Hoppa till innehåll
Anime.se

hört om Guilty Gear?


Noir
 Share

Rekommenderade inlägg

  • Svar 73
  • Skapad
  • Senaste svaret

Toppskribenter i detta ämne

ny version?skriv en länk^^,själv spelar ja lite blandat med ky,testament,sol och dizzy

 

EDIT: Hittade d när ja sökte lie,har bara sett några screens med en ny karaktära kallad A.B.A, och en total chock!Order sol!(kanske till o me gammla Kuroi Ky dyker up igen^^)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Ah, jag kände först inte igen karaktären på din avatar men när jag läste att den var "chibifierad" insåg jag att det var ju Testament!

 

Jag gillar Guilty Gear-spelen skarpt. Karaktären jag spelar allra mest med är Chipp Zanuff. En redig snubbe.

 

Men jag måste säga att jag stör mig på att Guilty Gear Isuka aldrig verkar komma hit till Skandinavien. Spelet finns faktiskt i PAL och är distribuerat av 505 Game Street, men det är tydligen bara i Italien.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Finns ju en PC-version. Och man kan alltid importera.

Har ingen chippad konsol. Och jag vägrar spela spelet på PC. Fightinglir skall spelas mot kompisarna i soffan på tv:n.

 

Caroibara: Play.com säljer Xbox-versionen av Guilty Gear X2 #Reload ganska billigt. De brukade ha PS2-versionen av det förut för ännu billigare, men nu är det utsålt och de kommer inte ta in det igen. Annars kan man alltid hitta det på Tradera.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Det finns en hel radda med Guilty Gear spel nu. Den senaste versionen är Guilty Gear (vet inte om det var XX eler nån annan titel) som släpps till PSP nu i veckan.

 

Har Guilty Gear X till PS2:an och det är riktigt kul. Spelets stora svaghet är dock tyvärr att det finns lite få special moves och att Instant Kill movesen (ursäkta stavningen) är svinenkla att utföra och att dom är likadana för alla karaktärer.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Caroibara: Play.com säljer Xbox-versionen av Guilty Gear X2 #Reload ganska billigt. De brukade ha PS2-versionen av det förut för ännu billigare, men nu är det utsålt och de kommer inte ta in det igen. Annars kan man alltid hitta det på Tradera.

 

Tack för tipset. Synd dock att jag inte har en xbox =/ Men får väl ta och leta runt lite eller hitta det på tradera som du sa.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Har Guilty Gear X till PS2:an och det är riktigt kul. Spelets stora svaghet är dock tyvärr att det finns lite få special moves och att Instant Kill movesen (ursäkta stavningen) är svinenkla att utföra och att dom är likadana för alla karaktärer.

Jag rekommenderar dig att skaffa X2 eftersom det är bättre än X på alla sätt och vis. Musiken är bättre, det är snyggare, karaktärerna har en aning fler attacker, de är finjusterade (exempelvis Chipp Zanuff rör sig fortare), etc. Det finns fler spellägen också.

 

Sen så är det faktiskt inte så lätt att faktiskt få in en Instant Kill på en motståndare såvida inte motståndaren är en nybörjare. :P

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

har lirat X versionen ganska mycket, men ja vet dock att det finns ett x2 ute te ps2 oxo.. en av mina klassakamrater föredrar det spelet nämligen. men japs, håller inte med om ang specialarna. mena, visst det är jätte enkelt och trigga din onehit kill med alla karaktärer, men vilka drawbacks har du itne om du missar?.. är man hyffsat rutinerad så blockar man lätt 95% av alla finishing moves.. då du får världens förvarning när dom förbereder den genom att trycka alla knappar grejen :P..

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

jag tycket det är rätt roligt att spela pc verisionen, den e inte helt kass, rentav betre än på consol

Förstår inte hur du kan tycka det. Har provat Guilty Gear X på PC och det var ärligt talat inget vidare kul. Det är enbart kul om man har en handkontroll till datorn också, men personligen har jag inte det. Och så har man ju (åtminstone jag) spelat spel av den här typen framför tv:n i alla tider och att spela det på PC:n är inte riktigt samma sak.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

håller me lord_alucar,föredrar på PC. Kan dock bero på att jag spelat spelet i flera år och ja spelade det först på PC,har alltid gjort det^^

men har dock missat isuka osv,vilka finns ute nu, här dom ja känner till

 

Guilty Gear

Guilty Gear X(mitt första)

Guilty Gear XX Reloded(spelar nu)

Guilty Gear Isuka(letar efter)

Guilty Gear Slash

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

OK; varför missar folk så viktiga saker som att GGXX#Isuka FINNS på PAL? Det säljs tydligen i Italien. Vad jag menade med importera var att importera från Italien. Till det krävs inget chip eller nåt alls överhuvudtaget.

 

Enda nackdelen vore väl om italienarna helt skippade engelska i manualerna, men vem sjutton bryr sig om dem egentligen?

 

Japs: GGX var ganska dåligt nu när man spelar det i efterhand >_>'. GGXX-serien regerar. Spelet som släptes på PSP hetta inte GGXX eller GGX. Det heter nåt annat. GG - nånting. Och är du säker på att det är GGX du spelar? Har för mig att Instant Kills fortfarande är svåra att få in där. I det första GG till PS1 däremot, där var det väldigt enkelt.

 

För övrigt finns det vissa fördelar med PC-versionen (talar om GGXX som jag spelar på PC i Skottland, men jag antar att Sammy inte ändrade saker markant för Isuka):

* Bättre grafik

* Man kan byta ut musiken genom lite hax.

 

Anyway, det finns även adapters som tillåter en att spela med XBOX-, GC- och PS2-kontroller på PC.

 

Och än en gång:

GGXX#ISUKA FINNS PÅ PAL!!!!! Importera från Italien! Kostar inte så mycket och du behöver inget chip för att spela det!

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Vad jag menade med importera var att importera från Italien. Till det krävs inget chip eller nåt alls överhuvudtaget.

Jaså, du tänkte så! Jag trodde du syftade på att importera NTSC. Nåja.

 

Jag tänkte faktiskt från början att man kanske skulle importera från Italien. Men är det någon som har en trovärdig sida där man kan importera det därifrån? Man verkar ju inte kunna beställa från distributörernas hemsida iallafall.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 3 weeks later...

Guilty Gear XX - Underbart spel =)

 

Länge sedan jag spelade det i och för sig men fortfarande ett av de bästa beat em ups, tillsammans med Street Fighter 2.

 

Snabbt och välkontrollerat. Och musiken, det var den som fick mig att vilja köpa något Guilty Gear spel ifrån början, underbar hårdrock(har inget bättre namn på musiken) och man kan nästan slåss i takt med musiken.

 

Sedan är Faust en skojig kille =)

 

Men de som jag har spelat mest med är Sol, Ky och Chipp. Även litet med Dizzy men inte på långa vägar lika mycket som med de andra tre.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Men de som jag har spelat mest med är Sol, Ky och Chipp. Även litet med Dizzy men inte på långa vägar lika mycket som med de andra tre.

Wow! Samma här faktiskt. Sol, Ky och Chipp är de jag brukar växla mellan och ibland Dizzy. Dock är Chipp den jag spelar som mest av allihopa då han är den jag anser mig själv vara duktigast med.

 

Det skulle vara spännande att spela GG över nätet bara för att få veta hur bra proffsen är. Visserligen redan nu ganska övertygad om att jag inte skulle ha en chans, men jaja. Riktiga mördarattacker man inte ens visste om fanns skulle vara fränt att få se. :P

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jodå. jag spelar Guilty Gear XX SLASH en hel del här i Japan. I den versionen finns det två nya karaktärer - Order-Sol och A.B.A (En Zombie-liknande tjej som slåss med nyckel).

Det gäller dock att spela när det är lite folk, annars är det stor risk att man blir utmanad av en rutinerad spelare som leker med en som om man vore en trasdocka.

 

Här kan ni se ett videoklipp där jag slåss mot Bridget med min favorit May. :)

 

http://w1.739.comhem.se/~u73901819/2005 ... shplay.avi

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne…

×   Inklistrat som formaterad text.   Klistra istället in som oformaterad text

  Endast maximalt 75 uttryckssymboler tillåts.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa editor

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder med URL.

 Share


×
×
  • Skapa nytt...