Hoppa till innehåll
Anime.se

Naruto på DVD


forehead
 Share

Rekommenderade inlägg

vizdvds.pngTidigare i år köpte Shopro Entertainment rättigheterna att distributera Naruto-animèn i Nordamerika, och inte långt efter det blev det klart att serien skulle börja sändas på Cartoon Network i september.

VIZ Media, som kommer stå för släppen av DVD:n, har nu meddeladet att serien kommer börja säljas i mars 2006. En stunds väntan, men tyvärr kommer det troligtvis att ta längre tid än så för de flesta.

I mars får vi endast se den amerikanska versionen av Naruto, och de som vill ha orginalet måste alltså vänta ända tills juli, då den första DVD:n av den oklippta versionen kommer ut.

 

Det finns dock tröst. Redan i december i år kommer första DVD:n av Hikaru No Go att släppas, varefter det kommer komma en ny var tredje månad. En minst lika eftertraktad serie, som nog fått en hel del att testa på Go.

 

- Källa

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Nu blir många glada tror jag ^^
Yeah ^^

Tyvärr tror jag dock att många av de som kollar på Naruto inte kommer bry sig ett skvatt, då de nog inte har så stora plånböcker och kommer inte prioritera så de kan köpa hela serien, utan kommer väl bara fortsätta att ladda ner.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Nu blir många glada tror jag ^^
Yeah ^^

Tyvärr tror jag dock att många av de som kollar på Naruto inte kommer bry sig ett skvatt, då de nog inte har så stora plånböcker och kommer inte prioritera så de kan köpa hela serien, utan kommer väl bara fortsätta att ladda ner.

 

Tycker jag ser inlägg som "Vart kan jag köpa Naruto på DVD??" hela tiden och överallt :). Men det är klart, alla lär väl inte köpa serien när den väl kommer ut.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Många kommer troligtvis bli avskräckta (och snåla?) när de upptäcker att en DVD lär innehålla typ fyra avsnitt och sedan börja tänka på hur lång serien är.
Precis ^^ man får nästan hoppas på att de klämmer in mera än fyra episoder på en DVD (åtminstone fem), annars kommer det faktiskt kännas rätt kämpigt.

 

Docster: Ja, några har man sett, men majoriteten är nog redan inställda på att få det gratis.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Många kommer troligtvis bli avskräckta (och snåla?) när de upptäcker att en DVD lär innehålla typ fyra avsnitt och sedan börja tänka på hur lång serien är.

 

Tror de lugnt kommer klämma in 6 episoder per DVD (med tanken på seriens längd), i väst är de lite mer generösa med antalet avsnitt per DVD än i öst :)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

ingen kommer ju att fortsätta att fansubba serien när den börjar säljas så då får skitungarna köpa den om de ska fortsätta se.

 

och det grundar du på? många serier som säljs fortsätter att subbas... och en så populär som naruto kommer garanterat att fortsätta subbas!

 

 

Hikaru no go helt underbar serie... fick mig att testa Go faktiskt... och jag tror inte jag kommer att bli bra på Go nån gång i mitt liv...

synd bara att animen inte täcker hela mangan :( skulle lätt vilja se vidare på den serien...

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

ingen kommer ju att fortsätta att fansubba serien när den börjar säljas så då får skitungarna köpa den om de ska fortsätta se.
Som Dread sa så fortsätter många grupper att subba ändå. Vissa har policyn att de slutar att subba den när den börjar släppas i USA, men t e x vissa grupper från Australien bryr sig inte alls om den släpps i USA eller inte. Sen finns det alltid grupper som inte har den policyn alls, och subbar i vilket fall som helst.
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

I den oklippta utgåvan skulle det vara tretton avsnitt per dvd, så jag tror nog att de flesta som följt Naruto kommer vilja ha den på dvd, för så mycket stålar blir det inte.
...Viz begins releasing the authentic uncut Naruto anime in 13-episode boxsets.
En box är väl inte bara en DVD, och även om de klämmer in så mycket på en enda så höjs nog priset motsvarande.
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

I den oklippta utgåvan skulle det vara tretton avsnitt per dvd, så jag tror nog att de flesta som följt Naruto kommer vilja ha den på dvd, för så mycket stålar blir det inte.

Ett boxset (se foreheads citat) är aldrig en enda DVD, då är det inget boxset utan bara en volym. 13-episodare brukar släppas över 4 volymer med 4 avsnitt på den första och tre på de resterande (4+3+3+3). Vi kan ju alltid hålla tummarna för att de kör 5+4+4 istället med tanke på seriens längd, men det vet man aldrig. Fler avsnitt än så per volym tror jag inte ett dugg på. Dessa boxsets har f.ö. en tendens att bara vara marginellt billigare än de fyra volymerna köpta en och en, så de där 13 avsnitten går förmodligen på någonting mellan 600 och 900;-.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Kul att Naruto släpps, men jag kommer inte köpa den.

Onödigt att lägga ut pengar på det, när man kan ladda ner.

Om alla tänkte som Du skulle Naruto inte finnas; de skulle helt enkelt inte ha råd att producera den.

 

Hur kul vore det?

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Kul att Naruto släpps, men jag kommer inte köpa den.

Onödigt att lägga ut pengar på det, när man kan ladda ner.

Om alla tänkte som Du skulle Naruto inte finnas; de skulle helt enkelt inte ha råd att producera den.

 

Hur kul vore det?

 

Inte roligt alls. Det vore slutet för animen. snyft :(

 

Kul att den Hikaru No Go släpps på dvd, ska bli intressant och se hur dom fixar dvd:en. Serien är ju skitbra

 

Naruto är jag inte så intresserad av, så det bryr jag mig inte så mycket om.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 2 weeks later...
Men LOL varför inte tanka ner alla naruto istället?

 

och för anledningarna som Gemna skrev:

 

svempa skrev:

Kul att Naruto släpps, men jag kommer inte köpa den.

Onödigt att lägga ut pengar på det, när man kan ladda ner.

Om alla tänkte som Du skulle Naruto inte finnas; de skulle helt enkelt inte ha råd att producera den.

 

Hur kul vore det?

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne…

×   Inklistrat som formaterad text.   Klistra istället in som oformaterad text

  Endast maximalt 75 uttryckssymboler tillåts.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa editor

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder med URL.

 Share

×
×
  • Skapa nytt...