Hoppa till innehåll
Anime.se

Era tips för en Anime-kväll!


redflip-kun
 Share

Rekommenderade inlägg

Min perfekta kväll ser ut som så här:

 

Först ska man under veckansgång bestämma serie/film/filmer att se, efter det är gjort så ska man välja "mys" faktor på maten.

Är det 2pers så kan man välja lite annorlunda, men annars brukar jag ta det lätt med lite snabbmat och en cola :)

 

Sen till själva uppbyggnaden av rummet, stor duk på väggen och fram med projektorn och Högtalarna :)

Så ställer man soffan perfekt riktad.

Jag vet att de brukar säga "Se anime med ett ljuset upplyst rum" men nej tack, sist såg jag hela Hellsing och då ska det vara mörklagt ^^

 

Godis:

Cola är jag beroende av så det är ett måste.

Men godis är alltid svårt att bestämma sig för :)

Brukar bli winegummi och djungelvrål..

 

Mina tips till serier på ljus och ljud jag gillar:

 

Hellsing:

Mörkt och gärna medelhögt ljud med starkbas.

 

Naruto:

Där funkar ju allt, så jag brukar ha mysbelysning :)

 

Ichigo 100%:

Mysbelysning och ett leende på läpparna om inte leende från början lär du ha det när du går därifrån :)

 

Kom med era tips och hur era animekvällar ser ut :)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

haha va sött du gör när du ska se anime gulligt :blush:

 

ärligt så gör jag inget speciellt som igår när jag såg ett avsnitt ur en serie orkade jag inte ens flippa över den till tvn utan såg den direkt på datorn

sen åt kvällsmat till den hehe :)

 

 

men om jag ska säga nåt då i stil med dina värsta mys grejs så ^^

 

kanske ha lite snacks till och sitta i en bekväm soffa eller nåt

och släcka ner medmera och ja se det med nån eller nårga

kanske man kunde ha ett marathon av en serie eller se nårga filmer på

rad eller nåt sen prata om vilken som var "bäst" . då anser jag man skulle se 3 filmer då ingen har sett innan då:)

 

ja det var väl lite tankar då :)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

oj oj vilekn rolig tråd :D.. när jag har turen och päronen inte är hemma så.. ser min anime kväll ut så här...

 

Mat: Det beror på om det jag har polare där eller inte.. om ja ghar polare så stälelr jag mig och lagar mat... isåfall skulle antingen bli nån form a Wook... med lövbif och bacon samnt standard ingredienserna *grönsaker* och nudlar.

Eller så skulle jag antingen marinera nåt gått kött osv eller bara höramed vad dom flesta vill ha och göra det bästa av det :D

 

Men om jag vore själv så skulle jag ställa mig och göra antingen Ramen elelr nåt liknande ASiatisk mat typ ;)

 

När det gäller animer och val... så brukar jag säga till polarna att dom får välja en serie var, som vi kan kolla på... efter min egen lista dåra.. om dom inte har serien på dvd. ( nu räknar jag med att det är kansdke 2 elelr 3 polare som kommer över)

 

Om jag skulle sitta själv så tar jag nog ett specielt teama som jag utgår ifrån..exempel mecha, romanc, komedi osv

 

Tv och Ljud.. så är det så här.. att jag har bara anime kvällar på tv när päronen är borta.. för jag tycker det är irriterande är dom springer fram och tillbaks hela tiden... Iaf TVen 60 tumms widscreen Tv med ett Bio ljud på 6,1 system... det är min anime kväll det

 

PS jag har inga grananr på 100 meter så jag kan dra på ljud såd et dånnar muahaha om jag känner för det

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

En sak som gäller när jag ska se anime är: att ALLTID vara i rätt sinnesstånd, jag får inte vara förbannad, det förstör hela stämningen. Viktigast är alltså hur jag känner mig osv. Samma sak gäller när man köper ett nytt spel, inget får störa dig, bara spela spela spela osv. tja hej

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

När jag ska glo på anime gör jag det en gång i veckan, bestämmer mig för vilken serie det ska vara och då kör jag igenom det hela.

Brukar alltid bli att gå ner till källaren och softa med projektorn och analog förstärkare (blir alltid så att elementer och glas brukar skaka av ljudet ;)).

 

Sedan vad jag har till anime. Först och främst läsk, men godis och chips, det brukar jag inte ta och skaffa. Blir så trött på sånt efter 5min :P

 

Fan va skoj för er att ni har polare som komma över och glo på anime med er. Mina gillar verkligen inte anime...men men, man överlever :P

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag har inte direkt några regler/knep för att komma i stämning inför en anime, hehe. Jag gillar att käka djungelvrål till, gärna kaffe också, men det gör jag ju alltid annars också, haha. Nu ska jag se nyaste Naruto, med ingenting. o_o

 

Roliga tips, bra tråd.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 2 weeks later...

Awww :( nu blir man ju ledsen när man hör hur underbart alla andra har det när dom ser på anime...

 

Själv bor jag i lägenhet med riktigt tunna väggar så det blir aldrig nåt riktigt krydd hemma hos mig :(

 

Men å andra sidan sparar jag ju pengar mehehe :P

 

Så mitt tips blir ju att kolla in väggarna innan ni flyttar någonstans ^^

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

När jag ska titta på anime så ska det vara helt släkt i mitt rum. Det är sällan jag äter nått annat än godis när jag tittar på animen, inget för störa min totala uppmärksamhet.

 

Det blir ofta sent på natten när jag sitter och glor på datorskärmen, dels för att jag är för lat att kolla på tv i vardagsrummet och dels för att jag inte har nån bra väggb för min projektor.

 

Ljudet nöjer jag mig med mina Sennheiser som sluter tätt runt öronen och så är man helt innen i anime.... jag har också ont om personer som tittar på anime i min närhet.

 

Och har jag 20 avsnitt att titta på så blir det så många jag kan i rad tills jag inte länger kan hålla ögonen öppna.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Man tittar på anime varje frukost och sedan försöker man till lunch eller middag.

Sitter oftast vid datorn i mitt lilla datarum där ingen utom jag får vara.

Där kan man sitta i sin sköna stol och lägga upp benna och bara njuta av animen.

Det ända problemet är att välja vad man ska se på! :S

 

Snart blir det fan att så på stort och dra en animekväll med polarna.

DÅ ska det var chips, godis och läsk!

Och man måste börja senast vid 12tiden och man slutar inte fören tidigast kl 02. :P

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

När jag ska titta på anime så ska det vara släkt i mitt rum.

Wow verkligen? jag brukar föredra att vara ensamen eller med vänner, men om du nu gillar att ha mormor och morfar osv, med dig så är det väl din sak. XD

 

Jag tror nog att det skulle stå "släckt" i stället för "släkt"....

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 2 weeks later...

Haha dehär va ju en helkul tråd...

 

min animekväll (eller ska man säga dag, brukar sitta från 10 am till 02 am)

matväg: tar å kokar upp lite ramen å tar en 2 liters cola (har inga polare som nu brukar hälsa på som gillar anime så behöver int tänka på att göra nåe annat)

 

tar å mublerar om lite i rummet, sätter fåtöljen framför datan å sätter mej å njuter framför datan (med en 19" skärm), har det helsläckt, och om det e ljust ute, persiennerna fördragna.

 

sen sitter ja å kollar på antingen:

naruto,

skämtet utan slut :D

 

one piece,

killen vet ju int va ett nej är XD

 

bleach, B)

wohoo fighting :D

 

 

det e lite av min anime kväll, brukar variera lite då och då.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 2 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne…

×   Inklistrat som formaterad text.   Klistra istället in som oformaterad text

  Endast maximalt 75 uttryckssymboler tillåts.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa editor

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder med URL.

 Share

×
×
  • Skapa nytt...