Hoppa till innehåll
Anime.se

Mai Hime, andra säsongen


Boda
 Share

Rekommenderade inlägg

  • Svar 194
  • Skapad
  • Senaste svaret

Toppskribenter i detta ämne

Toppskribenter i detta ämne

Jag är lite förvirrad. Om Rena gav princessan, dvs Arika den blå safiren. Vad hände med hennes egna unge? Jag trodde helatiden att Rena var Arikas mor, och att hon därför letar efter fler ledtrådar angående henne.

Btw Puhiceus, har du märkt att det bara är du och jag i denna tråd? :D

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

ni får inte glömma mig sjävl skulle jag gissa att hennes barn, är Nina... dem liknar iaf varandra mer än vad Mashiro och Rena gör. Mashiro är ett gatubarn B)

men ska bli spännande att se hur det här utvecklar sig,, och framför allt spännande att se vem som dör, tvivlar inte en sekund på att det är någon som dör faktiskt

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

ni får inte glömma mig sjävl skulle jag gissa att hennes barn, är Nina... dem liknar iaf varandra mer än vad Mashiro och Rena gör. Mashiro är ett gatubarn B)

men ska bli spännande att se hur det här utvecklar sig,, och framför allt spännande att se vem som dör, tvivlar inte en sekund på att det är någon som dör faktiskt

Tänk på hur Mai HiME slutade innan du tänker så :P

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

har inte läst hela Mai Hime mangan bara de två första volymerna tror jag det är... uppskattade animen mkt mer.

 

vad tycker ni om nya introt då? För mig, en fette lång spoiler, men många frågor blev besvarade iaf. de närmsta avsnittet Av Mai Otome blir nog trevliga.

 

btw varför kallar subbarna Mai det för Mai Otome, medan det i introt står Mai Z-Hime?

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

jo, det e sant. Mai en av dem största anime rollpersonerna genom tiderna >:D men skulle helst ha ett annat videoklipp i introt tycker man får reda eller iaf kan föreställa sig större delen av seriens restrerande handling nu :S och tror att jag inte ligger alldeles för långt ifrån den rätta... :|

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

btw varför kallar subbarna Mai det för Mai Otome, medan det i introt står Mai Z-Hime?

 

För att det inte är ett Z utan ett kanji som är väldigt likt ett Z

 

Edit: har sett avsnitt 16 nu också... gillar både nya introt och slutet på den... äntligen verkar det som om det kan bli något bra av den här animen... har varit lite skeptisk...

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Tänkte på en sak:

Har ni märkt hur lik Mai HiME och Mai Otome är i handlingen? Det börjar med en viss historia, plötsligt kommer den där "Smith" med sin organisation, spränger bort den enda kommunikationen området har med omvärlden (I Mai HiME var det bron, här är det "skeppshangaren" som sprängs sönder), en invasion påbörjas från en okänd fiende, fienden besegras, den bittra verkligheten bakom Hime's avslöjas, och klimaxet närmar sig. (och jag misstänker redan att något annat döljer sig bakom Otome's).

Hoppar verkligen att detta inte stämmer.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

håller med om att den verkar rätt lik... men det känns som Mai Otome kommer bli aningen längre... den har juh verkligen gått på sirap :D

 

sen får du inte glömma när dom hittade orglen... det var exakt som när mai och midori gick in i det där shrinet :D tänkte jag direkt på när jag såg det
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Namnet på serien är i princip en dålig japansk vits. Z:at är egentligen inget zäta utan ett tecken. Förvirringen blir inte mindre av att man kan välja att översätta namnet i varierande grad... Seriens mer kända namn inkluderar, men begränsar sig inte till:

Mai Otome

Mai Z-Hime

Mai Maid

Mai HiME 2

Och där någon säger Mai så säger någon annan My.

 

Förklaring (litegrann) av vitsen:

乙女(uttalas "otome")=Jungfru

乙(otsu)=Ung och vacker, typ

女("me" i denna sammansättning, annars "onna")=Kvinna

Mai Hime 2 kan bli Mai 乙-Hime på två olika sätt: rotera 乙 180 grader så får du en tvåa (typ). Dessutom kan 乙 betyda "den andra" med ett äldre japanskt sätt att räkna.

 

Nå. Episod 17 har sänts. Spoilers:

Kaoset börjar, folk börjar dö... HAR HAR HAR. Ångesten närmar sig!

Förresten, är det någon mer än jag som fick galna Gundam SEED Destiny-vibbar från den nya opening-sången?

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Det hela blir ju värre om man inkluderar "Mai" i det hela:

Dancing Princess

Dancing Maid

osv

 

Sen en sak, försök dölja spoilers. Även om jag känner på mig att folk kommer dö, så vill jag helst se nästa avsnitt utan att förvänta mig att något kommer hända ;)

 

(

text
)
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne…

×   Inklistrat som formaterad text.   Klistra istället in som oformaterad text

  Endast maximalt 75 uttryckssymboler tillåts.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa editor

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder med URL.

 Share


×
×
  • Skapa nytt...