Hoppa till innehåll
Anime.se

Mai Hime, andra säsongen


Boda
 Share

Rekommenderade inlägg

FY FAN VAD GRYMT!!!

Det coolaste avsnittet hittils nu jävlar börjar det hända saker! VAR ÄR NÄSTA AVSNITT NÄR MAN BEHÖVER DET! >:D

 

Hm.. jag ladde faktiskt också märke till att det börjar bli lite Mai Hime efterapning, i det här fallet skulle det varit när Mai lillebror dör.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • Svar 194
  • Skapad
  • Senaste svaret

Toppskribenter i detta ämne

Toppskribenter i detta ämne

avsnitt 17:

om det var meningen att detta skule vara ett sorligt avsnitt så har dom misslyckats totalt, långt ifrån mai hime. jämför detta med den första i Hime då också för att det ska vara rättvist. men det ser ut att bli en intressant fortsättning däremot.
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

lite gs känsla över Arikas och Ninas fight... He killed Nicole i was forced to kill him... i will kil u etc... Puhiceus fattar nog vad jag menar iaf... dock så var det rätt väntat enligt mig att dem skulle slåss... inte minst tack vare introt B)

Håller med dig Isos sorgligt blev inte avsnittet, mer fyllt av hat n sorg kändes det som... underbart... >:D

men det är nog bara jag som gillar när två st karaktärer båda hyfsat coola ofta bästa vänner och goda innerst inne, börjar banka på varandra för att dem dödat nån närstående till den andre

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Avsnitt 17 är bättre än alla tidigare avsnitt tillsammans. Synd att det skulle ta såpass lång tid bara. Om resterande avsnitt håller den här klassen och slutet på serien inte fördärvas med ett nytt 'deus ex machina' blir jag överlycklig. Iofs så är jag övertygad över att just det kommer hända, men hoppas kan man alltid...

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

lite gs känsla över Arikas och Ninas fight...
Hela serien förvandlades till en GSD-kopia fast med Otomes istället för Gundams i och med episod 16. :P

 

Synd att det skulle ta såpass lång tid bara. Om resterande avsnitt håller den här klassen och slutet på serien inte fördärvas med ett nytt 'deus ex machina' blir jag överlycklig. Iofs så är jag övertygad över att just det kommer hända, men hoppas kan man alltid...

Jo, den ÄR onekligen mycket slöare än ettan... :/ I ettan antyddes det ganska klart (med till exempel OP/ED) att den inte skulle sluta sorgligt... med den här är det lite annorlunda. Den nya OP-sången är det lite si och så med... ED är ju samma glada historia som vanligt. Nå, den som lever får se :)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

SPOILER

 

den tanken slog mig också när jag såg avsnittet... men jag betvivlar det dock starkt, känns lite konstigt om det vore så. f.ö. så är jag lite besviken över att Mai-Hime-movie-trailern var en fake... såg faktiskt fram emot den... även om slutet på Hime redan är bra eller iaf tillräckligt bra för min del.

Jag börjar bli oroliga att det blir ett slut som på gsd innan final plus kom :S känns som dem måste få igång rejält med action nu ifall dem ska hinna med nåt annat än att typ banka nina en eller ett par gånger, Ninas coat (?) är mkt coolare än Antsys :P hennes sais är fräna, och hennes färgval är mycket bättre också för den delen

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Avsnittet var väl si sådär. Tycker att det måste börja hända saker och det egentligen i avsnittet jag nyss såg ifall de ska kunna avsluta serien bra. jaja, det såg ut som om det kommer att hända nåt i nästa avsnitt.
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Ja du nästa avsnitt verkar riktigt lovande ^^.

Någon som såg den allra sista biten av trailern :D, MAI! MAI MAI!

 

är inte helt hundra på att det är Mai, ja menar, lysande röda ögon påminner mer om Mikoto...fast klädslen är Mais :P
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Ja du nästa avsnitt verkar riktigt lovande ^^.

Någon som såg den allra sista biten av trailern :D, MAI! MAI MAI!

 

är inte helt hundra på att det är Mai, ja menar, lysande röda ögon påminner mer om Mikoto...fast klädslen är Mais :P
Det där måste vara Mai. Ser ni inte "eldspiralen" på hennes bälte?

 

F.ö var detta avsnitts "maki maki" riktigt härlig! :D Stackars snigel ^^

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne…

×   Inklistrat som formaterad text.   Klistra istället in som oformaterad text

  Endast maximalt 75 uttryckssymboler tillåts.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa editor

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder med URL.

 Share


×
×
  • Skapa nytt...