Hoppa till innehåll
Anime.se

Er animéhylla


Puhiceus
 Share

Rekommenderade inlägg

  • 1 month later...
  • Svar 123
  • Skapad
  • Senaste svaret

Toppskribenter i detta ämne

Nu vågar jag äntligen visa min anime samling, den kanske inte är så stor men det är något iaf.

 

BqVAETjBf.jpg

 

WRBdUZQBJ.jpg

Platsen för mina boxar tillsvidare.

 

Kommer nog bli bättre sen när man fixar en bokhylla eller dylikt men det får duga så länge.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 1 month later...

Jodå ett riktigt bra spel, dock råkade jag klanta till mig och placera kartan man får med i direktkontakt med själva spelfodralet vilket resulterade i att delar av kartan fastnade på fodralet. En sak jag kan svära åt än idag.

 

Grandia är dock min systers och det spelade jag inte så mycket men av de delar jag såg så verkade det vara ett bra spel.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Du måste verkligen spela Grandia, sjukt mysig och påminner på många sätt om Grandia, vilket inte är så konstigt egentligen då det är samma utvecklare.

 

Då jag köpte nya hyllplan till min Billy igår så tänkte jag att det kanske var tid att ta nya bilder (då de förra jag postade i tråden är ganska utdaterade).

 

tAfGIDcJk.jpg

avHVadYAD.jpg

ccdAoSosw.jpg

pCcqatrLc.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 4 months later...

Min animehylla har sprängt tvåhyllmetersgränsen, och är nu mogen att bli förevigad på forumet! Förvisso är den inte i närheten av lika imponerande som vissa andras här, men en respektabel storlek börjar det bli, och den växer för varje månad som går:

 

DSC00082.jpg

DSC00080.jpg

DSC00079.jpg

DSC00081.jpg

 

(klicka på bilderna för marginellt bättre kvalitet)

 

Den kompletta listan

Övre hyllan, från vänster till höger

-Fullmetal Alchemist, halfsäsongbox 1&2, samt helsäsongbox 2

-Rumbling Hearts/Kiminåzå, hela serien

-Ljungfru Maria Vakar Över Dig, första säsongen

-Elfen Lied (som jag än idag inte har sett mer än två avsnitt på)

-Hare+Guu, hela serien

-Full Metal Panic, hela serien

-.hack//Roots, hela serien

-Doki Doki School Hours/Sensei no Oujikan, hela serien

-DNAngel, hela serien

-Code Geass, 4 DVDer av 6 (17 avsnitt)

-Gömd i Geass-lådan har vi också andra Pokemonfilmen i japansk utgåva, samten enskild japansk Pokemon-DVD med avsnitt 119-122.

 

Mellanhyllan, från vänster till höger

-Samurai Champloo, svensk utgåva med dubtitles

-Gundam Seed, hela serien

-Cowboy Bebop, hela serien (äger också filmen, men den kom inte med på bild)

-Scrapped Princess, hela serien

-Slayers, Slayers Next och Slayers Try, i prydliga och osammanhängande utgåvor

-Full Metal Panic: The Second Raid, hela serien

-Dragonball Z, första säsongen

-Avatar, alla tre säsonger. Egentligen inte anime, men tillräckligt nära

-Silverfang, svensk helseriebox

-Tokyo Underground, hela serien

-Lucky Star, 5 av 6 DVDer (20 avsnitt)

-Azumanga Daioh, hela serien

-Guyver. Fick tag på DVDerna 2-6 för 30kr styck, så jag saknar 1 och 7

-Mästerdetektiven Conan, första säsongen (27 avsnitt)

-Hare+Guu Deluxe, första volymen (6 avsnitt)

-Pani Poni Dash, första volymen (5 avsnitt)

-Adventures in Voice Acting, amerikansk dokumentär om animedubbning

 

Nedre hyllan, från höger till vänster

-Haruhi Suzumiya, hela serien (fast egentligen inte, med tanke på de nya avsnitten)

-Gurren Lagann, utgåvan utan dubb, hela serien (varav den första volymen inte kom med).

-Ouran High School Host Club, hela serien

-Air, hela serien

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 2 weeks later...
Känns som om man inte har mycket att komma med här, speciellt inte på animéfronten. *lägger undan kameran*

Min har visserligen vuxit till en full hyllmeter sedan jag postade här, men nej, jag håller med dig. Man skäms ju nästan i jämförelse XD

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 6 months later...

Då så dags att återuppliva en tråd ^^ var tvungen att testa min kamera som man fick i julklapp, så här kommer på min manga samling. Den är rätt så liten men det är ju enbörjan ^^

HjEfAJBeS.jpg

jLSBuxfRn.jpg

ieWAvoSZr.jpg

 

dom hyllor var fyllda med animer innan dom nu var tvungna att flytta i packlådor och in i garderoben :(

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

här är min samling fast jag ha lagt ner intresset att köpa mer dvd:er

pga dem flesta företagen lägger ner å allt mer snåla med dubben + dem flesta ha man bara sett en gång på.

Obs sorry mina 360-spel o ps3 spel kom visst med på köpet på bilden XD

och mina mangor är fortfarande ner packade i flytt lådorna ha inga plats nånstans å packa upp dem på nån ledig hylla :S

 

p1000048.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 1 year later...

Dags att väcka trådar :D

 

Jag har inga direkta mängder av prylar, så min "samling" av böcker och film sträcker sig till fem hyllplan. Dessutom sorterar jag inte in mina hyllor i kategorier, så de hyllorna jag lägger upp är bara... ptja, mina hyllor. Anime, film, böcker och manga blandat... samt en gammal Ericsson Hotline :D

 

IMAG0024.JPG

Hylla 1: Finner vi i vardagsrummet, som ni ser finner vi manga på översta hyllplanet, James Bond och lite anime på andra hyllplanet, och längst ner står diverse TV-spel. Överst finner vi lite prylar jag inte orkat stoppa undan, bland annat en gastuta, en "Shojo Stars"-påse jag fick på bokmässan för några år sedan och lite annat.

 

IMAG0020.JPG

Hylla 2: Sitter uppskruvad i sovrummet/datorrummet. Översta hyllplanet innehåller bara böcker samt Planetes-mangan. Nedre hyllplanet innehåller datorspel och program, samt diverse pågående manga. På översta hyllplanet finner vi en hel del saker som står lutat mot väggen, bakom böckerna. Bland annat en studentkatalog, lagtextkompendium och lite utskrifter.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 3 years later...
  • 2 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne…

×   Inklistrat som formaterad text.   Klistra istället in som oformaterad text

  Endast maximalt 75 uttryckssymboler tillåts.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa editor

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder med URL.

 Share


×
×
  • Skapa nytt...