Hoppa till innehåll
Anime.se

Gissa spelet


docster
 Share

Rekommenderade inlägg

Börjar få ont om idéer nu, tänkte först ta ett bishoujo spel och det kanske inte är så populärt.

 

Vill inte du ta sådana spel så måste väl jag göra det. ;)

 

Lite halvklurigt det här spelet. Just detta släpptes inte utanför Japan även om de tidigare spelen gjorde det till en mängd olika datorer. Serien började dessutom på PC98 tror jag.

 

*Ior som tycker detta spel är satsvårt.*

04.png

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Smäller väl in en till bild på ifrån introt på detta cd-baserade spel som faktiskt portades (rätt uselt) till snes och tom. släpptes i Amerika tror jag.

 

05.gif

 

*Ior som har problem med att besegra huvudpersonen från tidigare spel i serien.*

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

06.gif08.gif

07.gif

 

Sista bilden är på den stora onda osten i detta spel och vars röstskådis är så bra och "cool" att likstelheten tyvärr satt in, Shiozawa Kaneto.

 

*Ior som verkligen gillade hans oftast något apatiska röst.*

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Det är väldigt bra. Men om du tvingades till att spela det tills du klarade det så skulle du deffinitivt till slut skrika dig hes och slänga TVn genom fönstret. Det är sådär härligt oförlåtande som gamla spel kan vara och klarar fortfarande att suga en till sig genom att vara lagom frikostigt med mellansekvenser och olika dialoger med bossarna beroende på vilken karaktär man spelar etc.

Kan jag för övrigt intressera dig med lite Monster maker någon gång?

 

*Ior som gett sig fan på att klara detta spel en dag.*

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Bör väl dimpa ner i brevlådan sisådär imorgon om jag har tur. Blev ganska glatt överaskad när jag såg vilka röstskådisar som var med:

 

Tsuru Hiromi, Shimakata Junko, Ginga Banjou, Horikawa Ryou, Hisakawa Aya, Touma Yumi, Kasahara Hiroko, Kanai Mika, Shimamoto Sumi, Nanba Keiichi, Shiozawa Kaneto, Saka Osamu, Yara Yuusaku, Furuya Tohru, Kusao Takeshi och Nagai Ichirou.

 

Ett gammalt PC-Enginespel med bättre rollista än de flesta moderna spel och vad jag hört så skall spelet i sig själv vara riktigt bra också. Skulle kunna ta med spelet på måndag om nu inte allting har skitit sig om du vill pröva det.

 

För att hålla sig till ämnet så kan jag väl nämna att spelet jag ovan söker är till samma konsol.

 

*Ior som känner sig lite småsugen på Monster maker.*

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Eh föresten. Säg till om jag skall fråga efter ett annat spel istället, snart 15 år gammla PC-Enginespel kanske är lite fel att fråga efter. I alla fall de spelserier som inte kommit ut på nyare konsoler.

 

I alla fall så heter huvudpersonen i detta spel Lena och de två andra spelbara karaktärerna är Lenas tvillingsyster Amu och Asfa. Andra karaktärer man möter i spelet är Cham, Yuko, Valna och storskurken Garugia som visar sig vara Asfas son som gudarna var lite småsura på och förseglade i en kristall på havets botten några tusen år eller vad det nu var.

 

*Ior som sitter och myser med alla fyra spelen just nu.*

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne…

×   Inklistrat som formaterad text.   Klistra istället in som oformaterad text

  Endast maximalt 75 uttryckssymboler tillåts.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa editor

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder med URL.

 Share

×
×
  • Skapa nytt...