Hoppa till innehåll
Anime.se

Mai Hime, andra säsongen


Boda
 Share

Rekommenderade inlägg

jo var helt okej, gillar dock inte förändringen från typ toke till brunett... fast Arika liknar sin mor mer nu iaf... ska bli spännande å se hur det slutar :D

gillar dock Mai's kommentar på previewn; "redan sista asvnittet!? Jag kom ju nyss!" :D hon skulle kommit in tidigare :(

 

EDIT: undrar f.ö. ifall nästa kommer idag, eller imorgon.

Jag diggar däremot verkligen Arikas nya "form". Söt, sexig, cool, tuff osv :D

 

*host* jag har sett sista avsnittet nu *host*

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • Svar 194
  • Skapad
  • Senaste svaret

Toppskribenter i detta ämne

Toppskribenter i detta ämne

Visst var det inte fullt lika bra som jag kunde ha väntat mig men så illa var det ändå inte :D

 

... en grej bara varför var Arika tillbaka in en Coral suit i slutet? jag menar man fick sedan se henne med Azure gemen efteråt... liksom va? :S

 

EDIT: åh sorry såg just att det var rätt robe men i den "gamla trista formen" :P

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

måste faktiskt säga att hela serien var en besvikelse. den var okej att se igenom men inte mer. Det var inga jätte bra action ceener, de sorgliga delarna var misslyckade och lite annat smått o gott jag inte gillade.

 

Jag har några frågor som jag inte hittat något svar på i serien:

 

1. Vad var det Miyu drog upp från lava gropen?

2. Vem var det mer som Miyu tittade på med lysande hår

3. Varför såg Miyu Arika med lysande hår?

4. varför var inte Tate med? :3 (seregey?)

 

hur kunde mai hime sjunka till något sånt här? jag är besviken.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

1. Jag skulle gissa på att det var någon sorts nykel för att öppna den där öh... mån prylen.

2. Det var Arisa ofc vem annars ;) Miyu ser alla från hennes släkte med lysande hår.

3. För att hon är en av Arisas barnbarnbarnsbarn eller nåt så klart!

4. Han var men de ändrade namn och personlighet på honom. (vilket de gjorde på en del andra också kan jag tillägga)

 

 

"Hur kunde mai hime sjunka till något sånt här? jag är besviken."

Svar: Håll käft och njut av vad det är inte vad du ville att det skulle bli.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

allvarligt talat så tyckte jag att avsnitt 25 inte kunde bli mkt bättre... sen gjorde avsnitt 26 nästan tvärt om... usch gillade inte 26an mycket alls.

serien överlag var väl okej, men saknar Mai Himes... saknar det mesta som Mai Hime har egentligen.

Mai behövde egentligen inte vara med alls story mässigt sätt (även om jag är glad att hon var med), sättet de tryckte in henne på var riktigt dåligt. och Nagi saknade mystiken som gjorde honom som en intressant ond karaktär. njae serien saknar mycket som sagt.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

någon som vet ifall sången som alyssa sjunger i Mai Hime, finns med på nån av Ostarna? och vad den heter isf?

 

sen undrar jag ifall Mai-Hime Bakuretsu! till psp är nåt kul spel(?) hittar inga bilder mer n framsidan.

Yup, "It's only the fairy tale" finns på Mai HiME:s soundtrack.

 

Är också intresserad av psp-spelet :D Får hoppas att det blir översatt och kommer hit med tanke på att Mai HiME är licenserat (yeah right, men önska kan man :()

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Fick tag på spelet!

Det var en rätt så stor besvikelse. Den verkar vara byggd på samma motor som Bleach - Heat the Soul 2 har, men den saknar funktioner för combos, dvs inga roliga attacker. Det är iafl vad jag förstått. Det kanske finns combos, men den hade ingen list för möjliga combos.

Sen var inte animationen på karktärerna naturliga.

 

(ajuste, det är ett fightingspel)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 6 months later...

verkar ha hittat ett release datum för OVA 1 för den som vill veta... shit dödare tråd får man leta efter...

 

hur som helst om min japanska är lite rostig (kan 9 ord och deras översättning till svenska) så sänd första avsnittet och eller släppts på dvd antingen 11/24 eller 24/11 och då tror jag det är de senaste alternativet.

 

sen så har jag spanat in mangan av Mai Otome zwei, och vad sägs om topless Mashiro, eller närgånga bilder när Otomes förvandlar sig (dem

är ganska nude dem också...) alltså blir nog väldigt mkt fanservice utifrån kapitel 00 av Mait Zhime zwei, iofs så blir det nog lite mildare när det sänds på tv och sen vet jag inte hur seriös kapitel 00 är i jämförelse med restrerande kapitel.

 

synd att spelet var lite b... btw... ajja, har mitt ds å leka med nu.

 

It has been half a year since the threat of the Harmonium was defeated and each Otome has gone to chase her respective dream. The Pearl Otome Irina has, with help from Yohko, recovered a technology that could resurrect Erstin, which she intends to use in order to salvage the lost time with her deceased friend. Unfortunately for her, the use of such technology is forbidden. Meanwhile, the Otome and the Aswad have joined forces for an attack on the headquarters of Schwarz.
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 1 month later...
  • 1 month later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne…

×   Inklistrat som formaterad text.   Klistra istället in som oformaterad text

  Endast maximalt 75 uttryckssymboler tillåts.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa editor

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder med URL.

 Share


×
×
  • Skapa nytt...