Hoppa till innehåll

Om du vill men inte kan posta statusuppdateringar, gå till din profil, tryck på ”Redigera profil”, och på ”Aktivera statusuppdateringar?”.

forehead

UppCon:05 - Störst i Sverige

Rekommenderade inlägg

uppcon-renji.jpgFörra veckan blev det officiellt att UppCon:05 blir av redan i höst, och nu har även hemsidan öppnats upp för åskådning.

UppCon:04 hölls i April tidigare i år och klämde då in ca 500 personer i sina lokaler. Denna gången slår Uppsalakai lite hårdare på trumman och öppnar upp portarna för hela 800 personer som får njuta av anime, film, merchandise och TV-spel i mängder. Detta gör samtidigt UppCon:05 till det största manga- och animekonventet någonsin i Sveriges historia.

Höstens UppCon bjuder inte bara på en biosalong, utan hela fem stycken (!) som sammanlagt kommer rymma 450 personer.

Cosplaytävlingen annordnas av Saumaheim, och förutom den kommer det även att annordnas en hel del andra tävlingar, såsom i olika TV-Spel (inkl. DDR), brädspel, AMV-skapande, teckning och trivia. Även de kampsportsintresserade kommer få glittrande ögon denna gången, då KFUM Uppsala Iaido-klubb kommer visa upp sina konster. Konventet tar dessutom upp ännu mera japansk kultur, då det kommer finnas "kulturstationer" där man bland annat kommer få lära sig att skriva sitt namn på japanska.

UppCon:05 byter även lokaler, men flytten är inte lång och gångvägen från stationen tar endast fem minuter. Konventets portar öppnas den första

november och stängs sedan på kvällen den tredje.

Biljetter finns redan för försäljning, så passa på

innan de tar slut.

- Läs mer om UppCon:05 och boka dina biljetter

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra sajter

Första gången jag någonsin funderar på att åka på ett konvent... det var ju hyffsat billigt iaf ;)

Och SSBMturneringen verkar vara lite bättre arrangerad än den som var på DH.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra sajter
Ånej jag står inför ett dilemma, Uppcon: 05 eller Soul Calibur 3 ;)

Aäh, Soul Calibur kan du ju alltid köpa senare ^^

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra sajter
Ånej jag står inför ett dilemma, Uppcon: 05 eller Soul Calibur 3 ;)

Aäh, Soul Calibur kan du ju alltid köpa senare ^^

Jag kanske, KANSKE, har fixat pengar till både och.

Och man skulle tycka att man kan vänta med SC3, men jag måste ha det samma dag som det släpps.

Det är en princip sak.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra sajter
Och man skulle tycka att man kan vänta med SC3, men jag måste ha det samma dag som det släpps.

Det är en princip sak.

Uppcon 05 kommer bara äga rum en gång. Det är ett faktum.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra sajter

Det är en princip sak.

Uppcon 05 kommer bara äga rum en gång. Det är ett faktum.
Dessutom kommer det bli det sista UppCon någonsin, precis som 02, 03 och 04!

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra sajter

Det finns en Uppcontråd under "Föreningar, konvent och arrangemang", också, och eftersom det är där diskussionen egentligen hör hemma stänger jag den här tråden.

Om någon moderator tycker annorlunda får de väl låsa upp den igen.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra sajter

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att lämna en kommentar

Skapa ett konto

Registrera dig för ett nytt konto i vårt community. Det är enkelt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här.

Logga in nu