Hoppa till innehåll
Anime.se

Inaktiva presentationer


Herid Fel
 Share

Rekommenderade inlägg

Har länge besökt detta forum för att få råd och tips om diverse animé, och har nu bestämt mig för att bli medlem här. Tänkte att detta kan vara en bra tråd att skriva sitt första inlägg i.

 

Heter om ni nu inte redan listat ut det Erik och är 19 år (gud vad tiden går) gammal. Tog studenten för några månader sen, gick Samhäll med inriktning Ekonomi. Läser nu Engelska A på Högskolan Väst i Vänersborg. Vad beträffar min framtid efter detta vet jag ej ännu.

 

Den första animéserien jag såg var nog Sailor Moon när det började visas på tv4 år 1996( om man nu inte räknar med Mumin). Men när jag först upptäckte själva mediet animé var när jag såg DBZ på polsk tv, hos en vän. Man tyckte naturligtvis att detta var hel ballt, så jag började följa mangan som nyligen hade börjat släppas. Jag var sedan långt tidtagare ett stort fan av diverse RPG spel, så jag fann mycket jag gillade i animé.

Gillar mest Dramer och lite seriösare animé, men är de bara välgjorda och håller en viss kvalité så ser jag det mesta. Är också väldigt intresserad av serier som är nyskapande och har betytt något för animéns utveckling.

Är inte en person som drar igenom en serie i ett svep, tycker man får mer ut av en serie om man ser 1-3 avsnitt i veckan eller så. Antar att det kanske också är därför jag inte sett så mycket heller. :P

 

Det var lite om mig de, antar att jag skulle kunna skriva mer om mina intressen, men detta är ett animé forum så jag håller mig till det. ;)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Hejsan allihopa.

Mitt namn är Erik och jag är ny här.

Jag är 18 år gammal och går tredje året en Film/TV Video linje i Sandviken. Satsar hårt på att komma in på Creative Computer Graphics högskolan i Gävle nästa år.

Har ganska nyligen fått ett stort intresse för anime och hoppas på att det ska bli ännu större. Är även ett stort Extremsport freak. ;)

 

Ha det bra!

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Konnichiwa Minna-san!

 

Jag har lurkat runt pa Anime.se efter ett langt tag, men antligen visar jag upp mitt nylle. Att beskriva mig ar svart. Jag ar en student som just nu studerar japanska i Tokyo (yeah big town of the world ;)), men ska snart vara tillbaks i det lilla, kalla Sverige igen. Mitt intresse for anime och manga ar ganska stort. Hoppas att det blir trevliga diskussioner pa Anime.se

 

Forresten, om ingen har katakana/japanska installerat pa datorn, sa betyder massan av ord "Justice" pa japanska . Darfor finns Justice pa vanlig engelska sa nagon fattar.

 

P.S Min dator har inte svenska installerat, sa ingen svenska bokstaver!

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Konnichiwa Minna-san!

 

Välkommen, vad heter du?

 

Jag har lurkat runt pa Anime.se efter ett langt tag, men antligen visar jag upp mitt nylle.

 

Det är här skon klämmer, kanske för många som bara lurkar runt och inte skriver.

Sätt lite sprätt på forumet nu, ジャ&.

 

Att beskriva mig ar svart.

 

Inte så svårt att tillverka åäö. ;)

 

det lilla, kalla Sverige

 

Japan är så sjukt mycket större till ytan och ett så sjukt mycket varmare land än Sverige. B)

 

(Men om man inte ska vara dryg så har ju trots allt Sverige ingenting jämfört med vad Japan har ;O)

 

Hoppas att det blir trevliga diskussioner pa Anime.se
:D
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 3 weeks later...

Hei, alle sammen ;)

Jeg er en norsk jente på 13 år som heter Nina.

Det er litt rart med et svenskt forum, men jeg håper det går bra :)

 

Det er bare å spørre om link til min myanimelist :)

De animeseriene jeg er mest interessert i akkurat nå er vel Bokura Ga Ita, Lovely Complex, Sayonara Zetsubou Sensei, Death Note, The Melancholy of Haruhi Suzumiya, xxxHOLiC og Zero no Tsukaima.

Elsker også One Piece film 6.

 

Si ifra om det er noe dere ikke skjønner :)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Hei, alle sammen ;)

Jeg er en norsk jente på 13 år som heter Nina.

Det er litt rart med et svenskt forum, men jeg håper det går bra :)

 

Det er bare å spørre om link til min myanimelist :)

De animeseriene jeg er mest interessert i akkurat nå er vel Bokura Ga Ita, Lovely Complex, Sayonara Zetsubou Sensei, Death Note, The Melancholy of Haruhi Suzumiya, xxxHOLiC og Zero no Tsukaima.

Elsker også One Piece film 6.

 

Si ifra om det er noe dere ikke skjønner :)

 

Välkommen! Kul att se att någon från vårat kära grannland i väst har hittat hit. By the way... 12,5% av mitt blod är norskt, så vi är praktiskt taget släkt. ^^

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 2 weeks later...

Domo Johrik des!

 

Hi hello alla otakus och diverse annat.

 

Man kan säga att jag varit medlem på detta forum i ett tag nu, eftersom att min kollega "Mullvad3n" för det mesta sitter bredvid mig från 08:00 till 15:20 så har jag haft koll igenom honom om/på forumet. Eftersom att jag då är en ganska lat person så har jag inte orkat göra en egen användare (förens nu) men nu har det blivit dags och jag hoppas att jag blir väll omhandertagen av er.

 

Lite om mig:

 

Mitt namn är Patrik och jag bor i en liten by utanför örebro (sverige ja). Och jag är frukansvärt intresserad av i stortsett allt som har med Japan att göra! (så detta forum är ju nästan perfekt för mig?) hursom helst har jag alldrig varit i japan men det är så klart min drömm att åka dit.

Jag älskar också Cosplay, varit på Uppcon 07 och Uppcon 08. (Under uppcon 08 cosplayade jag Johnny från Guilty Gear).

 

Nu orkar jag inte skriva mera men ni kommer troligen att få reda på mer info om mig på annat håll.

 

Yaroshiku!

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 4 weeks later...

Kanske här man skulle skrivit sitt första inlägg?

Aja, jag är 16 år och bor i Malmö. Just nu går jag inte i gymnasiet och därför har jag en hel del fritid att lägga på anime och manga heh..

Den första mangan jag läste var Lone wold and cub, som min pappa köpte när han var ung (jag har räknat ut att det var runt tiden av Kristi födelse).

Men på den tiden kände jag knappt till ordet manga. Det var först när jag såg NGEvangelion som jag blev "kär" :D

 

Ingen kallar mig Hanaji på rikitgt. Lite synd då jag har sånt trist namn :(

Om ni inte förstått det så är det meningen att det ska vara japanska. Antagligen felstavat dock (om man kan stava fel när man använder "fel" alfabet?).

 

Riktigt trevligt forum här så jag tror jag kommer stanna här ett tag. hoppas ni står ut!

Om ni tycker att jag skriver meningslösa inlägg ibland är det Erkefiendes fel - han stressar mig att skriva 100 inlägg innan jul :P

 

KOLLA HÄR om ni inte orkar läsa resten så är detta allt ni behöver veta: Jag är Hanaji. Trevligt att träffas! ;)

 

P.S

Misfits/Modern life is war/AFI/Minor threat är grymma! (uttalas fjortis)

D.S

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Riktigt trevligt forum här så jag tror jag kommer stanna här ett tag. hoppas ni står ut!

Om ni tycker att jag skriver meningslösa inlägg ibland är det Erkefiendes fel - han stressar mig att skriva 100 inlägg innan jul :P

 

? >:(

 

Det är en stor skillnad på stress och tvingad till livet.

Men det verkar ju gå som smort eller hur?

Din utsedda rival verkar vara på semester så du har det rätt bra. ; )

Och det finns ingenting som meningslösa inlägg så länge man inte Chatt-snackar.

 

Välkommen såklart!

Finns inget fräschare och roligare än nya medlemmar. =)

 

Ha-Na-Ji~

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Välkammad!

 

 

Ja förlåt, tvingad till livet var ju det jag menade ^^

Har inte riktigt koll på hur många inlägg min rival har, men om han har fler än jag så är det så klart "kvalitet före kvantitet" som gäller.

Om jag har fler så är det utrycket bara löjligt!

Vem är din rival om man får fråga?

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Konnichiwa minnsan!

 

Tänkte man kanske ska kika in här lite ^^

Är en tjej på 26år som bor i Luleå..

Har hängt på comunity anime planet i några år och matat anime serier efter serie, dock nu på sistonde ser jag bara någon serie lite då och då...

Sysslar annars med lajv när jag inte pluggar ^^;

 

Det är väl kanske jag lite kort :)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne…

×   Inklistrat som formaterad text.   Klistra istället in som oformaterad text

  Endast maximalt 75 uttryckssymboler tillåts.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa editor

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder med URL.

 Share

×
×
  • Skapa nytt...