Hoppa till innehåll
Anime.se

Namn på två anime serier


Keitaro
 Share

Rekommenderade inlägg

Nu har jag precis kommit tillbaka från min semester i Syrien, och där visas det mycket anime (det har det alltid gjort).

Men det fanns två serier jag vart intresserad av, och jag undrar vad dom heter.

 

Nr 1:

Det är någon form av action/äventyr serie där dom goda består av ungefär 7-9 pers. Alla är klädda i rött, fyra gula knappar på jackorna, och en lång gul halsduk, det är vad alla har på sig.

Men varje karaktär kan göra olika saker.

 

Huvudpersonen kan göra så att allt runt omkring honom blir slött, och just därför springer han snabbt.

 

Tjejen (den enda tjejen) kan känna när det är någon fara på gång.

 

En kille med långt hår och en lång spetsig näsa (och jag menar lång), kan flyga (tror att han har någon form av jetpack under skorna)

 

En vithårig kille vars högra hand är en kulspruta och ena knä är en bazooka av något slag.

 

Det finns två mörkhyade killar. Ena är stark som fan, och den andra vet jag inte vad han kan göra.

 

En baby också som kan skapa ogenomträngliga kraftfält.

 

En flintskallig kille som kan förvandla sig till allt möjligt.

 

Det är karaktärerna jag minns.

 

 

 

Serie nr 2:

 

Det är någon form av mecha serie där dom summonar fram deras robot (om jag inte minns fel).

Huvudpersonen var klädd i vitt och grönt, hade någon levande röd boll på axeln med enorma svarta ögon.

 

Den andra personen gick klädd i rött, hade stort blått hår, och hade en gul orm på axeln. Tror att han var en rockartist, fast det kan vara fel.

 

Så fanns det också två tjejer, men det enda jag minns om dom två var att ena hade rött hår, och den andra tjejens ögon var täckta av håret hela tiden (tror att det var blått hår)

 

 

Yes, det var det!

Så om någon vet vad det är för två serier, säg bara till.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag har redan beskrivit männen i serien (man kan då inte precis säga män, med tanke på hur gamla dom är).

Det var några avsnitt där det fanns tre extra tjejer med som hade tomteliknande kläder på sig kom jag precis på.

 

Just det! En person till.

Jag tror att han var skurken, men han hade långt vitt hår som stod rakt upp, och ett stort vitt skägg.

 

Hoppas den informationen räcker.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 2 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne…

×   Inklistrat som formaterad text.   Klistra istället in som oformaterad text

  Endast maximalt 75 uttryckssymboler tillåts.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa editor

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder med URL.

 Share

×
×
  • Skapa nytt...