommer till ett land, flytt, flyttat, flyttad, så skall man bemöta det landet på bästa möjliga sätt, det landets sätt, det skall inte vara så att(ursäktar väldigt mkt för liknelsen nu) att vi skall skrika "Allah är stor!!!" eller gud vet vad, det är upp till den personen som kommer till landet att sträcka fram handen och säga hej.

 

Det är min åsikt iallafall, jag vet att jag fan inte slasar in hos mina kunder i jeans och tshirt och säger tja samtidigt som jag trycker upp en prilla i käften. Jag kommer dit i kostym, uppträder så artigt jag fan bara kan och är hur förstående som helst vad problemet de har än är.

 

Det ovanstående kanske var en dålig liknelse men det är så jag e hemma i min lägenhet och det sista e hur jag e på jobb och jag hade säkert en jättebra poäng i det jag skrev men den missas säkert av alla lika mkt som jag nästar missar den.

 

För att säga något mer angående lagbrott osv, lagbrott är i grund och botten till för att se till att landets medborgare är av rätt material, det är för att hindra att bråkstakare kommer in i landet och ställer till problem, inte sverige utan det är så i alla land, det är bara vårat land som skall vara så humana att sådant går före, och snälla skyll inte på regeringen angående det, minst lika mycket folkets fel där.

 

Förlåt, detta blev mer en osssamanhängande rant än något annat, skall sluta och lovar att gå tebax till mina anime.se projekt som jag höll på med innan jag såg den här posten.

 

Märks det att jag är virrig? Tycker ni att jag är en idiot? Ni får denna chans av mig att flama mig hur mycket ni vill utan att jag bannar. :) Men då skall ni fan göra det med stil!

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Det är lugnt. Det är helt uppenbart att du missuppfattade mitt inlägg, och varför skall man skrika att gud är stor? Tror du att det är Usama bin Ladins anhängare som söker sig till Sverige? Knappast.

 

Jag menade att man skall ha empati för det lilla en främmande person vet om Sverige och på så sätt sakta men säkert få han eller hon att få kunskap i sin egna takt.

 

snälla skyll inte på regeringen angående det, minst lika mycket folkets fel där.

I vilka avseenden då? Så vitt jag vet så är det migrationsverket som håller koll på om vilka som får komma och bo och arbeta i Sverige, inte folket (Såvida du inte vill komma med helhetsbegreppet att det är folket som styr, för det styret blir en aning begränsat när vi har INDIREKT demokrati, och folket inte orkar skriva utförliga förslag till de som vi har valt till riksdagsledamoter att representera oss).

 

Märks det att jag är virrig? Tycker ni att jag är en idiot? Ni får denna chans av mig att flama mig hur mycket ni vill utan att jag bannar. Smile Men då skall ni fan göra det med stil!

Ett ej originellt inlägg med anglicistiska uttjatade nördtermer skall inte heller få något originellt personangrepp.

Men eftersom du ber så fint om att bli angripen så skall jag göra det på ditt språk:

u ar so lame!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!111~~~~ OMFG LOOOOOLOLOLOL!!!!!!1111 WTF?! FFS!!!]

 

Du är en riktig masochist du. :P

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Vilket land var det som hade ett visst antal varningar sedan åker invandrarn ut. Alltså efter ett antal brott och du är ute? USA hade ju att alla som begår något en 3e gång åker i stolen. Eller har jag hört det från en film?

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag tycker att visa ut invandrare som kommer hit och inte sköter sig skulle vara en fullkomligt resonlig lösning... OM det hade fungerat, man blir såååå lätt ditsatt för nått man inte gjort (har själv hammnat där, fick 3 års vilkorligt och 34000 i skadestång)

men om man som tidigare nämt hade ett varnings-system kanske fungerat

t.ex. om man torskar för något 3 gåger på 5 år så åker man.

förhoppningsvis skulle detta inte skicka ut fler invandrare ur sverige utan får de bråkiga och kriminella som är här att ta sig i kragen

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

jag tycker att ett begränsat antal brott och sedan är det bara ut låter bra, men sen tycker jag också att man borde stoppa invandringen tillfälligt, då 1. vi har inte jobb åt oss som bor här nu och hur i H**v**e ska vi kunna ge dem arbete då?

2. vi hinner får ordning på landets ekonomi och kan ge invandrare det stöd och dem resurser de behöver när invandringen börjar igen.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Själva tanken att glänta på locket och släppa in folk som söker ett bättre liv är ju vacker och bra, vilket jag inte har någonting emot.

MEN, om det nu finns många människor som inte har det så bra som man skulle önska i Sverige, skall man inte förbättra situationen för dem då?

...det är ju klart, man kan ju jämföra Sverige med hur levnadsvilkoren är i Somlia, så har man tystat ner många som hävdar att Sverige är fattigt.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

jag påstår inte att sverige är fattigt däremot anser jag att det är dumt att säga "skicka hit dem vi räddar dem", när vi redan har x-antal som väntar på att bli räddade och få hjälp och stöd

 

Vi avrättar styret, dvs. politikerna och överklassen, tar deras tillgångar samtidigt som vi förklarar oss fria från landsskuld eftersom det var lån gjorda av inkompetenta ledare och ej av folket, vi fördelar alla pengar som dom ska fördelas och lär oss hur riktig demokrati och humanism fungerar, plöstligt kan vi föda och nära varenda människa i det här landet, och invandringen kommer ej längre ses som ett problem. Dom som blir purkna av sånt här är väl dom liberala rövhålen som vill ha möjligheten att utnyttja sina rätt eller orätt fådda pengar och dess orättvisa fördelar.

 

Nivån på den här diskussionen är väldigt "I-lands-problem"

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Det KAN ju faktiskt vara så också att anledningen att vi inte har nog med jobb i landet är att vi inte är nog med människor. Inte nog med kundunderlag för att starta restauranger, butiker, bilverkstäder, små tillverkningsföretag etc.

 

Det är ju liksom inte så att 50 skolbarn i en by resulterar i en skola (med säg 10 anställda), snarare skjutsas barnen till en större ort där det redan finns en skola, vilket INTE genererar 10 extra jobb (kanske 1-2). Men skulle där finnas 200 barn kanske det skulle bildas en ny skola och därmed nya arbetstillfällen i byn.

Samma gäller med restauranger och annat - det krävs en minsta kritisk massa för att det ska gå att driva företag. Så MER invandring kan faktiskt vara en lösning.

 

Jag säger inte att det ÄR så, men det är inte orimligt att tänka sig.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Vi avrättar styret, dvs. politikerna och överklassen, tar deras tillgångar samtidigt som vi förklarar oss fria från landsskuld eftersom det var lån gjorda av inkompetenta ledare och ej av folket, vi fördelar alla pengar som dom ska fördelas och lär oss hur riktig demokrati och humanism fungerar, plöstligt kan vi föda och nära varenda människa i det här landet, och invandringen kommer ej längre ses som ett problem. Dom som blir purkna av sånt här är väl dom liberala rövhålen som vill ha möjligh

Då detta kan utarta sig i en ideologisk debatt, vilket gör att vi glider ifrån vad ämnet i själva verket handlade om - Att bli kallad rasist.

Skapa gärna en ny tråd om det, dock.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag tycker invandrare borde slå upp ordet rasist då de faktiskt är fler invandrare som är rasistiska än svenskar... Iallafall där jag bor.

jag kan förstå att många invandrare känner sig "hotade" eller ovälkommna då det även finns många svenska svin i det här landet, men när det kommer till generaliseringar slår "genomsnittsinvandrarna" "genomsnittssvenskarna" med hästlängder

 

Jag fick en ny tjej i första klass som hette Nahed, jag försökte vara snäll, fråga vad hon hette och var hon kom ifrån etc... hennes svenska va juh givetvis inte den bästa men hon förstod vad jag sa och svarade med sitt namn men tydligen (fick jag vet flera år senare av henne själv) hade hennes bröder och föräldrar sagt till henne att alla svenskar är "sviniga skitstövlar" så efter hon sagt vad hon hette var de ända hon någonsin sa till en svensk under första året "ät bajs"

Detta grundade sig på den uppfatting hennes familj byggt på ett tiotal människor de träffat "på vägen in i sverige" (advokaterna inräknade)

och en rasist hennes bror stött på andra dagen i sverige

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne…

×   Inklistrat som formaterad text.   Klistra istället in som oformaterad text

  Endast maximalt 75 uttryckssymboler tillåts.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa editor

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder med URL.

 Share


×
×
  • Skapa nytt...