Hoppa till innehåll
Anime.se

Naruto-fans, känn er förolämpade!


FallenAngelII
 Share

Rekommenderade inlägg

  • Svar 51
  • Skapad
  • Senaste svaret

Toppskribenter i detta ämne

Toppskribenter i detta ämne

Not it doesn't. Det är som att säga gillar man kyckling MÅSTE man gilla kyckling med tabasco, chili, fågelskit och jordmassa. Ungefär så kan man beskriva Narutofillers. Och om du inte har sett dem ska du inte säga något. De är otroligt dåliga och de har nu gått tillbaka till att även teckna dem otroligt dåligt.

 

"Köra riktigt hårt nästa säsong"? Som vaddå, ett avsnitt i veckan? Vilken tur vi har, den går tillbaka till normal sändning! Efter 2 säsonger av skit! >_>'

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

"Köra riktigt hårt nästa säsong"? Som vaddå, ett avsnitt i veckan? Vilken tur vi har, den går tillbaka till normal sändning! Efter 2 säsonger av skit! >_>'

"Köra hårt" som i:

 

De kan sända Naruto utan några utfyllnadsavsnitt utan att vara rädda för att komma ikapp mangan ett tag. Tror jag? Om du förstår vad jag menar.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Not it doesn't. Det är som att säga gillar man kyckling MÅSTE man gilla kyckling med tabasco, chili, fågelskit och jordmassa. Ungefär så kan man beskriva Narutofillers. Och om du inte har sett dem ska du inte säga något. De är otroligt dåliga och de har nu gått tillbaka till att även teckna dem otroligt dåligt.

 

"Köra riktigt hårt nästa säsong"? Som vaddå, ett avsnitt i veckan? Vilken tur vi har, den går tillbaka till normal sändning! Efter 2 säsonger av skit! >_>'

 

Tare lilla lugna va.

Det enda du behöver göra är att ta en liten paus från naruto, fyll på med avsnitt men kolla in på dem, sen kan du kolla igenom dem när det väl kommer till kritan så att säga. Du kommer säkerligen uppskatta annan anime mer om du gör på det här sättet.

 

Iaf, det är lite trist, men bättre det än att dem inte sänder ngt alls.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Genma: Du är ju rolig, som alltid klagar utan att vara insatt. Naruto FINNS inte på DVD eller VHS. Det FINNS inget sätt att se på Naruto, såvida man inte bor i Japan eller i USA (ew, Cartoon Network)!

 

Det är inte så att vi snor pengar genom att inte köpa deras saker.

 

Och som fan kan man klaga ändå. Om serien nu fanns på DVD och man kallar sig ett riktigt fan utan att köpa DVD (eller VHS) av den kan man ju ses som ett dåligt fan, men nu finns det inte det (ännu!)!

 

Så sluta klaga på att alla svenskar ser på Naruto olagligt. Vi kan inte alla resa till Japan varje onsdagskväll.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Man måste ju få tycka vad man vill även ifall man tankar ju. Fillers är kasst men det är ändå otroligt härlig underhållning på torsdagar när man kommer hem från skolan. Jag ser ingen anledning att undvika min bästa serie för att det är olagligt.

 

Och fillersen gör inte så mycket när man har Bleach också

 

Det borde inte handla om vem som köper allt och vem som tankar huvudsaken är att alla gillar anime/manga och det är det man ska snacka om ju

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

FallenAngelII: Jag är insatt, faktiskt. Naruto finns på DVD i Japan, så det så.

 

Det roliga är att Du anklagar produktionsbolaget för att ha en halv hjärna och uppmanar fans att vara arga, med titeln i inlägget, när Du ändå inte betalar för serien. Ingen tvingar dig att ladda ner Naruto, det är varken en mänsklig rättighet eller ett mänskligt behov såsom luft och vatten.

 

Du kan alltid vänta tills den släpps i USA tills Du ser den. Dessutom är det visst olagligt att dajväksa ner Naruto, för det har politikerna bestämt.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

FallenAngelII: Jag är insatt, faktiskt. Naruto finns på DVD i Japan, så det så.

 

Det roliga är att Du anklagar produktionsbolaget för att ha en halv hjärna och uppmanar fans att vara arga, med titeln i inlägget, när Du ändå inte betalar för serien. Ingen tvingar dig att ladda ner Naruto, det är varken en mänsklig rättighet eller ett mänskligt behov såsom luft och vatten.

 

Du kan alltid vänta tills den släpps i USA tills Du ser den. Dessutom är det visst olagligt att dajväksa ner Naruto, för det har politikerna bestämt.

 

Jag försökte komma på en bra översättning till "screwed over" snabbt och det blev bara "förolämpade".

 

Jag påstår att de har en halv hjärna som gör skitdåliga fillers som får fans att tappa lusten att se på serien, vilket de förlorar på. De kunde lägga ner lite tid på manusförfattning iaf.

 

Jag betalar inte för att se t.ex. First Wave, för den går på TV4, som är gratis (TV-licensen betalas INTE för TV4). Men jag får fortfarande yttra mig om vad jag tycker om serien.

 

Att säga "Du har inte betalat pengar! Gnäll inte!" är högst trångsynt. För då skulle endast en liten del av forumet få yttra sig om något alls.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Böh, du betalar inte för reklam-TV eftersom sponsorerna gör det. Blanda inte ihop begreppen nu

 

Alla långa serier har fillers. Och innebär detta verkligen att du och en stor majoritet av tittarna kommer överge serien? I så fall, varför gnäller du, du är inte ett fan längre.

Nej, anime-skapare vet ganska väl att man kan stoppa in mycket skit innan man tappar sin avsedda publik, vilken i detta fall är japanska småpojkar som glor på TV. Du och alla andra icke-betalande fans skiter de i, det är målgruppen som spelar roll. Och folk är lojala och rent ut sagt tröga att överge en serie, särskilt om det inte kommer en annan liknande och konkurrerar på samma tid

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Det är roligt hur det klagas på en serie där merparten av tittarna ser den gratis genom olaglig nerladdning.

 

 

men kom igen nu!

 

kan inte folk förstå att Fansubs är lagliga..

och Cartoon Network har bara licensierat dom 75 första avsnitten om jag inte har helt fel..

 

är det bara jag som tycker så här?

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Det är roligt hur det klagas på en serie där merparten av tittarna ser den gratis genom olaglig nerladdning.

 

 

men kom igen nu!

 

kan inte folk förstå att Fansubs är lagliga..

Men kom igen själv, "fansubs" (i betydelsen DAJVÄKS) är visst olagliga. Sveriges politiker har bestämt att det är olagligt att otillåtet ladda ner upphovsrättsskyddat material.

 

Jag betalar inte för att se t.ex. First Wave, för den går på TV4, som är gratis (TV-licensen betalas INTE för TV4). Men jag får fortfarande yttra mig om vad jag tycker om serien.
Du betalar genom att utsättas för reklamen i pauserna. Så funkar kommersiell TV. Likadant för Sho, 11, som ser Naruto i Japan. Skillnaden är att Du inte påverkas av den japanska reklamen nämnvärt, speciellt eftersom dajväksgrupperna klipper bort den.
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne…

×   Inklistrat som formaterad text.   Klistra istället in som oformaterad text

  Endast maximalt 75 uttryckssymboler tillåts.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa editor

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder med URL.

 Share


×
×
  • Skapa nytt...