Hoppa till innehåll
Anime.se

Var inhandlar jag japansk musik?[Länkar]


docster
 Share

Rekommenderade inlägg

  • 2 months later...

En hel del människor. Visst, det kostar, men hur mycket beror på ganska många faktorer.

 

Det som påverkar priset på en japansk skiva är

- Ny/begagnad? Det finns mycket begagnade skivor att få tag på om man bara vet var

- Växelkursen

- Frakt. Man kan skicka saker på massa sätt

- Tull. Ibland åker man på det, ibland inte

 

och såklart hur mycket själva skivan kostar.

 

Och köper man från t.ex. Denkipop eller JpopSweden så lägger de ju på pengar i förhand för att täcka sina omkostnader. Denkipop är ändå billigast och lättast i många fall, eftersom det är begagnade skivor och inom Sverige

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 7 months later...
  • 1 month later...

Vad brukar tullavgifterna ligga på när det gäller musik?

 

Jag har beställt spel och lite musik (med då tillsammans med spel) från Hong kong flera ggr, från början skickade de grejerna direkt till min brevlåda, så då slapp jag ju extraavgifter, men nu för tiden skickas allting rekommenderat, så att jag är tvungen att betala svensk moms (25 jävla %) och postens otroligt höga avgifter. >_<

 

Så jag undrar om det finns ngn återförsäljare som är säkrast att handla med om man vill slippa tull och så? När det gäller musik då, är osäker på vad momsen på musik ligger på i Sverige. :/ Är den också på 25% kanske? D:

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 1 month later...
  • 4 months later...
Vad brukar tullavgifterna ligga på när det gäller musik?

 

Jag har beställt spel och lite musik (med då tillsammans med spel) från Hong kong flera ggr, från början skickade de grejerna direkt till min brevlåda, så då slapp jag ju extraavgifter, men nu för tiden skickas allting rekommenderat, så att jag är tvungen att betala svensk moms (25 jävla %) och postens otroligt höga avgifter. >_<

 

Så jag undrar om det finns ngn återförsäljare som är säkrast att handla med om man vill slippa tull och så? När det gäller musik då, är osäker på vad momsen på musik ligger på i Sverige. :/ Är den också på 25% kanske? D:

 

om säljaren går med på att skicka det som "GIFT" eller skriver att saken har ett värde under (500kr?) så brukar man slippa, dock gillar de flesta inte att göra det eftersom de inte kan kräva tillbaka några/alla pengar om paketet skulle försvinna + att det kan ses som skatte bedrägeri.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 4 months later...
  • 1 year later...
  • 1 year later...
  • 8 months later...

Sen får man ju inte glömma att de mindre skivbolagen säljer musik! SOm darkestlabyrinth (om du gillar BLAM HONEY <3, GPKISM, Seileen etc.) Midi-Nette (Moi Dix Mois) Jag har persoligen handalt från Midi-nette så om någon skulle behöva hjälp med att handla därifrån kan jag stå till tjänst med en tutorial.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Moi Dix Mois är ytterligare ett ganska känt band ( tycker jag i alla fall :S )

som inte finns på Spotify, dåligt.

Inte Svenska iTunes heller och som bekant så får man absolut inte

handla från Japanska iTunes utanför Japan, ajaj baja, Apple kan använda tekniska möjligheter för att stoppa detta..... ;)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 10 months later...

Brand-x

 

Min favvo (jämnte med CDjapan), man får ofta med comment CD's, foton av banden och liknande som gör till den japanska CD marknaden. De har mycket men lite då det fort tar slut. Frakten är dock svin dyr då de bara skickar med EMS.

 

Closetchild

 

Begagnat sida för musik. De tar bort sakerna från sidan så fort de sålt dom! De har allt inom VK och annat liknande. De är pålitliga och man får verkligen exakt det som är på bilden.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 8 months later...
  • 1 year later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne…

×   Inklistrat som formaterad text.   Klistra istället in som oformaterad text

  Endast maximalt 75 uttryckssymboler tillåts.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa editor

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder med URL.

 Share

×
×
  • Skapa nytt...