Hoppa till innehåll
Anime.se

Elfen Lied


Hideki-kun
 Share

Rekommenderade inlägg

  • 9 months later...

finns de någon snäll själ som vet var jag kan köpa Elfen Lied mangan på engelska

jag har sätt animen och jag älskade den och nu för ett tag sedan hörde jag an mangan var bättre och jag vill köpa den man vet inte vart de går

 

SNÄLLA HJÄLP

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

När det endå finns en tråd.

Skilljer sig storyn i mangan från animen eller är animen tagen från mangan som i berserk t.ex.?

 

Kändes som slutet var ett stort reklamknep för att få en att köpa mangan iaf :P. JAG blev iaf jäkligt sugen :)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 2 weeks later...

har bara sett animen av elfen lied och den stäcker sig mellan kapitlerna 1-61 av mangan och hela mangan är runt 106-107 kapitel och jag undrar om det är nån direkt fortsätning där animen tar slut ? eller om det är nåtannat

 

sen undrar jag självklart om Lucy/Nyuu överlever ? :surprised:

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 3 weeks later...

Mangan finns ej att köpa, fick en liknande fråga på ett annat forum.

 

Engelska bör komma snart, men svenska kommer det absolut inte komma ut på. Eftersom det är blodigt osv, en vuxen manga.

 

Jag kollade på animen, funderar på att läsa mangan. Men vet ej vart jag kan ladda ner kapitel 1- slutet. Länka gärna :) Skicka ett pm kanske är bäst :P

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 4 months later...
  • 1 month later...

Gud jag läste 3-4 volymer av Elfen Lied och hatade verkligen mangan ._. Alla karaktärer ser weird ut i kontrast till animen och vissa saker är apmongo; typ scenen där poliserna kommer och ringer på och frågar om Kouta har sett Lucy och han typ; "Nope, haven't seen her, how come?", "Nah she's just lost". I mangan säger dem "SHE'S A MASS MURDERER =)"

 

Ofta. :(

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 1 month later...
  • 3 weeks later...
  • 4 months later...
Kapitel 77
Tredje eller fjärde kapitlet i sträck som slutar med en äckligt irriterande cliffhanger. Mayus "död" vore inte första gången när det som ritas och det som faktiskt händer inte stämmer överens. Det måste dock sägas att Okamotos stil blir bättre och bättre med tiden.

 

77

Mm cliffhanger kan man ju säga ^^ Men jag undrar bara varför just mayu skulle dö :( hon som var så oskyldig... Har faktist lite små svårt att förutspå hur serien kommer att utveckla sig just nu :S kan ju alltid hoppas på att det inte var Mayu som blev sliten i stycken av lucy utan kanske det var Bando eller nån som var i näreheten ellöer nåt sånt :S eller försöker jag lura mig sj nu kanske... Bah jag vill ha nästa Chapter nu
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 4 weeks later...

jag har presis ladat ner den till och mer 77 vad jag fot för mig har den inte översats längre en så även fast det fins 107 kapitel ute jag gav upp på att vänta jag vill läsa det är ju min favorit animr men jag vill köpa den hoppas den kommer på engelska snart men för vad jag läst så är den inte lisensierad en idag U_U

vad jag har hört så ska man inte försöka bara läsa fortsätningen efter animen utan läsa hela annars missar man massa och fattar inte

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne…

×   Inklistrat som formaterad text.   Klistra istället in som oformaterad text

  Endast maximalt 75 uttryckssymboler tillåts.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa editor

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder med URL.

 Share

×
×
  • Skapa nytt...