Hoppa till innehåll
Anime.se

Inaktiva presentationer


Herid Fel
 Share

Rekommenderade inlägg

Daniel heter jag. Bor vid Lund i Skåne. Jag är 19 år och går ut Gymnasiet nu till sommaren… erm… jag kan inte vissla men det går bra ändå, hehe. Bor i en Svenssonfamilj, mamma, pappa, brossan och jag. Fick väll först kontakt med anime när man va liten då Sailor moon gick på TV. Sen blev det ju pokemon osv. Nu har jag ett ganska stort kapital utav filmer. Jag är inte så inne på manga. Tycker det är ballare att se det i rörelse osv… vad kan man mer säga… jo ”Hejsan alla!” :)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Välkommen din fjant Daniel, så du har hittat hit. Tobbe här.

 

Admin! Tobbe kalla mig fjant! Banna honnom!

 

Nee, bara skoja ^^

 

Hallå Oskar. jag ska inte säga att jag är förvånad att se dig här :P

Jag är dock förvånad över att jag inte har varit aktiv här tidigare.

anime.se är verkligen ett forum som jag kan relatera till och jag är väldigt glad över att ha hittat hit.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Ja, jag antar att jag kan presentera mig själv. ^^

 

Jag heter Markus Ruth, kallas oftast för Hardy, på nätet och utanför nätet. Annars så är det Markus som gäller. Jag bor i Tillberga, en liten ort utanför Västerås.

 

Jag har många intressen, jag tränar pojkar och flickor födda 00 i fotboll. Jag har stor passion för innebandy. Jag tycker om att skriva. Men jag brinner även för anime och manga. ^^

 

Vet inte riktigt vad jag ska tillägga.

 

Jag kan dra upp min animebakrund. Hm, TV-bakrund skippar jag utan jag går in på nätbakrund och vidare till DVD. Den första animen jag laddade hem från nätet var Chrono Crusade och jag har inte en aning om vilket år. Sedan har det bara pendlat på. Jag tror jag är uppe i drygt 80 serier. Jag har dock inte läst så mycket manga, jag är ganska ny inom den sektorn.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Hej alla!

 

Mitt namn är Emil (eller Ämill som skånefolket säger) och jag är 21 år. Jag är en djurälskande ickerökare som bor i Uddevalla och som gillar mysiga hemmakvällar. Eftersom film är ett stort intresse så brukar jag mysa hemma på kvällarna till en film, därav att jag gillar mysiga hemmakvällar. Jag är rätt smidig, lätt att använda och gör inte mycket ljud av mig. Jag viks lätt ihop för att köra in under sängen eller ställa i garderoben.

 

Jag gick Medieprogrammet under mina 3 år i gymnasiet, det var kul. Efter det begav jag mig till Växjö för att studera Filmvetenskap A (20p) på deras Universitet. Efter det begav jag mig hem igen till Uddevalla där jag öppnade ett intresse för fritidsforskning och mångsyssleri fram tills sommaren då jag gick en försäljarkurs på 10 veckor. Nu läser jag på komvux och Näringslära (5p) på högskolan i Vänersborg (högskolan väst).

 

*EDIT*

 

Jag är numera ingen student längre utan arbetssökande.

 

 

"Would you like to know more?"

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Hejsan, Mitt namn är som ni kanske redan gissat Andreas.

Jag bor i den halvstora staden Uddevalla, där jag bott hela 20 år långa mitt liv.

När jag gick på gymnasiet så gick jag på Portalens IT-Gymnasium, men väl där blev jag väldigt skoltrött och mer eller mindre skolkade mig igenom, men lyckades ändå klara mig ur med lite ära och några hyfsade betyg i behåll. Efter det kom diverse ströjobb men nu tror jag att jag hittat mitt kall i livet. För tillfället jobbar jag som IT-tekniker där jag gör allt som har med IT att göra ungefär.

På fritiden är jag träningsnarkoman även fast det inte ser ut så, förklaringen är att jag ibland (kanske lite för ofta) unnar mig en bit god och mindre nyttig mat. Det blir väldigt mycket träning som sagt, handboll är det stora intresset, men även andra aktiviteter så som fotboll, gym och löpning är sporter jag inte har något emot att utöva.

 

Nu till intresset för anime då, jag lockades in i denna rävsax av mina vänner när jag gick på gymnasiet, då kollade jag främst på shounen och diverse harem-serier. Efter detta har det bara gått utför. Och nu står jag här 5-6 år senare och är ganska nöjd med livet.

 

Peace out!

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Tja, en gammal member som tänkte kolla runt lite mer på forumet igen. Har ofta lite slötid på jobbet så forum är en bra grej o sysselsätta mig med. Då mina 6-7 andra forums som jag följer inte är särskillt aktiva så täntke jag titta in o säga hej. :P Hej!

 

Iaf, för att ta det kort: Heter Robin, jobbar på Gameport i karlshamn. Är 23 år och har pluggat på Sofe (School of future entertainment) ochså i karlshamn. Gillar väll anime till en gräns. Med favoriter som Hellsing, GTO, Silverfang och dyligt ^^. Annars så lirar jag FF 12, ragnarök online och risk med flickvännen när hon tycker att det är dags för ett avbrott i spelandet ^^

 

!

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Heej! :D

 

Mitt namn är Andreas Rundlöf och är 18 år gammal (född i december...). Bor i norra norrland i den halvstora staden Skellefteå (dock född i Stockholm). Jag pluggar för tillfället på gymnasium, Balderskolan närmare bestämt, och det är Naturvetenskapslinjen med miljö som inriktning. Till hösten hoppas jag att jag kommer in på antingen Miljövetarprogrammet vid Linköpings Universitet eller vid Stockholms Universitet.

På fritiden så spelar jag Amerikansk fotboll i Westerbotten Huskies, spelar lite WoW och tillfredställer dagens behov av anime. Kollar alla torrentsidor flera gånger i halvtimmen bara för att det kanske skulle kunna ha kommit ut nå nytt avsnitt :) . Den första anime som jag såg (bortsett från de svensköversatta) var Chobits och Love Hina. Efter det så bar det iväg åt vad man nästan kan kalla ett missbruk av anime. Det var nog det jag kunde komma på om mig själv.

 

:D

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 1 month later...

Okey.. kanske bäst att presentera sig inann man börjar skriva här på forumet.

 

Namn:Alexander

 

Ålder:15

 

Bostad i: Halmstad

 

Allmänt: World of Warcraft har fram till bara någon månad sedan varit mitt huvud intresse. Var med i en av dom större guilderna på min realm och det tog upp större delen av min tid. Men sedan efter jag varit bortrest i 2 veckor hade jag bara ingen lust att gå tillbaka till mitt hardcore spelande, så jag började hitta alternativa sätt att underhålla mig.

 

Det är här anime kommer in i bilden. Jag började märka vilket otrolig underhållningsvärde som anime filmer/serier har.

Eftersom att jag nästan bara sätt glimtar av serier som Beyblade,Pokemon och andra "barn" animes och trodde att dom flasta animes var sådana. därför hade jag inte förens nu (eller några månader sedan) förstått att animes kan rikta sig mot en lite äldre publik.

Det var framför allt efter att jag tittat på serier som: Bokusatsu Tenshi Dokuro-chan, Ergo Proxy, Elfen lied, Read or Die m.m.

Sedan har jag även försökt titta på serier som Naruto och Bleach, men det var inte riktigt min smak så attt säga (trots min ålder).

 

Annars gillar jag att vara med mina vänner, festa lite då och då kanske, och datorspel tar fortfarande upp en stor del av min tid.

Däremot har jag aldrig gillat manga, men vi får se om jag kankse någon gång hittar en manga som jag finner intressant.

 

Annars gillar jag även att lyssna på musik. Då speciellt: In flames, Finntroll, Spineshank och även vissa låtar från en mängd andra band.

Däremot hamnar pop musiken nästan alltid i papperskorgen tillsammans med allt annat jag inte finner värdigt att existera på min dator.

 

Det var väl det viktigaste hoppas jag.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 3 weeks later...

jaha, jag kom egentligen bara hit för att söka mb spelare, men eftersom detta var ett av de få forum då mitt sökande har fått respons så kanske jag stannar lite. D:

 

Jag är en 15 (16 om ca 2 veckor) kille som bor i borås.

Jag spelar mycket data och tvspel och de spel jag spelar mest är fighting och RTS.

jag är även ett fan av anime och manga.

 

hmm, kommer inte på så mycket mer att säga så avslutar med lolis FTW ^^

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 1 month later...
jaha, jag kom egentligen bara hit för att söka mb spelare, men eftersom detta var ett av de få forum då mitt sökande har fått respons så kanske jag stannar lite. D:

 

Jag är en 15 (16 om ca 2 veckor) kille som bor i borås.

Jag spelar mycket data och tvspel och de spel jag spelar mest är fighting och RTS.

jag är även ett fan av anime och manga.

 

hmm, kommer inte på så mycket mer att säga så avslutar med lolis FTW ^^

 

Mycket bra avslutning! ;)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jaha då ska man presentera sig då :)

 

Jag är en kille på 21 år och älskar Animé och Manga(så klart.. jag är ju här). Är för tillfället arbetslös så har gott om tid att se på Animé och läsa ;) . Gillar också att spela Data och TV-spel, för tillfället spelar jag mest Bleach Blade Battles på PS2'an väldigt rolig Party Fighting :D

 

Bästa Animér jag sett:

Haibane Renmei - Absolut älskar denna! nr.1 i min bok

FLCL - Otroligt Galen, Otroligt Kul :)

Rozen Maiden - Börjar mest med bara lättsam humor men blir väldigt intressant efter ett par avsnitt och blir bara djupare hela tiden. Och Soundtracket är helt underbart ;)

 

Andra Favoriter:

Kanon 2006 - Har bara sett dom första avsnitten än men är väldigt lovande.

Bleach och Naruto - No Comment :)

 

jaaa det är inte så mycket mer att säga.. ses i Forumen! Bai (!)

 

ååå och förlåt för alla smileys, dålig vana :rolleyes: sumimasen!

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Då har ni en ny medlem igen^^

 

Kör en snabb presentation av mig då :).

Mathias var namnet, och just i detta tilfälle jag skriver är jag 20 år.

Bor i centrala Malmö. Studerer till programerare i Osby, så jag pendlar en

del som ni förstår, ( en timme dit ). Mina intressen består av anime och manga vilkt förfaller sig ganska logiskt efter som jag sökt mig hit.

Att spela RPG spel är inte hellt fel heller. Jag är ingen renodlad otaku dock.

Att umgås med rätt sorts kompisar är också trevlig, med rätt sort menar jag vänner där man kan få något trevligt utbyte med.Tyvär är min kompiskrets inte så bred vad det gäller anime och manga intresset. Hoppas det kan bli en liten ändring på det med hjälp av detta forum :). Min musiksmak består till stor del av vanlig rock och mycket jrock och jpop. White Lion, X- japan, Glay, Spitz, Utada Hikaru, Dir en grey är exempel på band jag uppskattar.

 

Det var en kort prestentation om mig. Vi ses & hörs ^^.Hör gärna av er.//

Mathias

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne…

×   Inklistrat som formaterad text.   Klistra istället in som oformaterad text

  Endast maximalt 75 uttryckssymboler tillåts.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa editor

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder med URL.

 Share

×
×
  • Skapa nytt...