Hoppa till innehåll
Anime.se

Rasist? Nu är man fan det.


F.d. medlem
 Share

Rekommenderade inlägg

  • Svar 78
  • Skapad
  • Senaste svaret

Toppskribenter i detta ämne

om första kontakten spelar så stor roll för folk borde folk tänka om...

advokaterna ifråga hjälpte juh dom in i sverige... borde inte de resultera i att de gillar alla istället för att tycka skit om alla för vad en ensam idiot sa 2 dar efter de kom hit?

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

sant... de kan ha varit enbart för pengar men varför skulle man jobba med att hjälpa flyktingar och invandrare in i sverige om man inte ville hjälpa dom? om man inte gillar invandrare finns de garanterat jobb på andra håll för advokater.

I övrigt hade de fått betalt även om de inte fått in dom

Och i slutänden ändrar de inte de fakta att de FICK in dom i sverige

hade jag flytt mitt land pga krig eller liknande hade jag varit ruggit tacksam om nån fick in mig även om de utalat sig som svin.

Handlingar är viktigare än ord

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 2 weeks later...

Jo för det är ju jävligt mycket bättre när ett gäng nazister spöar helt oskyldiga människor som har varit på en punkkonsert. Vi vet ju att alla som lyssnar på punk är ortodoxa kommunister som ber till Stalin fem gånger varje dag. Att ett gäng nazister jagar en hjälplös man hem till sin lägenhet, där de slår honom medvetslös och förstör hela lägenheten.

 

Sieg heil för fan.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

hade jag flytt mitt land pga krig eller liknande hade jag varit ruggit tacksam om nån fick in mig även om de utalat sig som svin.

Handlingar är viktigare än ord

 

Må så vara, men då kan man fråga sig varför vi släpper in flyktingar, det är knappast av humanitära skäl.

Styret försöker hålla sig så nära opinionens åsikt som möjligt för att slippa ta itu med potentiella revolter, antingen detta eller påverka massan att tycka som dom vill, ett bra exempel på detta är svartmålandet av flyktingar som lata bidragstagare och/eller brottslingar.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Styret försöker hålla sig så nära opinionens åsikt som möjligt för att slippa ta itu med potentiella revolter, antingen detta eller påverka massan att tycka som dom vill, ett bra exempel på detta är svartmålandet av flyktingar som lata bidragstagare och/eller brottslingar.

Nu är det iofs inte "styret" som svartmålar invandrare/flyktingar, det är det media som gör, och vi har lyckligtvis en mediamaskin som är rätt avskild från politiska intressegrupper. Därmed inte sagt att politiker generellt inte försöker rätta sig efter den allmäna opinionen - vi har gott om populister i riksdagen - men du får det att låta som en mindre konspiration mot befolkningen.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Må så vara, men då kan man fråga sig varför vi släpper in flyktingar, det är knappast av humanitära skäl.

Styret försöker hålla sig så nära opinionens åsikt som möjligt

 

allt är inte politik även om de spelar in istort sett överallt

kan lova dig att de finns humanitära skäll inbakade också

För övrigt så hade jag varit tacksam att få komma in oavsett anledning

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag skulle inte vilja vara ute på kvällen i en förort om det nu skulle vara så att det kom en massa invandrare och slog ihjäl folk med plankor. Det är väll i förorterna som alla invandrare bor (vill inte vara rasistisk, det kanske låter som det)

 

Jag håller med om att dom borde skaffa nåt "filter" för vilka som ska få komma in. Som sagt så finns det redan en massa sjuka människor som har det svårt, och sen så ska det komma andra snubbar och slå iihjäl människor med plankor. Brrrr......

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Det är iofs knappast alla sorts invandrare som drar runt och sätter skräck i förorterna... jag menar, hur många asiater ser ni som gör sånt i Sverige? Trots att det faktiskt är rätt många kineser, koreaner, indier etc. i landet.

 

Nej, då är det mycket fler svenskfödda lymmlar faktiskt.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

hur många de finns av vilka raser spelar mig ingen roll för de e lika illa i båda fallen... de som stör mig är att man kommer utifårn och ställer till för oss som hjälpt dom.

de svenska som begår brott är våra problem att lösa, vi ska inte behöva ta de från andra länder också särskillt inte efter att ha hjälpt dom

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

de svenska som begår brott är våra problem att lösa, vi ska inte behöva ta de från andra länder också särskillt inte efter att ha hjälpt dom

Psst - "de" är OCKSÅ svenska numera och alltså är det "vår" skyldighet att lösa de problemen med!

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

de va inte det från början... kan du inte förstå vad jag menar me en så simpel mening kan du lika gärna hålla dig ur dissutionen

MEN för din skull ska jag skriva ut det hela:

 

Sverige med dess ursprungliga befolkning har stora problem med ursprungsbefolkningen och borde inte behöva ta i tu med de "senare blivna Svenskarna" (invandrare om du inte förstod vilka jag menade)

som kommer hit och ställer till oreda.

De som sköter sig är fullkomligt välkommna att stanna enligt min mening, men vi behöver inte mer problem än de de Svenska ursprungliga befolkningen ställer till med och vi borde därav vara hårdare mot de invandrare som INTE sköter sig

 

Jag är inte rasist men jag har åsikter... åsikter till och med min invandrar kompisar håller med om

det finns ett utryck som heter "man tar seden dit man kommer" och det gäller inte bara etikett utan även hänsyn till lagar och regler.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Det är iofs knappast alla sorts invandrare som drar runt och sätter skräck i förorterna... jag menar, hur många asiater ser ni som gör sånt i Sverige? Trots att det faktiskt är rätt många kineser, koreaner, indier etc. i landet.

 

Nej, då är det mycket fler svenskfödda lymmlar faktiskt.

 

Jag menar inte att det går runt chineser och slår ner människor. Jag snackar m dom som kommer och har det svårt!

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

fan va alla generaliserar... de finns skitstövlar av alla raser även svenskar.

Alla Raser har folk som går runt och slår ner folk och rånar närbutiker och alla raser har laglydiga människor som kan ha de svårt.

vi är bara grenar av samma släkte, vi funkar ungefär likadant när det kommer till kritan.

Frågan är vem som gör vad var

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

hallo grabbar och tjejer alla invandare är inte sååååååååååå det finns invarndare som är misslyckade i sin liv, eller vad man ska säga och nu kommer vi det hela går ut på så finns det invandrare som är helt syjsta såååå är det med svenskar ocksååå. såååååååååå låt oss vara vänner med varnadaraaa B) B) B) B) XD XD XD XD XD :P >:( >:( :P :P :P :D

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

hallo grabbar och tjejer alla invandare är inte sååååååååååå det finns invarndare som är misslyckade i sin liv, eller vad man ska säga och nu kommer vi det hela går ut på så finns det invandrare som är helt syjsta såååå är det med svenskar ocksååå. såååååååååå låt oss vara vänner med varnadaraaa

 

eftersom du har sån dålig svenska tror jag att du är en invandrare, eller?

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

hallo grabbar och tjejer alla invandare är inte sååååååååååå det finns invarndare som är misslyckade i sin liv, eller vad man ska säga och nu kommer vi det hela går ut på så finns det invandrare som är helt syjsta såååå är det med svenskar ocksååå. såååååååååå låt oss vara vänner med varnadaraaa

 

eftersom du har sån dålig svenska tror jag att du är en invandrare, eller?

XD

 

Dagens kommentar, fördomsfulla idiot.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jo, lite fördomsfullt var det nog. Sorgligt nog har svenska ungdomar ofta SÄMRE svenskakunskaper än invandrarungdomarna. De senare VET nämligen att bra svenska är ett måste för att få jobb, därför lägger de ner mer tid på att lära sig stava ordentligt.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

hallo grabbar och tjejer alla invandare är inte sååååååååååå det finns invarndare som är misslyckade i sin liv, eller vad man ska säga och nu kommer vi det hela går ut på så finns det invandrare som är helt syjsta såååå är det med svenskar ocksååå. såååååååååå låt oss vara vänner med varnadaraaa

 

eftersom du har sån dålig svenska tror jag att du är en invandrare, eller?

XD

 

Dagens kommentar, fördomsfulla idiot.

 

det är du som drar slutsatser här, det var en fråga, inget påstående.

 

fördomsfulla idiot.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Nu orkade jag ju tyvärr inte läsa igenom allt det här dravlet, men jag läste iaf lite på första sidan av tråden.

 

Folk säger: "jag har invandrarkompisar, så jag är inte rasist" följt av något rasistiskt uttalande.

 

I ena andetaget säger dom att alla invandrare inte är lika, och i nästa att dom är det och att dom borde åka hem till Afrika (typ).

 

Detta kan ni berörda se som ett första(?) tecken på bristfällig intelligens.

 

Man kan ju fråga sej om vissa skulle ha skrivit en liknande tråd om "huliganerna" varit göteborgare? Om inte så visar ju det att författaren kanske inte var så tvingad av omständigheterna att bli rasist, ändå.

 

Ni vill inte se längre än hudfärgen eftersom det är bekvämast så.

 

Korinthian - Einstein var jude.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

att förolämpa folks intelligens med de motiven är juh ganska lamt eftersom intelligens inte har något att göra med folks åsikter.

kan du lämna några citat där en person först säger "alla invandrare inte är lika" och sen att "alla ska ut"

eller nån som säger att de inte är rasist för att de har invandrarpolare och sen lägger nått rasistisk uttalande, för jag kan inte hitta dom

 

och tro mig, där jag bor är det otroligt obekvämt att inte se längre än hudfärgen

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne…

×   Inklistrat som formaterad text.   Klistra istället in som oformaterad text

  Endast maximalt 75 uttryckssymboler tillåts.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa editor

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder med URL.

 Share


×
×
  • Skapa nytt...