Hoppa till innehåll
Anime.se

J-rock på Uppcon ^^


Dancing Moon
 Share

Rekommenderade inlägg

Som om det behövdes ännu ett skäl att dra dit, nu är det klart att Raison d'etre kommer visa japansk musik i en av biosalongerna ^^

 

Det blir mest live, och så lite musikvideos som utfyllnad

 

Dessa artister:

D'espairsRay

Gackt

L'arc en Ciel

Moi dix Mois

MUCC

X Japan

Kagrra,

Dir en Grey

 

samt Beauti-fool's Fest -03, vilket är ett live med flera artister som kör ett par låtar var.

 

Kolla in tråden i konventsforumet eller www.uppcon.com för mer info :D

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Vi har valt ut ett ganska blandat material - några av de riktigt stora klassiska banden, lite hårdare musik, lite lättare och poppigare grejer... men till sist så återspeglar ju valet av band ändå vad föreningens medlemmar lyssnar till.

 

Och svjv har vi inget enormt Asian Kung-Fu Generation (jag har tolkat förkortningen rätt, va?) fan i föreningen, så det var ingen som föreslog dem.

 

Vi har dock ett par enstaka karaoke låter av dem som man kan sjunga på våra regelbundna möten ;)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Usch, nu blev jag fruktansvärt sugen på att dra till Uppsala. Lång dit dock. Det är ju en annan kännsla att se det man tycker så mycket om på en bioduk..

 

Är rättigheter betalda för att visa i kommersiellt syfte? Jag menar, då lär vi bara få se nyare saker med X-Japan, inte något från <90

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 1 month later...

Det där är svårt, eftersom det finns mycket japansk rock som låter som amerikansk rock och sen finns det en del som låter helt otroligt annorlunda - men jo, det är j-rock. J-rock är ju ett ungefär lika beskrivande namn som U-rock (all rock från USA) eller S-pop (all pop från Sverige) skulle vara...

 

Fast jag tror just inte att det vi har något större AKFG fan i Raison d'etre. De flesta har fallit för sånt som låter annorlunda än det som görs häråt

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 2 weeks later...

Jag tycker inte det.

Men jag lyssnar inte heller på power metal särskilt mycket alls. Och mina favoriter från X är mest balladerna och de gladare 'mjukare' låtarna som Rusty Nail, Weekend och en del andra. Och jag har inte hört mycket som låter som t.ex. Kurenai, den börjar så fint och sen lyfter den helt enormt... en mjuk inledning är inte särskilt ovanlig, men få låtar griper tag i en på det där sättet. Tycker jag :)

 

Men du är varmt välkommen till http://www.raisondetre.se/forum och diskutera. Vi har mycket folk som är betydligt mer musikkunniga än lilla jag (jag bara råkar vara anime + internetnörd också, därför jag skriver om grejer här)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne…

×   Inklistrat som formaterad text.   Klistra istället in som oformaterad text

  Endast maximalt 75 uttryckssymboler tillåts.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa editor

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder med URL.

 Share

×
×
  • Skapa nytt...