Hoppa till innehåll
Anime.se

One Piece från 217 (spoiler)


Urax
 Share

Rekommenderade inlägg

Såg precis avsnitt 217 och måste börja klaga lite. Varför håller dom på med något så löjligt som David Back fight. Känns som att serien blev mindre seriös efter Skypea vet inte men hoppas iaf att det är filler för det är så jävla budget. Jag menar hur logiskt är det att man kan döda en ur Shibukai men håller på att förlora mot ngn efterbliven lekledare. Samtidigt tycker jag Robin borde kunna ha vunnit alla lekarna på egen hand. Jag måste också klaga lite över skypea som var hur skönt som helst enda till slutet. Varför lever alla som dom säger dör enligt dom som kan höra hjärtslag jag ville ringa Oda och klaga i en timme. Varför dör typ aldrig någon i den här serien det skulle göra den så mkt bättre. Jag blir trött på hur alla har världens bästa läk kött och går från döende till stridsduglig på bara någon minut. Jaja det blir väl så när serien satsar lite väl mycket på en yngre publik.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Davy back fight games är "till hälften" filler, den existerade i mangan men i animen har de lagt till diverse extra dbfgames, DBF-delen är faktiskt mycket mer underhållande och bättre i mangan ämn vad den är i animen, Underskatta i Foxxy, DoroDoro är inte att leka med, Och Bounty är itne baserat på deras styrka utan på hur farliga de anses vara för "the world gouverment"

 

Men om du börjar läsa mangan ifrån denna del och framåt så kommer du komma till en av de bästa, underhållande och känslomässiga delarna i One Piece någonsin, nämligen W7/Enies Lobby delen, jag lovar, om du läser så långt kommer du att älska den ännu mer än vad du tidigare gjort då du tyckte den var som bäst.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Mjo kan nog vara så men orkar inte läsa den på annat språk än svenska. Även om jag stör mej på översättningen Ruffy och Lolonoa Zora samt Alabasta men den översättningen e ju iofs också korrekt svårt d där. Hur som helst tycker jag ändå One Piece är bäst men det drar ner lite när den blir så larvig ibland den är bäst i Arlong Park då den verkligen är dead serious.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Tyvärr så är det ÄNNU en filler just där efter DBF, något med memory-loss eller vad den nu kallas, ja det kan vara lite surt, men fortsätt bara så märker du när du kommer in i den kungligt bra delen, efter typ avsnitt 227-228 eller något så tar det fart ordentligt igen, AVSNITT 236 får du absolut inte missa, det är VÄRT att titta igenom alla kassa fillers bara för att se denna MAGNIFIKA episod, jag lovar, den kommer inte lämna dig oberörd!

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Har precis sett 236 det är det bästa anime avsnitt jag någonsin sett. Det finns inget som är ens i närhet av 236. Det är så här One Piece ska vara seriöst, emotionellt och alvarligt. Rös under nästan hela avsnitt det är verkligen det bästa någonsin.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 1 month later...

Enies lobby-avsnitten längtar jag till, men det kommer vara snuskigt bra nu också, Sanji vs Wanze och Franky vs Nero, Umerisha train battle-kapitlarna är bland de skönaste i hela serien, bara bra att vänta... när serien kommer tillbaka i Januari hoppas jag att man kan förvänta sig ett nytt intro men kanske lite scener från enies Lobby :D man kan väl hoppas, kokoro no chizu är bra, men animationerna börjar bli rätt gamla och oaktuella så de borde göra en ny snart...

 

Vad gäller Franky och Paulie och om någon av dem ska joina eller inte vet vi ju inget om, pekar dock mer på franky...

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 2 weeks later...

jag vet att det inte är rätt tråd att fråga detta men jag måste veta.

 

Vad tusan får alla tag i One piece animen??

 

JAg dör om jag inte får se den.

 

Det var tal om att den skulle komma till sverige nu finns inte ett spår av den här.

 

JAg måste bara få veta!! Och jag vet att detta inte är rätt tråd men ändå!! XD

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

jag vet att det inte är rätt tråd att fråga detta men jag måste veta.

 

Vad tusan får alla tag i One piece animen??

 

JAg dör om jag inte får se den.

 

Det var tal om att den skulle komma till sverige nu finns inte ett spår av den här.

 

JAg måste bara få veta!! Och jag vet att detta inte är rätt tråd men ändå!! XD

 

Vet att den har licenserats av 4kids, vet inte om de har släppt några DVD:er ännu.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

har hört att serien ställts in, vet inte ifall den fortfarande går än, men några nya episoder kommer de antagligen inte att göra, utan de kör de gamla, så det kanske inte kommer några dvds med One Piece alls, vilket skulle vara lika bra, för de hadde inga planer på att inkludera varken oklippt version eller med originalljud.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne…

×   Inklistrat som formaterad text.   Klistra istället in som oformaterad text

  Endast maximalt 75 uttryckssymboler tillåts.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa editor

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder med URL.

 Share

×
×
  • Skapa nytt...