Hoppa till innehåll
Anime.se

Inaktiva presentationer


Herid Fel
 Share

Rekommenderade inlägg

Härligt att ha dig här Simon! Välkommen! vad gillar du för anime då?

 

Tack så mycket! Roligt att vara här.

 

Tycker väldigt mycket om nyare serier, men jag har inget emot äldre. En av mina favoriter är trots all Excel Saga. Förutom det kan jag nämna några andra av mina favoriter, vilket är en hyfsat salig blandning. Först av allt kommer Fullmetal Alchemist, Inte den bästa serien jag sett (men den är fortfarande jävligt bra), men det var den som fick mig att riktigt komma in i anime-tittandet, om man säger så.

 

För att inte dra ut på allt; Needless, Kamen No Maid Guy, Boku Wa Tomodachi Ga Sukuna, K-On, Ben-To och en av mina absoluta favoriter; Toradora. Säkert någon jag har glömt... brukar alltid bli så. :P

  • Uppröstad 3
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Tack så mycket! Roligt att vara här.

 

Tycker väldigt mycket om nyare serier, men jag har inget emot äldre. En av mina favoriter är trots all Excel Saga. Förutom det kan jag nämna några andra av mina favoriter, vilket är en hyfsat salig blandning. Först av allt kommer Fullmetal Alchemist, Inte den bästa serien jag sett (men den är fortfarande jävligt bra), men det var den som fick mig att riktigt komma in i anime-tittandet, om man säger så.

 

För att inte dra ut på allt; Needless, Kamen No Maid Guy, Boku Wa Tomodachi Ga Sukuna, K-On, Ben-To och en av mina absoluta favoriter; Toradora. Säkert någon jag har glömt... brukar alltid bli så. :P

 

Åh, självklart glömde jag nämna Fairy Tail! DUH! XD

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Lite nyfiken. Hur aktiv är den här sidan?

Rent statistiskt: Sedan 1 januari i år (dvs på 211 dagar) har det skrivits cirka 3500 inlägg, startats 184 ämnen, och gått med 142 medlemmar. Det motsvarar i genomsnitt 16 nya inlägg per dag, 6 nya ämnen per vecka och 4-5 nya medlemmar per vecka.

 

Inte världens mest aktiva sida, det är sant, men inte världens mest döda heller! :)

  • Uppröstad 2
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Även jag skulle vilja gratulera buchno & Berghani som hittat hit! Personligen tycker jag att denna

Sidan/Forumet är mycket bra och medlemmarna här är väldigt trevliga. Dock är forumet en aning

inaktivt på sina ställen (Sektioner). Men det är ju vad man själv gör det till.

 

Ju aktivare medlemmarna är, ju aktivare blir Sidan, så jag hoppas du/ni skriver en hel del här =)

På så vis så håller vi igång Anime.se och sidan får en bättre status i hel het ^_^

 

Ännu en gång, välkommen till Anime.se!!

 

Jag tror jag talar för alla när jag säger att jag hoppas ni kommer ha det trevligt här med oss x)

 

Mvh Schiffer

  • Uppröstad 1
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Konbanwa! God kväll!

 

Jag kallas Tora (japanska för tiger) och är 22 i november, mitt största intresse är Silver Fang och är med och kämpar för att få denna manga översatt till svenska.

Jag började läsa japanska i våras och kommer fortsätta läsa nästa vår, då det inte finns något i höst, dock är det bara nybörjarkurs. Mitt mål är att bli manga-översättare och få "tillbaka" mangan till Sverige, det vill säga; att man ska kunna gå in i en vanlig Pressbyrå och det ska finna lite manga där. Samt annat smått och gott från Japan.

  • Uppröstad 1
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Tora! Trevligt att höra att det inte bara är jag som översätter och vill öka intresset för Anime & Manga i Sverige.

Dock ligger mitt intresse i Anime och mindre i Manga. Eftersom Jag inte gillar svart vit...

 

Men varmt välkommen till Anime.se ska du vara. Jag hoppas du kommer trivas här! Det var inte länge sedan jag

själv reggade mig här och jag känner mig redan hemma bland resten av medlemmarna. Och jag hoppas att även

du kommer att känna så! =)

 

Mvh Schiffer

  • Uppröstad 2
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Tack alla. ^^

 

Shiffer -> och jag är för båda. När jag var i Finland då skaparen av Silver Fang, herr Yoshihiro Takahashi, var där så kunde man se manga i vanlig butik liknande pressbyrå, t.o.m på flygplatserna! Sverige har helt fel bild på Japanska verk såsom manga och anime... Trist...

  • Uppröstad 1
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Hej alla :)

 

Här har Ni ett till Silver Fang fan ( vart sen typ 89-90)samt en gammal räv i olika forum med dess innehåll, och även en som kämpar att följa Finlands spår att få Silver Fang saga översatt och det finns en möjlighet till det:) Men nu var det inte det man skulle prata om ;)

 

Vem är jag då utöver ett stort fan av SF?

 

Äger en shop som heter FutagoShop, bor för närvarande i Glanshammar, har 6 st katter ( 3 bondkatter, Norsk skogskatt/bondkatt, Manx/bondkatt och en Manx) kallas för crazy kattlady här omkring XD Fast det är med glimten i ögat så klart.

 

Är mycket på konvent runt om Sverige detta år, så är ni ute, så ses vi säkert någonstans? :)

 

Animeer som ligger lite mer om hjärtat utöver SF är: Fullmetal Alchemist ( första versionen), Great Teacher Onizuka, Blades of Immortal, Wolfs Rain,Ao No Exorcist, Death Note samt Neon Genesis Evangelion

 

Men finns så mycket man sett samt 80/ 90 tals cartoon som Thundercats, Defenders of the earth etc är också något som man gillar.

 

Hoppas att man kan komma och liva upp lite :)

 

Är det någe ni undrar, så är det bara att fråga via Pm eller så ^^

  • Uppröstad 1
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Hej!

 

Är en kille på 17 år, går tekniklinjen och ska börja 2:an strax. Ska läsa japanska då som extra kurs, tror den ger 100p eller något sådant. Kollar på olika japanska serier, bl.a Death note. (Ja, tidigt som fan eller hur?).

 

Spelar på datorn ganska ofta, eller hänger i Skype iallafall. Spelar elithockey på fritiden också, så jag lägger en del tid på det också. Ifall ni undrar över mitt nick så är det inte påhittat, utan kallas så utav vissa.

 

Ifall någon kan gissa min avatar förresten blir jag förvånad, eller kanske inte.

 

 

Derp~

 

 

 

 

 

 

 

 

:)

  • Uppröstad 1
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 4 months later...

Hej är rätt ny inom anime osv. Som yngre (runt 10-12 cirkus) så kollade man väll en del dragonball men vart inte mycket mera än så men har efter lirat igenom Tales of the Abyss (spelet och älskade det) har ett intresse växtfram för anime bla. Annars sen ung ålder gillat bilar och alltid gillat japanska bilar och deras kultur, främst JDM kulturen om det nu t.om finns sånna rävar här. :)

 

Har väll börjat kolla på Elfen Lied men inte hunnit så långt men gillar serien skarpt såhär långt, tittar även igenom Tales of the Abyss animen då jag inte fick nog av spelet och gillar JRPGs, mer gamer än filmtittare. :)

  • Uppröstad 1
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 2 weeks later...

Vart är mitt hyfs?! Här har man vart medlem i över en månad och inte presenterat sig, mina djupaste ursäkter :manlytears:

 

Riktigt grön kille till anime och japansk kultur här, hade vid registrering egentligen bara sett mer eller mindre de serier som gick på Z-tv på nätterna en gång i tiden. Sen jag gått med här har jag arbetat mig igenom en hel del serier och har börjat följa flera pågående. Är 19, uppvuxen och bor i Stockholm där jag spenderat ungdomen med att läsa Dragonball och One Piece (och någon sida Naruto) för att sedan helt glömma bort de små ljusglimtarna i vardagen tills nu många år senare när jag började intressera mig för anime. Just nu försöker jag att ta mig an de serier som verkar vara allmänt betraktade som "must see" eller allmänt rekommenderade (iaf här på forumet, med reservationer för missar från min sida :blush:) och bygga upp ett litet erfarenhetsmoln och vidga mina vyer lite.

 

Hittills verkar det vara mycket bra folk och en skön avslappnad stämning här på forumet och jag är helt säker på att vi kommer trivas jättebra ihop om ni har lite tålamod med min okunskap :reallyhappy:

  • Uppröstad 2
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne…

×   Inklistrat som formaterad text.   Klistra istället in som oformaterad text

  Endast maximalt 75 uttryckssymboler tillåts.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa editor

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder med URL.

 Share

×
×
  • Skapa nytt...