Hoppa till innehåll
Anime.se

Elda i 30c värme


AIe
 Share

Rekommenderade inlägg

Föräldrarna dra iväg på semster och jag väljer självklart att stanna hemma.

Bor i villa och här använder vi oss av ved för att värma upp huset.

Har varit kokhett här idag och storbrandrisk tydligen.

 

Jag antar att ni förstår vart det här kommer att gå men iallfall så eldar jag lite så det pyser ur skorstenen. Drar iväg till datorn och sitter och spelar lite.

Hör lite sirener som kommer närmare men som försvinner rätt snabbt och tänker sen inte mer på det.

Stänger ner det och går upp ur källaren, slänger mig ner i soffan och slår på Tvn.

 

Hinner inte titta mer än 10min förens någon knackar på dörren. När jag öppnar så står en massa brandmän och räddningstjänst personal över hela trädgården :surprised: Utanför står 2 stora brandbilar, ambulans och räddningstjänsten röda jeepar.

 

Inte nog med det så kommer ju självklart hela jäkla granskapet springandes för att se vad som hänt.

 

Någon hade tydligen ringt och larmat om att det brann här.

Jippie vilket jäkla liv det blev och så har givetvis föräldrarna stuckit på semester så man får klara ut det själv så gott det går.

 

När dom äntligen försvann så börjar telefonen ringa och man måste förklara igen för grannarna att allt är ok och att det inte var något allvarligt.

 

Nu har äntligen allt lugnat sig och jag kan sitta och ta det lugnt igen.

Fy fan vad jag älskar måndagar...

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jobbigt, men varför skulle du elda i huset? Kunde inte varit kallt direkt?

 

Jag har svårt att bestämma mej för om jag ska nominera dej eller dina grannar till Darwin Awards.

 

Det var ju ingen som dog? Eller har jag missförstått vad Darwin Awards innebär?

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jobbigt, men varför skulle du elda i huset? Kunde inte varit kallt direkt?

 

 

Nej nej ingen öppen brasa, utan en panna som värmer upp vattnet.

Hade tänkt ta en dusch senare så det var därför. Hade ju aldrig trott att jag skulle få hem brandkåren bara för att det kom lite rök ur skorstenen.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Mina damer och herrar, här har ni anledningen till att skaffa en elpanna =)

 

Jag måste säga att jag inte är så himla förvånad dock, det är väl extremt hög brandrisk i stora delar av landet, och grannarna är väl rädda att elden ska sprida sig om det börjar brinna?

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne…

×   Inklistrat som formaterad text.   Klistra istället in som oformaterad text

  Endast maximalt 75 uttryckssymboler tillåts.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa editor

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder med URL.

 Share

×
×
  • Skapa nytt...