Hoppa till innehåll
Anime.se

Inaktiva presentationer


Herid Fel
 Share

Rekommenderade inlägg

Teknik (eller Tekiniska programmet om man vill säga det lite finare), och ska jag vara ärlig så är det flesta kurser ganska enkla, förutom konstruktion A, fast det kan ju beror på en lärare som får en att somna på lektionen :pout:

 

Men ändå, tackar för ditt råd Klibbnisse

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 3 weeks later...

Chacha!

 

Jag heter Emelie Men kallar mig Lika överallt på nätet. Jag är 22 år och går mediedesign på LTU. Gillar att rita och dricka te. Jag är den ovanliga sorten som nästan aldrig ser på anime jag läser istället kopiösa mängder serier. För jag blir alltid besviken om jag ser en serie jag läst. Dock kan jag föredra Dramor framför anime då de ha snyggare killar!

 

Annat jag gillar är Historia och koreanska historiska dramor har inte sett något japanska som känns bra nog (förutom Shogun som är typ 50% Amerikanskt) Men rita är min stora passion fast det går i vågor av att jag ritar hur mycket som helst och att jag ritar väldigt lite. Men jag kommer nog hänga mycket i Bild-delen av forumet och ja, i Musikdelen då jag har ett brinnande intresse för japansk musik (speciellt Dir en grey och angura kei)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 2 weeks later...

Hej hej!

 

Tänkte vara lite civiliserad och passa på att presentera mig lite snabbt. :jhappy:

 

Jag heter Isabelle men kallas för Izzie. Fyller 25 år om ett par månader och bor inom Stockholm. På gymnasiet gick jag Media programmet så jag är något av teknik nörd och såklart tokig i att se på TV/filmer. Jag har vuxit upp med underbara serier så som Sandybell, Candy Candy, Rai Grottpojken och Silver Fang så därför passar ju detta forum mig ganska så bra. Bortsett från serier/filmer så gillar jag även musik, böcker, skriva egna historier och djur; framförallt hundar.

 

Jag ser fram emot att upptäcka mer av detta forum och kanske göra några fynd i säljes sektionen? :happy:

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 1 month later...

glömde att jag hade ett konto här OTL

 

Hej jag heter Min och flyttade nyss till Sverige för ett par år sen när pappa fick ett jobb som lärare på en konsthögskola i Stockholm.

Jag gillar att kolla på vackra koreanska män och spela tv spel och lyssnar för det mesta på KPOP för att jag är en patetisk människa.

 

Jag också är ett stort fan av Osamu Tezukas verk som t.ex. Princess Knight, Metropolis och Unico, Tatsuo Satos Cat Soup Tomihiko Morimis Tatami Galaxy.

Tv spel som jag gillar är bl.a. Zelda, Paper Mario, Pokemon, TF2, HL2 och Animal Crossing.

 

Hoppas jag blir mer aktiv här orz

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 4 weeks later...

Hej hopp!

Viktor heter jag och har 25 år på nacken. Har kollat på anime sedan gymnasietiden, men på sistone har det blivit mer och mer japanska istället för anime. Lite synd tyckte jag och reggade mig här för att få lite insikt i anime-världen igen.

 

Ska snoka vidare på forumet nu, så detta får bli min lilla presentation!

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 1 month later...

Kanske skulle presentera sig, jag tror jag hamnar bland dom äldre här, har hunnit bli 41.

Jag har gillat anime sedan mitten av 80 talet, men det var nog slutet av 90 talet och internet som fick mitt interesse att växa.

Jag blev en samlare av anime figurer i början av 2006, en rätt dyr hobby, har närmat mig 250st.

Jag kanske inte är den mest aktiva i forumet, men jag kommer alltid hit och läser.

 

Ha det bra! :colonthree:

  • Uppröstad 1
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 4 weeks later...

Hej på dig forumet, din nyaste medlem här (troligtvis).

 

Smålänning här, 28 år gammal. Är så djupt nedsjunken i anime-träsket att jag inte längre känner något behov av att räddas.

Samlar animefigurer och merchandise. Har bl a ett par väskor med animemotiv (min skolväska på högskolan var Fruits Basket).

 

Jag rider, simmar, läser, ritar, spelar TV-spel, tittar på anime och hänger på forum.

När jag har tid över jobbar jag på ICA.

 

Ser fram emot att hitta fler frälsta att snacka med, är rätt ensam om mitt animerade intresse här ute i obygden.

  • Uppröstad 1
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Hej på dig forumet, din nyaste medlem här (troligtvis).

 

Smålänning här, 28 år gammal. Är så djupt nedsjunken i anime-träsket att jag inte längre känner något behov av att räddas.

Samlar animefigurer och merchandise. Har bl a ett par väskor med animemotiv (min skolväska på högskolan var Fruits Basket).

 

Jag rider, simmar, läser, ritar, spelar TV-spel, tittar på anime och hänger på forum.

När jag har tid över jobbar jag på ICA.

 

Ser fram emot att hitta fler frälsta att snacka med, är rätt ensam om mitt animerade intresse här ute i obygden.

Välkommen till forumet. Jag är också smålänning och var väldigt ensam om mitt intresse. Nu bor jag i norrland och är väldigt ensam om mitt intresse här uppe istället. Kul att det finns fler från de djupa skogarna i småland med detta intresse!

 

Hoppas du kommer att trivas här.

  • Uppröstad 1
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Välkommen till forumet. Jag är också smålänning och var väldigt ensam om mitt intresse. Nu bor jag i norrland och är väldigt ensam om mitt intresse här uppe istället. Kul att det finns fler från de djupa skogarna i småland med detta intresse!

 

Hoppas du kommer att trivas här.

Tack, det gör jag säkert :)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Tjoho i lådan! Jag kommer tillbaka åter igen! Jag hade en profil för länge länge sen, men det verkar som den tagits bort. Så jag gjorde en ny, jag hoppas det är ok? Mitt namn är Tobias (kallas Shobb) och har varit ett stort anime freak sen 6-7 års ålder. Jag är 27 nu. Jag har studerat grundkursen i Japanska, jag jobbar nu på ett lager och spelar/sjunger i olika sorters band. Min största hobby är film samling. Jag har ca 1000 dvd filmer/boxar i mina hyllor som fylls på nästan varje vecka. Jag har också tattuerat hela höger armen med anime/manga och har en till anime tattuering på vänster.

 

Jag kommer skriva ett inlägg i allmänt tråden om min "anime back story" om ni är intresserade att läsa hur mitt anime intresse startade och hur det gått.

 

Jag vet att det finns trevliga folk här och mina vänner är inte intresserade utav anime/manga, så det är verkligen tråkigt att ha ett intresse som man vill diskutera om, men ingen bryr sig. Så detta ställe är perfekt!

  • Uppröstad 1
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 1 month later...

Hej allihop!

Namn:Terese

Ålder:20

Ort:Pluggar i Uppsala, men är från Lund:)

Pluggar:Apotekare

Intressen:Språk, särskilt japanska:), lite manga och anime, origami, sci-fi, som t ex Stargate, Eureka, Arkiv X

Favoritmangor: Fullmetal Alchemist, Yotsuba, Library Wars

Favoritanime: Fullmetal Alchemist Brotherhood, Studio Ghibli

Övrigt: Jag vill gärna ha tips på mangor/animer som påminner om de jag gillar!

  • Uppröstad 1
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Hej

Mitt namn är Fredrik och är 20 år

Jag kommer ifrån ett samhälle i västra småland som heter Hyltebruk. Jag har gillar anime/manga i nästan 7 år .MIna favorit animer är Full metal alkamist, Inzuma eleven,Hajime no Ippo och Ah my goddess. Förutom anime/manga så är det film,TV,tokusatsu och intrenet resentioner som tar mycket av min tid. Min musik är hårdrock (power metal, glam rock) AOR och låtar som är med i serierna som jag ser på. Något som vara bra att veta om mig är att jag har dyslexi.

Jag hoppas att jag kommer ha trevigt på forumet.

  • Uppröstad 1
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Hej och hjärtligt välkommen Fredrik.

 

Ett tips till dig om du vill komma in i forumdiskussionerna direkt är att vara med och nominera serier i Anime.se Anime Awards 2011. Länken tar dig till tråden där vi nominerar serier och filmer som sedan får vara med och tävla i februari, då vi röstar på de titlar som lyckas ta sig förbi nomineringsfasen.

 

Hoppas att du kommer att trivas här hos oss! =)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Hej allihopa!

Gotlänning, 19 år (men flyttar till Uppsala snart). Jag har varit sugen på att gå med i ett animeforum i flera år nu, och det kändes som det var dags nu. Har byggt upp ett sjukt stort intresse för anime och allt som kommer därtill, och hoppas därför att jag kan bidra så gott jag kan till forumet :)

 

Här är min lista ifall nån undrar vad jag kollar på: http://myanimelist.net/profile/KaptenKlang

  • Uppröstad 1
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 2 weeks later...

Hajhaj

 

Är en 18 årig kille som har ett stort intresse för Anime, Japan och Tokyo i allmänhet, men främst spel. Gärna från den japanska tillverkaren Square Enix som jag förövrigt lätt tycker är den spelstudio som gör snyggast, vackrast och roligast spel. Annars så läser jag mediaprogrammet och kommer fortsätta läsa grafisk kommunikation även efter gymnasiet.

 

Tack för mig!

  • Uppröstad 1
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne…

×   Inklistrat som formaterad text.   Klistra istället in som oformaterad text

  Endast maximalt 75 uttryckssymboler tillåts.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa editor

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder med URL.

 Share

×
×
  • Skapa nytt...