Hoppa till innehåll
Anime.se

Förälder som klagar på TV-spelsinköp?


Galondir
 Share

Rekommenderade inlägg

jag bor hos farsan och pga det så säger min morsa inget speciellet om det, men kan lägga in en kommentar om det ibland.

 

Men farsan brukar inte säga så mycket när jag köper ett spel men när jag kommer hem med nyköpt manga/anime så säger han ibland ett och annat.

 

Min farmor som är hos oss rätt ofta säger att jag borde prioirtera(vet ej hur det stavas) och köpa viktigare grejer(vad det nu är)

 

Manga/anime är viktigt för mig!! :P

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

hehe min morsa blir helt galen hon vill att jag ska köpa nya kläder stört jag får pengar... Min far är ett Spel nörd han med så han blir mest glad å vill lira efter mig B) Men när det gäller anime/manga så tycker dom att det är barnsligt... Som det inte är dom ska bara veta! Nyss när jag satt å såg på Elfen Lied så kom min lilla syrra in i mitt rum å sa: -Å vad töntigt pokemon... ;) då fick hon stryk...

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

När du såg elfen lied sa du

Hur gammal är din syrra det är ju en ganska mycket naket i den serien

Såg den själv när mina föräldrar inte var hemma

Skull ju se lite roligt ut om min morsa kommer och ser nyu ligga helt naken.

 

För övrigt så bryr inte min morsa sig om vad jag köper.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jo Inkstaine du har rätt... Om ett år så får jag göra som jag vill å gud vad det kommer att bli skönt ;) Vargen2 min syrra är 14 rätt fjortis hon blir rätt jobbig att va med i några minuter... är det nån mer än jag som har en farsa som lirar tv spel/Data spel? rätt fett ^^

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

tja min farsa kan ganska mycket om datorer, han spelar mest bil spel dock XD

 

och jag är 20 lol ._.; ikke omyndig xP

 

Flytta hemifrån och slipp tjötet...

 

Anser ni att anime/manga TV-spel är bland det viktigaste för er så surething, lägg ner pengar på det, men inte för mkt. Jag menar ni måste ju ha råd med kläder/mat/hyra/busskort/bensin och massa annat shit.

Men om ni får era pengar från era föräldrar så bör ni kanske tänka lite på vad era föräldrar säger, dem ger nog inte er pengar bara för att ni ska kunna lägga ner dem på ngt som dem anser vara "oviktigt". Gör dem glada, köp lite kläder gör saker som dem vill att ni ska göra för pengarna, och sen när ni har gjort dem glada kan ni lägga ner resten på det ni vill, alltså anime/manga TV-spel.

Var lite smidiga helt enkelt, så lär ni slippa visst tjöt.

 

Peace

 

ElgeN

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 3 weeks later...

Mina föräldrar klagar istort sett aldrig på vad jag köper det är ju min pengar. Däremot så var det snack om att månadspengen skulle ryka om jag började röka eller snusa i sjuan som iofs är förståligt då föräldrarna inte vill sponsra sånt. Men om jag köper manga tycker dom bara det är bra läsning som läsning sen är dom gammla seriefantaster. När dom var yngre var det verkligen tabu med serier typ som att alla gamla skyller våldet på tv-spel skylde dom förrut på serier. Så dom gillar bara om jag köper manga har t om fått morsan att fastna för death note hon satt och läste den 3 timmar i sträck första gången hon läste den=).

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Mina föräldrar klagar istort sett aldrig på vad jag köper det är ju min pengar. Däremot så var det snack om att månadspengen skulle ryka om jag började röka eller snusa i sjuan som iofs är förståligt då föräldrarna inte vill sponsra sånt. Men om jag köper manga tycker dom bara det är bra läsning som läsning sen är dom gammla seriefantaster. När dom var yngre var det verkligen tabu med serier typ som att alla gamla skyller våldet på tv-spel skylde dom förrut på serier. Så dom gillar bara om jag köper manga har t om fått morsan att fastna för death note hon satt och läste den 3 timmar i sträck första gången hon läste den=).

 

Death Note är otrolig, det är en sådan sorts manga som får personer som är helt ointresserade av manga att fastna för den, författaren till den är ett geni, men nåja, den är fortfarande bra, men där den är just nu (up to date) sett bättre dagar, men otroligt spännande läsning, man blir en gnutta smartare av att läsa den faktiskt.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne…

×   Inklistrat som formaterad text.   Klistra istället in som oformaterad text

  Endast maximalt 75 uttryckssymboler tillåts.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa editor

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder med URL.

 Share

×
×
  • Skapa nytt...