Hoppa till innehåll
Anime.se

Gen från Hiroshima på franska


Ming
 Share

Rekommenderade inlägg

Såvitt jag kan förstå utkom Keiji Nakazawas berömda serie "Hadashi no Gen" (Barefoot Gen/Gen-pojken från Hiroshima) i tio volymer på japanska. Fyra volymer finns översatta till engelska (endast volym ett till svenska). Dessa fyra har jag läst och tycker att det är den näst bästa manga jag känner till.

Jag skulle hemskt gärna vilja läsa fortsättningen på ett språk jag kan. Förlaget Last Gasp har gett ut de första volymerna på nytt (1-3 än så länge) och har tydligen sagt att de ska fortsätta med de nya volymerna sen. Men det går långsamt och de säljer visst inte så bra, har jag förstått.

 

På franska finns det 6 volymer av serien utgivna under titeln "Gen d'Hiroshima". Jag kan läsa franska och funderar nu på att beställa dessa, men jag är inte säker på om det är samma indelning som för de engelska volymerna - om franska femman tar vid där engelska fyran slutar.

 

Jag undrar om det är någon kunnig person på detta forum som råkar känna till det. (Har inte stort hopp, men man kan ju alltid fråga.)

 

Redigerat: Inte stort hopp eftersom frågan är rätt obskyr, menar jag - kunniga personer verkar det annars finnas här! ;)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne…

×   Inklistrat som formaterad text.   Klistra istället in som oformaterad text

  Endast maximalt 75 uttryckssymboler tillåts.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa editor

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder med URL.

 Share

×
×
  • Skapa nytt...