Hoppa till innehåll
Anime.se

Mai Hime, andra säsongen


Boda
 Share

Rekommenderade inlägg

Mai hime är ett svannen bland grisarna... Mai är lätt en av dem bästa anime karaktärerna genom tiderna, så det är rätt självklart att man saknar henne i Mai Otome.

 

själv så har jag funderingar ifall hennes karaktär är den ultimata ondingen i Mai Otome (Z-hime?)... skulle vara kul

>:D eller iaf har en stor roll mot åtminstone slutet

 

Jag tror att det är så här eftersom det utspelar sig i en annan värld *Dimension* Så tror jag att den där kungen elelr Lillen grabben i Mai hime är en och samma person och han kan hoppa mellan dimensioner elelr nåt liknande. för att försöka hålla ordning på sitt lilla sätt... eftersom i Första serien så försvan dom ju bara och ingen vet vart.. då tror jag dom åkte till sina egna dimensioner... och så antingen kommer vi få sen en helt annan Mai eller att den gamla kommer till denna dimenson som jag hoppas på... Det är väldigt väldigt lågnsiktig teori.. men jag tror faktsit lite på den =)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • Svar 194
  • Skapad
  • Senaste svaret

Toppskribenter i detta ämne

Toppskribenter i detta ämne

Ok såg just klart avsnitt 3... serien kan kanske bli lovande ändå... även om jag fortfarande saknar Mai :(

Men som jag sa tidigare. Har du inte sett i openingen (t.ex 2:44-2:45 i avsnitt 2) så ser man en silhuett av något som liknar Mai. Det är nog med säkerhet hon, så vi kommer nog se henne i framtida avsnitt. Ond eller god kvarstår :)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Om det är som du säger Wilcon så tycker jag det var ett smart drag.

 

MaiHIME var bra och hade ett bra slut, så jag tycker inte dem borde spinna vidare med samma chars.

 

Iaf, väntar spänt :)

 

Peace

 

ElgeN

Nu har jag inte läst långre än till ditt inlägg men, jag anser inte att slutet på Mai Hime var bra. Mai-Hime var en underbar serie, men slutet totalt förstörde animen.

 

Sedan enligt mig är Mai-Hime en av de få Animéer som faktiskt är bättre som Anime än manga.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

ffs ni borde alla ta och se om mai hime :> Den börjar oseriöst, är oseriöst till ungefär ep 12 då angsten börjar. Se dock inte ep 26!

Jag håller med dig. Seriens slut är dålig. Och dess början är oseriös och lättsam. Fram till runt 12... då en sak som verkligen rör nördens själv händer. Seriens första inledande avsnitt är mest för att lära känna karaktärerna.

 

När det väl kommer till själva serien Mai-Otome, så blev jag besviken kan jag säga!

 

Oseriös, karaktärsparad, men för mycket effekter och för stor fokusering på att slåss och så. Inte bra alls. Jag skall se den vidare i hopp att det bara är den första och andra som suger.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

kanske lite krydd å säga på pricken, men nog tycker jag att hon liknar Mai lite, nästan samma frissa, nästan samma huvudform, samma ögon färg... men sen i övrigt så är det rätt annorlunda.

 

Och sen att hon har en av dem mindre rollerna vad har det med saken att göra?

 

Jag gillar dock "evil silhouette" Mai mer än Glas ögon Mai

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Avsnitt 5 är ute, Ok serien kanske har lite löfte ändå :D
Föresten kolla in väggen på Backstage affären, affisherna föreställer olika otome, MAI ÄR MED DÄR! WOOHOHO! :D
Jo, såg den också. Hoppade till, och nu kan jag inte vänta på och se vad som hänt med henne! :D
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Puhiceus skrev:
Avsnitt 5 är ute, Ok serien kanske har lite löfte ändå Very Happy
Citat:

Föresten kolla in väggen på Backstage affären, affisherna föreställer olika otome, MAI ÄR MED DÄR! WOOHOHO! Very Happy

Citat:

Jo, såg den också. Hoppade till, och nu kan jag inte vänta på och se vad som hänt med henne! Very Happy

 

 

Eftersom hon är med på bild, så är det osannolikt att hon är ond/fallen Maistar, snarare så är hon väl en historisk person, kanske den första Maistar? något jag skulle vilja se är en bild på Arikas mor, jag menar om hon nu var den förra drottningen eller förra drottningens Maistar så måste det ju finnas bilder på henne tycker man :S .

 

tummen upp för den här serien

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

När det väl kommer till själva serien Mai-Otome, så blev jag besviken kan jag säga!

 

Oseriös, karaktärsparad, men för mycket effekter och för stor fokusering på att slåss och så. Inte bra alls. Jag skall se den vidare i hopp att det bara är den första och andra som suger.

För stor fokusering på att slåss?

Har du inte misstagit serierna här?

 

Av de fem avsnitt jag har sett så har det varit komik och fjanteri i 4 av de, de enda slagsmålen vi har haft har varit över på typ två röda sekunder...

 

Hur är det att fokusera på slagsmål?

 

eller har du ändrat dig efter att ha sett mer av serien?

 

parallellt universum, man känner ju igen baskaraktärerna som de är stöpta efter om inte karaktärerna själva finns med direkt...

 

både bra och dålig serie. För långsam men samtidigt kärt återseende.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag anser fortfarande att serien är dålig.

 

Den är för barnslig och patetisk. Som så mycket annat som visas nu för tiden. Vi behöver få tillbaka lite djupa och bra serier. Men det är väl bara kinkiga jag.

 

Dock så vet jag att de riktiga veteranerna, de från kassett-tiden, håller med mig, men vill ha än äldre och mer underliga serier än mig. Och många utav dessa veteraner tycker till och med att Animens lättillgänglighet är negativ. Vilket jag inte kan förstå.

 

Jag förstår att det är så att det blir mindre exklusivt att ha visningar och att folk typ tänker; "Äsch, behöver inte se detta, jag kan se det hemma." Men folk träffar ändå varandra och talar med varandra om intresset så att det blir större, och större. Tillgängligheten är väl på både gott och ont. De som bara åker på konvent och visningar för att se nya serier är få, de flesta åker dit för att träffa folk och göra av med pengar i affärerna.

 

Det där var lite OT, men Mai Otome är då en besvikelse efter Mai Hime, som hade ett visst djup och var seriös. Denna serie är mer på barnnivå, och har lite väl för fjantiga tendenser för att kunna tas seriöst.

 

 

Men som sagt, det är väl bara gamla kinkiga jag...

 

På återseende.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag anser fortfarande att serien är dålig.

 

Den är för barnslig och patetisk. Som så mycket annat som visas nu för tiden. Vi behöver få tillbaka lite djupa och bra serier. Men det är väl bara kinkiga jag.

 

Dock så vet jag att de riktiga veteranerna, de från kassett-tiden, håller med mig, men vill ha än äldre och mer underliga serier än mig. Och många utav dessa veteraner tycker till och med att Animens lättillgänglighet är negativ. Vilket jag inte kan förstå.

 

Jag förstår att det är så att det blir mindre exklusivt att ha visningar och att folk typ tänker; "Äsch, behöver inte se detta, jag kan se det hemma." Men folk träffar ändå varandra och talar med varandra om intresset så att det blir större, och större. Tillgängligheten är väl på både gott och ont. De som bara åker på konvent och visningar för att se nya serier är få, de flesta åker dit för att träffa folk och göra av med pengar i affärerna.

 

Det där var lite OT, men Mai Otome är då en besvikelse efter Mai Hime, som hade ett visst djup och var seriös. Denna serie är mer på barnnivå, och har lite väl för fjantiga tendenser för att kunna tas seriöst.

 

 

Men som sagt, det är väl bara gamla kinkiga jag...

 

På återseende.

Jag kan hålla med att serien har varit rätt så larvig hittills, men jämför detta med andra seriers som består av 24-26 avsnitt. Mai HiME blev seriös efter avsnitt åtta, innan det var det ju avsnitt om monster som snodde underkläder :|

Ett annat exempel är Kiddy Grade. Där började main ploten runt avsnitt 13, och innan dess var det bara avbetning avsnitt för avsnitt utan någon riktig story.

 

Detta verkar vara en rätt så populär trend. Jag gissar på att animeproduktionerna vill krama ut så mycket pengar som möjligt, så en anime som kunde blivit 13 avsnitt blir istället 26 med filleravsnitt i början för att hålla kvar publiken till slutet, precis som amerikanska tv-shower gör, där de innan första reklampusen nämner att en av deras gäster kommer vara [fyll i berömd person här], men de säger inte att denna gäst kommer komma sist i showen.

 

Det var bara min gissning, har ingen som helst fakta bakom det :P

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne…

×   Inklistrat som formaterad text.   Klistra istället in som oformaterad text

  Endast maximalt 75 uttryckssymboler tillåts.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa editor

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder med URL.

 Share


×
×
  • Skapa nytt...