Hoppa till innehåll
Anime.se

UppCon:05 1-3 november 2005, Uppsala


lendai
 Share

Rekommenderade inlägg

En kompis till mig, Emil, och hans kompis har köpt helbiljetter. Men p.g.a. bankens datorsystem blev det fel och pengarna kom fram nån dag för sent. Därför fick de ingen sovplats.

 

Nu behöver de en sovplats. Finns det nån snäll Uppsalabo som kan ta emot två skötsamma killar under de två nätterna som behövs?

 

Svara här eller i PM. :)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • Svar 141
  • Skapad
  • Senaste svaret

Toppskribenter i detta ämne

men vilken ångest på uppcon... jag trodde det började på måndag och vart tills på onsdag, men när jag spanade in min kalender igår så insåg jag att det började tisdag och slutade torsdag... det är typ ångest, speciellt när jag meddelat chefen att jag kommer vara ledig... så nu måste jag vara ledig måndag till torsdag, och det kostar mig nänstan 2500 spänn... jag får ångest...

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

men vilken ångest på uppcon... jag trodde det började på måndag och vart tills på onsdag, men när jag spanade in min kalender igår så insåg jag att det började tisdag och slutade torsdag... det är typ ångest, speciellt när jag meddelat chefen att jag kommer vara ledig... så nu måste jag vara ledig måndag till torsdag, och det kostar mig nänstan 2500 spänn... jag får ångest...

 

Jag trodde också att det började på måndag, tills jag fick veta att den första är på tisdag..

Tur att jag fick veta det innan jag satt på tåget till uppsala ^^

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Kan du inte bara komma till jobbet imorgon? :P :P :P

 

Så går det när man inte kollar upp saker :P. Och trippelkollar dem >_>'.

 

jodå, klart jag kan komma till jobbet imorrn, men chefen vart lite missnöjd när jag ringer och säger att jag kommer komma på måndag, speciellt när hon fixat en ersättare för mig... så nu kommer jag och min ersättare får strida till döden om vem som får jobba på måndag...

 

Jag trodde också att det började på måndag, tills jag fick veta att den första är på tisdag..

Tur att jag fick veta det innan jag satt på tåget till uppsala ^^

 

ja men det är så det kan gå ;)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Imorgon bär det av till Uppcon!

 

Hoppas ni alla hälsar om ni ser mig! Presentera er gärna som den ni är på forumet, eller nämn det åtminstonde.

 

Jag kommer då hälsa på de jag känner igen, och jag kommer presentera mig som Herid, för jag kallas Herid till och från i Verkliga livet också!

 

Vi höres!

 

PS: Se mina bilder i signaturen för att kolla upp hur jag ser ut.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Kan ni berätta lite mer om försäljningsfunktionen?

 

Vad jag har förstått så finns det ett visst bord där man ger sin manga och sin blankett för priset osv. Sedan så hämtar man eventuellt sina pengar vid någon tidpunkt. Men vilken tidpunkt i sånna fall?

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Vad jag har förstått så finns det ett visst bord där man ger sin manga och sin blankett för priset osv. Sedan så hämtar man eventuellt sina pengar vid någon tidpunkt. Men vilken tidpunkt i sånna fall?
När du vill, efter att din manga blivit såld förstås.
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Precis som Herid så har jag en länk till hur jag kommer se ut på Uppcon, anledningen till att jag ser ut som jag gör där finner ni i "Hur ser ni ut".

 

Om det är nån som missat det så heter jag Victor:P men ni kan tillkalla mig som Shaman K eller liknande om ni känner för det när ni väl ser mig (om jag inte känner igen just dig *pekar*)

 

Ses imorrn! :D

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Vad jag har förstått så finns det ett visst bord där man ger sin manga och sin blankett för priset osv. Sedan så hämtar man eventuellt sina pengar vid någon tidpunkt. Men vilken tidpunkt i sånna fall?
När du vill, efter att din manga blivit såld förstås.
kk.

Jag har beställt biljetter åt mig och en kompis dock visade det sig att min kompis kommer senare än bestämt. Kan vi lösa ut biljetterna enskilt, eller måste båda två vara närvarande när man löser ut biljetter?

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Så vad tyckte folket om första dagen på konventet då? Jag tyckte att det var för mycket folk, för lite saker att göra och återigen för mycket folk. Annars var det lugnt.

 

Hela känslan var ungefär som att åka till Rinkeby, man är i en helt annat värld där alla pratar annorlunda och har konstiga kläder.

 

ninjaedit: fan den där med rinkeby ska jag ha i min sign... :P

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Så vad tyckte folket om första dagen på konventet då? Jag tyckte att det var för mycket folk, för lite saker att göra och återigen för mycket folk.
Äh, jag tyckte det var rätt soft, de flesta spelkonsolerna var inte särksilt ockuperade som jag trodde de skulle vara.

Lite tråkigt dock att jag missade alla visningar pga att jag stod ca 3 tim i kön :P

 

Men i helhet har alla varit riktigt trevliga och det har varit en helt okej dag.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Insläppet var ju inte världens bästa, men jag tycker det har varit trevligt hittils. Fast karaokehögtalarna var värdelösa, den ena är trasig och det brusar hemskt *lider*

 

Mycket fina saker till salu, kul med den stora variationen även om de konstiga indiska filtarna och smyckena kändes väldigt malplacerade. Men reesten var bara bra...

Har inte direkt vågat mig in i spelrummet mer än för korta tittar, men alla verkade helt uppslukade av det de höll på med. Har mest suttit vid Raison d'etres bord och förklarat att våra saker faktiskt inte är till salu. Nej, tyvärr inte till salu.

 

Köp begränsar sig hittils till Pocky, en yaoi t--shirt och Sailor Moon nyckelringar. Och en gullig liten Uppcon-pin också =)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Kom just hem efter 3 dagars härligt otaku betende :D, är skönt att kunna släppa fasaden och bete sig lite "udda" ett tag :P

Konventen i sig var jättekul förutom två punkter som jag var besviken på:

 

Nr 1: Insläppet var rejällt dåligt planerat, kön var enorm och det tog mig över 2 timmar att komma in (nu räknar jag från kl 12 när de öppnade jag var där tidigare än så egentligen).

Varför kunde de inte använt de stora dörrarna på andra sidan lokalen fanns mer plats där och ni hade då kunnat ha flera insläpps bord på plats.

 

Nr 2: De som skulle ha hand om filmerna visste knappt vad de höll på med vilket ledde till förseningar.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gäst
Detta ämne är nu stängt för ytterligare svar.
 Share


×
×
  • Skapa nytt...