Hoppa till innehåll
Anime.se

Mai Hime, andra säsongen


Boda
 Share

Rekommenderade inlägg

  • Svar 194
  • Skapad
  • Senaste svaret

Toppskribenter i detta ämne

Toppskribenter i detta ämne

Mai-Hime blir riktigt bra efter 8 avsnitt, de första är roliga men inte nödvändiga.

 

det härra avsnittet var nog ett av de bästa i serien hittills, innan detta avsnittet funderade jag på att sluta se den, men nu ska jag nog se ett par avsnitt till innan jag lägger ner projektet, om jag inte ser hela dvs..,

 

Btw, monstret som snodde underkläder i Mai-hime var ju tufft

B) och det var ju ett av de s.k. "filler" avsnitten som låg lite närmare storyn än de övriga avsnitten, dock så tycker jag inte att Mai Himes "filler" avsnitten var dåliga, men mindre bra än övriga serien.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Mai-Hime blir riktigt bra efter 8 avsnitt, de första är roliga men inte nödvändiga.

 

det härra avsnittet var nog ett av de bästa i serien hittills, innan detta avsnittet funderade jag på att sluta se den, men nu ska jag nog se ett par avsnitt till innan jag lägger ner projektet, om jag inte ser hela dvs..,

 

Jag håller med dig, tänker göra detsamma :D

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

nu jävlar börjar det likna nåt.... tror att hon kan välja robe lr så kan hon bara bli special robe när Mashiro kysser henne på örringen... och annar är hon samma gamla vanliga förvandling... undrar lite om det bara är att ingå ett kontrakt så blir man star Hime, varför är inte fler star Himes?

själv gissar jag att hon kommer att fråga ut Nao (hennes "senpai" om hur man kan bryta kontrakt, så listar hela skolan ut att hon har ett kontrakt i något av de närmsta avsnitten

:D
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

nu jävlar börjar det likna nåt.... tror att hon kan välja robe lr så kan hon bara bli special robe när Mashiro kysser henne på örringen... och annar är hon samma gamla vanliga förvandling... undrar lite om det bara är att ingå ett kontrakt så blir man star Hime, varför är inte fler star Himes?

själv gissar jag att hon kommer att fråga ut Nao (hennes "senpai" om hur man kan bryta kontrakt, så listar hela skolan ut att hon har ett kontrakt i något av de närmsta avsnitten

:D

 

Antagligen kan hon bara ta fram "sin" Mai-star robe nu. Som jag förstått det är de knytna till deras Gems, och eftersom hennes Coral inte finns mer än det nog kört om hon inte lyckas få tag på en ny sådan.

Och nej, vad jag vet har alla Mai-Stars egna Gems, namngivna efter div. juveler. Det är också bara dessa som binder en Otome till hennes Master.

Och ja, antagligen kommer det märkas att hon har en annan Gem vid nästa stridsträning. Det ska dock bli spännande att se om hon kan bryta kontraktet på något annat sätt än att helt bli av med sina nanomaskiner.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

läste ni också att dom pratade om att deras förfäder en gång hade kommit ifrån rymnden med farkoster osv... det tyckte jag lät intressant och att det där med mikoto som fans i Orgelln kan ju faktist vara mikoto från första serien elelr hennes spöke. Har en teroi men orkasr inte dra den nu på morgonen då komemr jag somna igen
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Avsnitt 9:
jahap... en kort komentar.... VA FAN VILKET ASJOBBIGT STÄLLE ATT SLUTA PÅ! :blush:

Minst sagt >_<

Men jag undrar vem det är som hela tiden mixtrar med Arikas saker? Är det klassrepresentanten? För det fick man några aningar av efter slutet på avsnitt 5 då hon slapade till vad-hon-nu-heter som alltid är nervös efter att hon snott Arikas skolkostym.
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne…

×   Inklistrat som formaterad text.   Klistra istället in som oformaterad text

  Endast maximalt 75 uttryckssymboler tillåts.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa editor

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder med URL.

 Share


×
×
  • Skapa nytt...