Hoppa till innehåll
Anime.se

Sökes: Tips på trevliga sevärdheter i och runt Tokyo


Genma
 Share

Rekommenderade inlägg

Jag har aldrig varit i Tokyo och jag vet inte särkilt mycket om staden, men några saker jag tycker du ska kolla lite extra på.

 

* Berget Fuji, skulle vara roligt att spana in på "nära håll" och gå runt lite där. Så otroligt vackert, de har säkert guidade turer runt och upp i berget.

* Se The Giants spela på Tokyo Dome (Baseball).

* Snoka runt i det kejserliga palatset.

* Sticka till Shibuya, titta på alla galna japanska ungdomar och handla jpop tills man svimmar av utmattning :)

* Strosa i Ginza och gå runt i alla köpcentrum.

* Sticka till "Tokyo Metropolitan Edo-Tokyo Museum" för att lära sig om Tokyo's historia och kolla på imponerande dioramas.

* Åka upp i Tokyo Tower (vet inte om man får, men men) och se ut över hela Tokyo.

 

Nåja några förslag från en noob :)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

- Drälla storögt dreglande runt i Akihabara.

- Åka ut till Odaiba och gå i kitschiga köpcentrum som Venus Fort. (mini-Italien, typ).

- Ta hissen upp i Tokyos stadshustorn.

- Åka tåget ner till Yokohama och gå i Chinatown, åka skitstort pariserhjul samt åka toksnabb hiss upp i Landmark Tower (mycket högre än Tokyo Tower).

- Besöka Asakusa Shrine.

- Äta massa god japansk mat.

- Besöka Shibuya och Shinjuku kvällstid för att se alla neonskyltar.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne…

×   Inklistrat som formaterad text.   Klistra istället in som oformaterad text

  Endast maximalt 75 uttryckssymboler tillåts.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa editor

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder med URL.

 Share

×
×
  • Skapa nytt...