Hoppa till innehåll
Anime.se

Tösen i Kimono återvänder


Skatan Milla
 Share

Rekommenderade inlägg

Snygg, bortsett från några saker.

 

1. Bröst ska ALDRIG synas genom en kimono (de ska bindas)

 

2. Detta hör ihop med den första punkten: Hennes bröst är uppe i armhålorna nästan ;)

 

3. Ögonen sitter ganska tätt ihop.

 

4. Jag vet inte vad det är, men hon ser ganska maskulin ut i ansiktet.

 

Jag hoppas att den här kritiken fungerar konstruktivt, och inte destruktivt B) .

 

Lycka till i fortsättningen! (du ritar bättre än mig XD)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Ungefär den där minen skulle jag ha om jag blev påtvingad en kimono ;)

 

Generellt så ser hon väldigt manlig ut, t.ex. den kraftiga halsen och ena axeln. Det högra bröstet ser för litet ut jämfört med det andra, och i ansiktet så sitter ögonen inte riktigt "rakt" och örat lite för högt upp.

 

Hoppas att detta hjälper dig att göra bättre bilder ;D

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

1. Bröst ska ALDRIG synas genom en kimono (de ska bindas)

 

2. Detta hör ihop med den första punkten: Hennes bröst är uppe i armhålorna nästan Wink

 

3. Ögonen sitter ganska tätt ihop.

 

4. Jag vet inte vad det är, men hon ser ganska maskulin ut i ansiktet.

 

1. Det visste jag inte, det skall fixas nästa gång jag ritar en kimono tös ;)

2. Det är ett fel jag gjort förut, men när jag inte ritar dem där så säger alla bara att det är häng pattar istället :P

3. Jopp

4. Det är nog alltsammans som gör att hon ser maskuling ut, tjockare ögonbryn än vad som brukas, en aning för stor mun.

Tack för kritiken :)

 

Generellt så ser hon väldigt manlig ut, t.ex. den kraftiga halsen och ena axeln. Det högra bröstet ser för litet ut jämfört med det andra, och i ansiktet så sitter ögonen inte riktigt "rakt" och örat lite för högt upp.

 

Att det ena bröstet var för litet såg jag faktiskt inte förns du nämde det, men att hennes ögon är olika såg jag efter att jag postat bilden (trots att jag tog mig tid att leta efter fel på bilden när jag ritade).

Angående halsen tycker jag det ser så konstigt ut när karaktärer har smala halsar, Det ser så onaturligt ut på något vis. Men det kan också bero på att jag inte är bra på att rita smala halsar.

 

 

F.ö. vill jag tillägga att det är med flit ögonen syns igenom håret lite, var en effekt jag ville testa.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

eftersom det som är dåligt med bilden, tar jag väl upp det som är bra då! :)

 

Håret: Mycket bra, väldigt sött. Men hennes högra (vår vänstra) tofs ser bättre detaljerad ut än högra. Skuggningen är bra, men jag vill ha tydligare toner. Grund, skugga och higlight! :D

 

Ögonen: Försök att inte få dem så kolsvarta, använd mera toner i dem, då får du ner ännu mer detalj i dem. De är inte dåliga dock, utan visar ett mycket trovärdigt och känsligt uttryck. Synd att du gömde ögonfransarna så mycket under håret dock, för de skulle få henne att se femininare ut.

 

Bara å fortsätta träna! :P

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

En av dem svåraste konsterna att bemästra.

Den ligger där jämsides med att stå på händer och att cykla på en enhjuling samtidigt som man snurrar ett paraply med en boll på

Jag kan cyckla enhjulig, lägg även märke till att jag kan rita bröst >D (skryt)

 

Jag tycker allt som kan sägas har sagts om denna bild!

så jag håller med om komentarerna om den!

keep it up!

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne…

×   Inklistrat som formaterad text.   Klistra istället in som oformaterad text

  Endast maximalt 75 uttryckssymboler tillåts.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa editor

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder med URL.

 Share

×
×
  • Skapa nytt...