Hoppa till innehåll
Anime.se

Gissa spelet


docster
 Share

Rekommenderade inlägg

Det är väl inte Snatcher?

Mycker riktigt, det är INTE Snatcher.

 

Ledtråd #2: Släpptes till ett format som floppade men har sedan dess släppts till flera andra konsoler i olika mer eller mindre remakes. Serien är fortfarande aktuell idag.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Shin Megami Tensei är det rätta svaret. Baserad på novel-serien Digital Devil Story av Aya Nishitani som även fick en rätt så kass anime-adaption under andra delen utav 80-talet och sen en till i mitten på 90-talet. När jag säger att serien fortfarande är aktuell menar jag i fromer som Persona 4 och det kommande Devil Survivor. Just Shin Megami Tensei (som var första spelet utvecklat av Atlus) släpptes till bland annat SNES, Sega/Mega CD och PC engine.

 

Ny bild (inte helt orelaterat till SMT):

VcKjWlCLz.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Hell Night/Dark Messiah är spelet och kopplingen till Shin Megami Tensei är den att de båda är utvecklade utav Atlus (så inget långsökt om nu någon trode det). Rätt så trevligt skräckspel som tyvärr tillsammans med Clock Tower-serien glömdes bort i bruset utav Silent Hill och Resident Evil.

 

Nu ger jag mig och lämnar ordet fritt, bara att slänga upp en ny bild om någon känner för det. Mina Phoenix Down är slut för tillfället.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne…

×   Inklistrat som formaterad text.   Klistra istället in som oformaterad text

  Endast maximalt 75 uttryckssymboler tillåts.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa editor

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder med URL.

 Share

×
×
  • Skapa nytt...