Hoppa till innehåll
Anime.se

Handla filmer från Japan...?


felmoftan
 Share

Rekommenderade inlägg

Hej gott folk. Här ser det ut att kunna finnas luttrade animefans som kan ge råd åt en nybörjare. Att handla online på japanska sajter måste ju vara enklaste sättet att få ett bra sortiment, men har man någon chans om man inte kan läsa eller skriva japanska? Finns det några hyfsade sajter där de är så snälla att de har en engelskspråkig version till exempel? Jag tittade lite på japanska Amazon men de verkade inte ha någon sådan (och varför skulle de ha det, de är ju till för japaner! Men ändå...). Tacksam för alla tips.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag hann redigera min post innan du gjorde ditt inlägg. Kom att tänka på det du skrev och dessutom fick jag se att han skrev att han inte kunde skriva och läsa japanska så det är ju möjligt att han faktiskt förstår talad japanska.

Aha... må så vara...

 

Här http://babelfish.altavista.com/babelfish/ är en rätt sjyst sida som kan översätta japanska sidor till valfritt språk.

Jag litar inte riktigt på den. Språket brukar se rätt misstänkt och lustigt ut när babelfish översätter åt mig...

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

hmm om du bara vill handla anime på dvd och det går bra med region 1 och region 4

 

så rekomendera jag dom här 2 butikerna

 

www.axelmusic.com väldigt stort utbud ganska biligt och fri frakt världen över

 

och sen www.webbhallen.se svensk butik bra utbud lite dyrt på en del grejer

 

Om det gäller reg 1 så är det bara ett ställe som gäller. www.dvdboxoffice.com

De är billigast och dessutom fri frakt från dem också. Har propagerat för dem i evighet känns det som. ^^ En del klagar på att de skulle ha långa leveranstider men det har aldrig tagit speciellt lång tid när jag beställt därifrån. Så antingen har de haft otur eller så har jag haft tur varje gång. Och med tanke på hur mycket tur jag har annars så... ^^

Egentligen är väl det här off topic. Originalpostaren frågade ju faktiskt efter japanska affärer.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Om det gäller reg 1 så är det bara ett ställe som gäller. www.dvdboxoffice.com

De är billigast och dessutom fri frakt från dem också. Har propagerat för dem i evighet känns det som. ^^ En del klagar på att de skulle ha långa leveranstider men det har aldrig tagit speciellt lång tid när jag beställt därifrån. Så antingen har de haft otur eller så har jag haft tur varje gång.

 

Problemet är att det kan variera kraftigt, oftast går det ganska fort, sen ibland tar det minst sagt en evighet för saker att komma fram.

 

När det gäller att handla från Japan kan jag bara rekommendera att "lära sig" använda amazon.co.jp , det är inte så himla svårt. Fördelen med amazon är att den japanska sidan är väldigt lik de engelskspråkiga i uppbyggnaden, så ofta går det att kolla på de sidorna och på så vis lista ut vad något är. När det gäller att skriva serienamnen på japanska kan man kopiera dem från animenewsnetwork som har de japanska namnen (skrivna med kanji & kana) på både manga och anime. Det största problemet kan jag tänka mig är att skapa ett konto och få iväg sin första order, efter det brukar det bara vara att välja samma uppgifter som vid förra ordern så slipper man fylla i saker något mer =)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne…

×   Inklistrat som formaterad text.   Klistra istället in som oformaterad text

  Endast maximalt 75 uttryckssymboler tillåts.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa editor

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder med URL.

 Share

×
×
  • Skapa nytt...