Hoppa till innehåll
Anime.se

Träningsprogram?


Swansong89
 Share

Rekommenderade inlägg

Tjena vänner :) Tro de eller ej, men jag har faktiskt bestämt mig för att börja träna ;)

Så jag undrar om det någon som sitter inne på lite tips om hur jag bör träna, kostråd och så vidare, eller ännu bättre om det är någon som har ett program som täcker en vecka:)

 

^^

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Tjena vänner :) Tro de eller ej, men jag har faktiskt bestämt mig för att börja träna ;)

Så jag undrar om det någon som sitter inne på lite tips om hur jag bör träna, kostråd och så vidare, eller ännu bättre om det är någon som har ett program som täcker en vecka:)

 

^^

 

DDR

 

Dricker man en massa cola fräter man sönder tänderna. Aja baja.

 

K.

 

Ja, men det går ju helt otroligt bra att träna ändå?

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Det beror på lite vad du menar med att "träna"?. Jag antar att du menar styrketräning.

 

Kosten är inte superviktig, jag lovar. Men man kan göra enklare saker som att dricka mjölk istället för vatten etc. Om du vill få muskler måste du äta mer än du gör av med. Kroppen måste få mer energi än nödvändigt för att den ska "våga" bygga muskler.

 

om du däremot är lite krallig redan är det bara att köra på. Gröt till frukost, skolmat med mycket mjölk och Keso, mellanmål någon macka med makrillfilé , ev. träning(kring 5) för att sedan äta en rejäl middag när du kommer hem (ev. 6.30) . Sedan äta ytterligare en gång kring 9, då med mindre fett än normal och något mer protein.

 

Tycker inte man ska slava med maten och försöka trycka i sig proteiner, för det är jobbigt, och då kommer det inte hålla i längden.

 

Godiset funker kanong EFTER träning då kroppens energidepåer behöver fyllas på med snabba kolhydrater, dvs högt Gl-index.

 

Tycker inte du ska träna mer än 4ggr/vecka. (gym då, släng gärna in någon jogginrunda) Planera även programet så att inte följande muskelgrupp kommer för tätt inpå. T.ex triceps och bröst nära.

Ex:

 

Mån:Bröst,biceps

Tisd:Ben

Ons:vila

Tor:Rygg,triceps

Fre:Vila

Lör:Axlar,vader

Sön:vila

 

Kör mage 2ggr/vecka.

 

Till att börja med, kör 2-3 övn/muskelgrupp med 3 set X 8-12

Försök attackera alla vinklar på muskeln.

Ex. Bröst:Lutande b-press, Nedotlutande b-press, Flyes. Vipps och du har hela bröstet. Kvalité

 

Efter ett tag måste du periodisera det - mycket kul! Ex. Vecka ett:4-7 reps(med något fler set), vecka 2: 15-20 reps Vecka 3: 10-12 reps.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Kosten är inte superviktig, jag lovar. Men man kan göra enklare saker som att dricka mjölk istället för vatten etc. Om du vill få muskler måste du äta mer än du gör av med. Kroppen måste få mer energi än nödvändigt för att den ska "våga" bygga muskler.

 

Arnold drack inte mjölk, "Milk are for babies. I drink beer". Min kusin gick ner ca 3-4kg när han slutade dricka mjölk och han är inte SÅ stor, men lite vikt har han allt. Mullig.

 

Äta 5 gånger om dagen typ. Slänga in något mellanrum, en frukt eller nått.

 

Tycker inte du ska träna mer än 4ggr/vecka. (gym då, släng gärna in någon jogginrunda) Planera även programet så att inte följande muskelgrupp kommer för tätt inpå. T.ex triceps och bröst nära.

Ex:

 

Mån:Bröst,biceps

Tisd:Ben

Ons:vila

Tor:Rygg,triceps

Fre:Vila

Lör:Axlar,vader

Sön:vila

 

Kör mage 2ggr/vecka.

 

Jag kör efter Push-and-Pull metoden. kör 3 ggr i veckan.

 

Bröst, triceps och axlar - PUSH! = TRYCK! (ganska trött i tricepsen efter det)

 

Biceps, Mage, Rygg - PULL! = DRA!

 

Ben (lår, vad) - både och.

 

Men eftersom du verkar ny så vet jag inte, då verkar det som han jag citerar (HarCees) passa dig mer.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

 

Jag kör efter Push-and-Pull metoden. kör 3 ggr i veckan.

 

Bröst, triceps och axlar - PUSH! = TRYCK! (ganska trött i tricepsen efter det)

 

Biceps, Mage, Rygg - PULL! = DRA!

 

Ben (lår, vad) - både och.

 

Men eftersom du verkar ny så vet jag inte, då verkar det som han jag citerar (HarCees) passa dig mer.

 

Push och pull kombination är enligt en bodybuilder som tränar på mitt gym det bästa - att bara dra ett helt träningspass är inte bra för leder och det är det snabbaste sättet att skada sig - enligt han.

 

Sen tycker jag att det är det absolut bästa att mixa drag med tryck - det går inte få ut lika mycket kvaliè med t.x bröst,triceps,axlar i samma träningspass. Har man kört bröst/axlar (vilket man brörjar med) är triceps relativt trött av en ganska liten belastning, (dvs att gå hem utan att köra tricepsen vore dumt) Då när man ska köra sin triceps, ja då är den trött! Det handlar om att ge musklen mer belastning än vad den klarar av, vilket är omöjligt i detta fall. Resultatet får lida pina.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Inte en myt, fråga en tandläkare eller kolla upp det på internet.

 

K.

 

Ska man lyssna på de människor där 1 av 5 inte gör falska uttalanden för att lura människor på pengar? (de som sett dokumentären angående tandläkarna som gav falska analyser på folks 'hela' tänder för att få ut mer pengar, vet vad jag menar.)

 

Nej tack.

 

Som sagt så är det där med cola en myt. Allting du äter och dricker (utom vatten) startar en syra-produktion som delvis är till för matspjälkningen och för att få ren tänderna från rester. Går du och småäter och smådricker så fortsätter frätningen och tänderna får inte vila. Det enda som kan göra cola värre är att det är mycket socker som ger ett lager på tänderna. Så, dricker man cola sällan så blir det ingen skillnad. Varför tror ni fluortabletter finns?

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Inte en myt, fråga en tandläkare eller kolla upp det på internet.

 

K.

 

Ska man lyssna på de människor där 1 av 5 inte gör falska uttalanden för att lura människor på pengar? (de som sett dokumentären angående tandläkarna som gav falska analyser på folks 'hela' tänder för att få ut mer pengar, vet vad jag menar.)

 

Nej tack.

 

Som sagt så är det där med cola en myt. Allting du äter och dricker (utom vatten) startar en syra-produktion som delvis är till för matspjälkningen och för att få ren tänderna från rester. Går du och småäter och smådricker så fortsätter frätningen och tänderna får inte vila. Det enda som kan göra cola värre är att det är mycket socker som ger ett lager på tänderna. Så, dricker man cola sällan så blir det ingen skillnad. Varför tror ni fluortabletter finns?

 

 

wääääääy :D tackar InAction, du har gett mig ny livslust :D

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne…

×   Inklistrat som formaterad text.   Klistra istället in som oformaterad text

  Endast maximalt 75 uttryckssymboler tillåts.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa editor

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder med URL.

 Share

×
×
  • Skapa nytt...