Hoppa till innehåll
Anime.se

Akira Toriyamas Böcker


JewnaS
 Share

Rekommenderade inlägg

Jag har läst Dragon Ball och Kajika.. Men jag gillar båda, självklart ser man ju att det är toriama som tecknat båda. Men jag gillar hans teknings stil. :D

 

DB var kul och bra skrattade mycket när jag läste den och det var lite sorglit på sina ställen, men det var jobbigt med allt detta.. hmm.. vad ska vi kalla det.. "förutsägbara" i serien. Men det var mer som var bra än dåligt så jag gillar DB.

 

Kajika är svår att säga något om tycker jag, eftersom att den var så kort. Men det var umm... bra!.. :D

 

Skulle vilja läsa något mer av Toryiama som t.ex. Sandland.. Men, men..

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Db böckerna var den första riktiga mangan jag köpte och medan jag läste dem älskade jag serien. Nu på efterhand när jag läst mer manga och sätt en del anime ochså tycker jag väl att db just är sådär. Den har sina höjdpunkter (pocket 3 kame sennins kampskola!!!) men overall så var den la sådär. Som tidigare nämnts, lite väl förutsägbar. Kajika har jag läst den med. Den var väl.... nåja kort. Det räcker inte med en pocket för att få igång en intressant story med älskvärda karaktärer. Den dög väl som näje en gång men det är inget jag kan tänka mig att läsa om...

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Du kan ju alltid köpa Sandland från t.ex www.sfbok.se

Jag köpte den faktiskt idag! Ska lägga mig och läsa den lite senare ;)

Köpte även Trigun, men det har juh inte med Akira Toriyama å göra :)

jag sökte efter Sandland på sf men det gav inget resultat :S

Hur många böcker är det i serien Sandland? Eller är det bara en bok som med Kajika?

 

btw Har du hunnit läsa den än då? Bra?

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Det är bara en bok som Kajika, skumt att du inte fick resultat, sidan kanske inte är uppdaterad, jag köpte nämnligen Sandland där själv..

Har inte hunnit läsa den ännu, men ska gå å lägga mig och göra det nu! ;)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Du kan ju alltid köpa Sandland från t.ex www.sfbok.se

Jag köpte den faktiskt idag! Ska lägga mig och läsa den lite senare ;)

Köpte även Trigun, men det har juh inte med Akira Toriyama å göra :)

jag sökte efter Sandland på sf men det gav inget resultat :S

Hur många böcker är det i serien Sandland? Eller är det bara en bok som med Kajika?

 

btw Har du hunnit läsa den än då? Bra?

 

http://www.sfbok.se/asp/artikel2.asp?VolumeID=36047

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Det är bara en bok som Kajika, skumt att du inte fick resultat, sidan kanske inte är uppdaterad, jag köpte nämnligen Sandland där själv..

Har inte hunnit läsa den ännu, men ska gå å lägga mig och göra det nu! ;)

mjo det kan nog vara så.. Hehe har det så mysigt med din ny inköpta manga :D och berätta görna sen om hur den va.. ;)
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Du kan ju alltid köpa Sandland från t.ex www.sfbok.se

Jag köpte den faktiskt idag! Ska lägga mig och läsa den lite senare ;)

Köpte även Trigun, men det har juh inte med Akira Toriyama å göra :)

jag sökte efter Sandland på sf men det gav inget resultat :S

Hur många böcker är det i serien Sandland? Eller är det bara en bok som med Kajika?

 

btw Har du hunnit läsa den än då? Bra?

 

http://www.sfbok.se/asp/artikel2.asp?VolumeID=36047

tackar för länken.. tror jag vet varför jag inte fick ngt resultat.. jag skrev nog Sandland ist. för Sand Land.. aja. tack än en gång!
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Sfbokhandelns websida kan vara rätt seg med att uppdatera sig ibland, kolla in i nån av butikerna istället. Annars kommer ju sandland i den svenska shonen jump till sommarn.

mjo, fast nu är det så att jag inte bor i gbg som är närmaste stad där sf-bokhandeln finns.. så det är 1timma tågresa för att komma dit.. vilket inte är så jobbigt iof.. men, men.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Åhåå, fast det finns ju andra återförsäljare på internet. Adlibris var det något som hette eller nåt. Sök på google, det gjorde jag..
Mjo det kan jag göra sedan när jag har lite mera ork.. men Sandland är inte högst på min manga lista så jag ska kolla runt lite mera sen.. aja offtopic nu tror jag faktiskt :blush:
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag har inte hunnit läsa färdigt Sandland ännu.. men änsålänge så tycker jag att den är snäppet bättre än Kajika, den är inte så lik som Dragon Ball.. Den är fräck :P Så läs den ;)
Mjo jag får nog göra det, men skulle inte den ges ut på svenska nu i sommar (jag kan dock ha fattat fel)?
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne…

×   Inklistrat som formaterad text.   Klistra istället in som oformaterad text

  Endast maximalt 75 uttryckssymboler tillåts.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa editor

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder med URL.

 Share

×
×
  • Skapa nytt...