Hoppa till innehåll
Anime.se

Näsblod?!


c4z
 Share

Rekommenderade inlägg

Jo, det stämmer, fast jag tror att kilen ska vara oskuld också.

Det tror jag inte har med saken att göra dock kanske lite oerfarna killar händer det oftare. Men att de ska vara oskuld har jag aldrig hört.

Ofta uppträder detta när en opopulär kille eller man ser en attraktiv tjej eller kvinna. En kraftig rodnad sägs utlösa näsblod.

Det har något med klimatet att göra har jag läst någonstans att det ska vara lättare för dem att börja blöda näsblod.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jo, det stämmer, fast jag tror att kilen ska vara oskuld också.

Det tror jag inte har med saken att göra dock kanske lite oerfarna killar händer det oftare. Men att de ska vara oskuld har jag aldrig hört.

Ofta uppträder detta när en opopulär kille eller man ser en attraktiv tjej eller kvinna. En kraftig rodnad sägs utlösa näsblod.

Det har något med klimatet att göra har jag läst någonstans att det ska vara lättare för dem att börja blöda näsblod.

 

I serier menade jag inte, utan att det där med det japanska ordspråket, att det händer när en oskuld något sådant. Läste det på animesukis forum i en liknande topic, fast det kan iof vara fel :)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Det kan ju vara så att blodet akkumuleras i skallen istället för någon annanstans ;D *hint hint* och det är nog bara så för att det andra viset skulle sett dumt ut :P

 

Detta är en förklaring som inte stämmer till många Animes.

 

Förklaringen är att när man blir upphetsad, så stiger blodtrycket och olika sorters hormoner kommer ut i kroppen. En del med svaga blodkärl får vid högt blodtryck under stress/upphetsning näsblod. Eftersom japaner gillar att överdriva i anime serier så har trenden med näsblod som symboliserar kåthet blivit ett faktum...

I flera serier jag sett som Green Green är både Näsblod OCH stående könsorgan synliga. Även i serier som Rizelmine..

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 3 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne…

×   Inklistrat som formaterad text.   Klistra istället in som oformaterad text

  Endast maximalt 75 uttryckssymboler tillåts.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa editor

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder med URL.

 Share

×
×
  • Skapa nytt...