Hoppa till innehåll
Anime.se

Inaktiva presentationer


Herid Fel
 Share

Rekommenderade inlägg

Jag kan varken erinna mig eller så någon pressentation skriven av mig i de föregående inläggen, så jag skriver ett här.

Borde ha gjort det för länge sen, men det är mycket man borde göra.

 

Så, i alla fall.

 

Namn: Lars

 

Bor: I Enköping

 

Ålder: 17, ska intensivplugga i sommar så att man får sitt körkort.

 

Ögonfärg: Gult och grönt blå.

 

 

Intressen: Allt som involverar en essja (smidesugn), diverse slöjd, 3d animation, teckning, skriverier.

 

Läser: Andra året på Westerlundska, Teknisk linje.

 

Allmän status: Sömnig, jag blir sömnig av allt. Förutom kaffe...kanske.

 

Gillar:

Att sova i hängmatta under sommaren.

Att sova i en varm säng under vintern.

Att sova i sovsäck i tält.

 

Ogillar:

 

Att gå upp tidigt.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Hej, jag är ny här. Fast jag har varit registrerad här förut, dock spammade jag bara en massa i Lekparken :rolleyes:

 

Jag ser fram emot intressant läsning och hoppas på att själv kunna bidra med åsikter och information även om jag inte är särskilt insatt jämfört med andra.

 

En fråga: Ser ni vad min avatar föreställer?

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

nudlar? kanske, eller nåt. ser iaf ut som en maträtt, eller snarare en maträtt under tillagning...

 

Nudlar? :( :P

Jag trodde att det bara var mina vänner som var lite tröga. Men jag antar att bilden är något vag.

 

Det är en målning föreställande en vietnamesisk munk som 1963 självmant brann ihjäl på en vägkorsning i Saigon i protest mot regeringens.. blablabla..

 

http://en.wikipedia.org/wiki/Image:Thic ... lation.jpg

 

Bara undrade eftersom jag tycker väldigt mycket om målningen och visste inte om andra verkligen såg vad den föreställde ;)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Det är en målning föreställande en vietnamesisk munk som 1963 självmant brann ihjäl på en vägkorsning i Saigon i protest mot regeringens.. blablabla..

Whö, Thich Quang Duc! En av mina idoler! En personlig symbol för två av de främsta mänskliga egenskaperna: Oerhörd självkontroll och förmåga till självuppoffring.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 4 weeks later...

Hej, allihop! Jag reggade mig idag och det här verkar ju vara en trevlig liten community. :0

 

Namn: Simon

 

Ålder: 17 inom ett par månader.

 

Bor: I det fina landet Sverige.

 

Favoritmanga: CLAMP kan vara rätt skoj, de ritar fint hela högen. Saishu Heiki Kanojo, eller vad den nu hette, är riktigt bra också. Jag har inte läst manga på väldigt väldigt länge, som ni kanske ser.

 

Favoritanimé: Jag ser inte på anime längre. Men om det blir nåt så är det väl klassikern Sailor Moon.

 

Gillar: Skolan, men också den välförtjänta paus som kallas "sommarlov".

 

Musik är ett annan sak jag spenderar mycket tid på. Man skulle kunna säga att jag bara intresserad av japansk musik, men jag lyssnar absolut inte bara på det. Så länge det är välgjort och någorlunda originellt kan jag lyssna på det. Jag antar att inte så många här är insatta i ämnet japansk musik, men mina favoriter är nog Utada, Shiina Ringo, Nobuchika Eri, Angela Aki, m-flo, Clazziquai Project, Robyn (grymt underskattad) och en del annat också. De två sistnämnda var dock inte japanska. Clazziquai Project är koreanska och Robyn.. behöver jag inte berätta var hon kommer ifrån, hoppas jag?

 

Om jag inte lyssnar på musik är jag förmodligen och springer/styrketränar, vilket jag försöker göra ungefär 5 dagar per vecka. När jag kommer från träningar sitter jag oftast och spelar TV-spel, oftast något spel från Square-Enix. Kingdom Hearts är en stor favorit hos mig, även om tvåan var lite väl kort jämfört med det första spelet. Final Fantasy-spelen är också alltid trevliga. Just nu sparar jag dock ihop till ett NDS Lite, där det verkar finnas helt underbara spel som Electroplankton, New Super Mario Bros., Animal Crossing: WW, Final Fantasy III och Tetris DS, för att bara nämna några. Det går inte så bra att spara när man varken har studiebidrag, sommarjobb eller vanligt jobb dock. *fäller en tår*

 

Så om någon känner för att skänka bort ett fint vitt NDS Lite, säg bara till! :rolleyes:

 

Ogillar: Eh, inte så värst mycket. Insekter, folk som smyger med saker istället för att säga det de tycker. Människor som antar att man vet saker, och skiter i att informera mig. Även de som är sarkastiska 25 timmar per dygn. Ochhhhh.. internet-nördar som leker svenskalärare ("DU SÄRSKREV FY FY!").

 

Ah, just det. Basshunters "Boten Anna". Die bitch, die! (Det blev en redig lista ändå!)

 

 

And that as they say, is that! Trevligt att råkas. (:

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Ochhhhh.. internet-nördar som leker svenskalärare ("DU SÄRSKREV FY FY!").

 

Håller 100% med

 

*Påhoppad* TT^TT

 

Ja, då får man väl presentera sig själv då? :o

 

Namn: Jesper "Lysse" Lysell

 

Ålder:: 18

 

Bor: Askim i Göteborg

 

Favoritmanga: "Mästerdetektiven Conan" utan tvekan. X3

 

Favoritanime: Hmm ... Det får väl bli "Nana"? :o Ser inte på så mkt anime nu för tiden. D: Annars är "Puni Puni Poemi" en riktig klassiker. :D

 

Favoritdrama:: Attention Please

 

Gillar: Språk, musik och det mesta från Japan. Just det, att rätta folk. *Är språkfacist*

 

Ogillar: Människor som hoppar på en efter att man har försökt hjälpa dem, (med stavning, meningsuppbyggnad eller ngt annat i den stilen) TT^TT nazister (bor nära en hel del sådana) och andra trögfattade personer.

 

... Har tyvärr inte hört "Boten Anna" än. :o Men eftersom "bot" uttalas som [båt] i den låten anser jag mig ha rätt att hata den ändå. :> Ne, nu ska ni få en rolig konversation av mig istället:

 

Lillebror: Vet du vad en [båt] är?

Jag: Ja?

Lillebror: Vad är det då?

Jag: Ja, en sån som man kan segla med t.ex?

Lillebror: Alltså, jag menar en b-o-t.

 

... ... ...

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 2 weeks later...

Okej, ni har väntat länge nog, min tur nu! ;)

 

Namn: Rocky

Ålder: 17

Sysselsättning: Gymnasie, IT-Media på John Bauer.

Favorit-animé: Princess Tutu

Favorit-manga: Chobits

 

Övrigt: Är gitarrist och sångare i ett band som spelar en punk/rock/metal-stil ( (?) ). Gillar teckna serier. Favoritserietidningar är nog Rocky och Arne Anka! Är bosatt i Skåne. Har en flickvän, 16, som går musiklinje och hon är sjukt mycket bättre än mig på gitarr!

 

Har ni frågor så bara ställ dem!

 

Bild på mig finns här: Bla, bla, bla.

 

Annons: Jag söker fika-kompisar!

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Name: SpiXx

Ålder: gammal...

Sysselsättning: Pluggar för tillfället

Varför jag finns här: Jobbar (tror jag) som skribent :P

Anime (jag gillar): One piece!

Manga (jag gillar): love Hina, deeper Kyo och Vampire Game.

 

Hejsan jag heter Joakim "SpiXx" Dellrud, bor för närvarande i Linköping och pluggar på Universitetet där. Vad jag läser är ganska ovidkommande. Jag har varit med på Anime "scenen" i ett antal år och har många serier i ryggen, Mangan började jag med ganska sent däremot. Mina intressen är webdesign, Datorer, Fantasyböcker, Religion, att hänga med vänner, grilla och så vidare. För tillfället jobbar jag även vid den lokala ICA butiken i Björnlunda (min hemstad) och sysslar med ett antal projekt bland annat då att verka som skribent (ganska lat sådan) åt anime.se och även för ett par andra sajter varav alla engelska.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 1 month later...

hallå hallå ropar denna tråd..

Namn: Johan

Bor: Varberg <--- trist ställe ??

Ålder: 16 år

Sysselsättning: börjar plugga på Hotel och resturang på tisdag.

anime: Naruto förtillfälligt

Manga: inte intresserad för tillfälligt :P.

 

 

Övrigt text

Jajaja jag skapar då musik i reason 3.0 på min lediga tid jag har och kollar på anime ofc..

:rolleyes: vad skall man säga mer då räcker denna infon så länge???.

Jag kommer lägga upp "legalt" egen musik snart..

förlåt för felstavningarna och fel punkt-sättning :P

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 4 weeks later...

Hej^^

Wysty kallas jag, och jag är här mer eller mindre för att prova på ett svenskt animeforum för en gångs skull...;)

Håller annars mest till på animecapsule eller bleachcommunity....

 

Ålder: 18, för den som är intresserad...

Sysselsättning: universitetet, miljövetenskap och japanska

Favoritanime: Bleach, Samurai Champloo och Trigun.

Favoritmanga: D-gray man, Bleach, Death Note och Godchild.

 

Jaha, nått mer?

well, well, skulle någon undra något så får vederbörande fråga^^

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 4 weeks later...

Tja nu är Relay här så nu kanske det blir andra bullar ;)

Hittade detta forum för ett tag sedan av en slump men valde inte att regga mig förrän idag den 10 Okt.

Jag gissar väl att den som även fick mig att bli intresserad har reggat sig här fast mycket tidigare. Dock är jag allmänt filmintresserad fast inte bara i anime utan av film i allmänhet. Såg en fantastisk igår med namnet En långvarig förlovning.

Sedan har jag en del koreanska och japanska filmer som inte är tecknade.

Dom asiatiska filmer jag är är

Crouching tiger hidden dragon

Ringu

Returner

Bichunmoo

Joint security area

Supercop

Battle Royale

Shiri

My wife is a gangster

Armitage the third

Armitage dual matrix

Kikis delivery service

Princess Mononoke

Spirited away

Laputa castle in the sky

Det levande slottet

 

Och så dom två filmer jag nu värderar högst i min samling

Azumi

Azumi II Deat or love

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Oj man har visst glömt att presentera sig,så här kommer den.

 

Namn: Daniel Johansson

 

Ålder: 14 år

 

Bor: Östergötland(Boxholm)

 

Favoritmanga: Oj,har någ ingen finns så många Ex:One Piece.

 

Favoritanime: Helt klart Air Tv,råkade komma några tårar under den animen(första gången i en film det händer).

 

Gillar: Musik,Anime,Manga,Språk,och DataTeknik.

 

Ogillar: Ehh,har nog inte upptäckt det i livet än.men taskiga människor.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 2 weeks later...

Tjenare,

Namn:Rasmus Lind

Från:Småland

Gillar:Kampsport,Anime/manga.Sen skissa manga är kul om det blir fint :P

 

Kan säga att jag är en stor Kampsports freak som älskar k1 framför allt och sen tränar jag väldigt mycket med :P. Wuopps min ålder är 14år.Den bästa mangan är ett svårt val mellan Dragonball och Naruto.Bästa Animen är Naruto solklart.Sen är jag stort Studio ghibli fan med!.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Bah, får väl falla för grupptrycket och presentera mig själv:

 

Namn: Björn aka "Sickan"

Ålder: Atm 19 år

Favoritmanga: Läser inte manga

Favoritanime: Princip allt som har med genren dementia...

Gillar: Tung musik (Death-, Black-, Noize-, Trash-metal), Magic the Gathering och allmänt trevligt folk.

Ogillar: Pop och politik.

 

Vad finns det mer att säga om mig?

Jag bor i Stockholm, men jag gör lumpen i Enköping. Jag gillar att dra ut till krogen ibland med polarna och jag är singel. [/b]

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 3 weeks later...

örk brukar inte heller presentera mig men ni verkar så söta allihop att ja gör det

 

Heter Dennis Cornwell kallas för Cornfalkes vilke e väldigt fyndigt...

är 24 år ung och bor i stockholm

 

vet inte riktigt va man ska skriva som en presentation egentligen tycker dom låter som en jävla kontaktannons hähä

 

tycker om anime (duh) dock itne manga eftersom serier läser man när man sitter på muggen och mina beösk är ine mer än 1 minut så =P

 

skönaste animen just nu är nog death note och tales of phantasia ^^

 

vad mer.. lyssnar på skinskalle punk och driker sprit annars... och ja är en allmänt otrevlig person att träffa eller prata med då ja anser att ja bättre än alla andra...

 

nå mer kommer ja inte på... keck

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 3 weeks later...

Moshimoshi!

 

Namn: Logain

Ålder: 20

Bor: Timrå, Västernorrland

Intressen: Musik (alldeless för mycket, gärna tungt och deppigt, men det mesta går ner.), fota, shopping, WWII, naturen mm

 

Är rättså ny på anime, cirka 1-1½ år. Gillar att se dem flesta genres; komedi, action osv. Både mindre seriösa och helseriösa. Det varierar.

Ja, vill man veta mer så får man allt ta och skriva några rader! :)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne…

×   Inklistrat som formaterad text.   Klistra istället in som oformaterad text

  Endast maximalt 75 uttryckssymboler tillåts.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa editor

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder med URL.

 Share

×
×
  • Skapa nytt...