Hoppa till innehåll
Anime.se

Inaktiva presentationer


Herid Fel
 Share

Rekommenderade inlägg

Vart är mitt hyfs?! Här har man vart medlem i över en månad och inte presenterat sig, mina djupaste ursäkter :manlytears:

 

Du är ursäktad, här har man själv varit medlem sen 2007 och fortfarande inte presenterat mig  :happydrop:

 

Mitt namn är Andreas Persson och har hållt på med diverse saker relaterade till Japansk populärkultur sedan 1996 då jag började titta på anime. Sen har jag även varit arrangör på UppCon under några år och är nu chef på Otaku Sweden Distribution som är ett distributionsföretag för Japanska produkter i Skandinavien.

 

Ska se om jag kan bli lite mer aktiv här på forumet nu och hoppas på att möta mycket trevligt folk!

  • Uppröstad 1
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Tjena!

Ny medlem från södra Sverige. Jag har under många år varit förälskad i Japan, med allt vad det innebär. Från teknik till kultur.

Började se anime mer seriöst vid 2009 och vid en sen ålder. Men jag kommer alltid att ha barnasinnet kvar då man är uppväxt med Star Wars, He-man, Transformers och allt vad det nu var. ;)

Kommer ihåg som liten när man såg Robotech på TV, kul att nu då kunna se igenom hela Macross serien ett antal år senare, nostalgi på hög nivå! Började annars på skoj att se DBZ av ren slump egentligen och fastnade direkt i de episka striderna som drog en tillbaka till när man var liten.

 

Nu några år senare då jag i en sansad takt tagit mig igenom 150+ anime så har man såklart hittat många godbitar och hittat serier som är riktade även mot de lite äldre. (även om jag ser på det mesta) ;)

Har varit roligt att upptäcka andra klassiska serier och filmer och andra genrer inom anime.

Jag har aldrig skrattat och gråtit så mycket tack vare anime och tycker det är synd att fler inte kan se förbi det teknade, då de inte vet vad dem missar.

 

Lite favoriter då. Som dem flesta andra är jag ett Ghibli fan.

Då jag i början var mest ute efter action fann jag snabbt bl a Berserk och Claymore. Efter det var jag fast i anime-träsket för gott. :)

Hittade sedan FMA, Hajime no Ippo, One Piece, Eureka Seven, Clannad m fl. fantastiska serier.

Upptäckte sedan komedier och slice-of-life serier. Det började väl med School Rumble och sedan Lucky Star, Azumanga Daioh osv.

Jag kan rabbla på hur länge som helst som de flesta andra om allt de älskar men det kommer ju att framgå med tiden här på forumet.

 

Andra intressen är väl annars fotografering, fotboll , datorer och vanliga TV-serier med allt från The Game of Thrones, Battlestar Galactica, The Walking Dead, Boardwalk Empire och 20+ till. ;)

 

Phew, det får väl räcka som en liten presentation. Kul att vara här, synd att det dröjde så länge för mig hitta hit.

  • Uppröstad 3
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 2 weeks later...

Är en otaku från Visby som ser på mycket science fiction, fantasy, mecha och liknande. Fast det slinker ner en och annan drama och slice of life också får jag väl medge. Slukar verkligen allt som jag inte har sett som ett svart hål. Haha. Sen jag började se på anime för några år sedan kan jag verkligen inte få nog, det är en ständig källa till glädje i en annars förvirrande värld.

  • Uppröstad 1
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 2 weeks later...

Precis som Mishee så bör jag sova nu, eftersom jag ska upp om bara några få timmar, men jag drar en kort presentation.

 

Jag heter Albin, bor i den norra delen av landet och älskar både manga och anime.

Annat än de populära, japanska konstarterna så gillar jag att spela en hel del (gör inte så mycket annat). Just nu lirar jag mest League of Legends (Lvl 30 euw - Silver V league), men jag är även ibland aktiv på andra spel. Jag spelar på allt från Nintendo DS till datorn, så tveka inte att utmana mig i whatever spel du lirar (har dock inte xbox eller någon av de nyare DS versionerna).

 

Min favorit manga är "Ranma 1/2" och när det kommer till anime så tar nog "Naruto" en välförkänt förstaplats.

 

Ser fram emot att prata vidare med allt folk här på forumet!

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Välkommen hit både Mishee och Abblot, hoppas att ni kommer att trivas här!

 

Abblot: Intressant att vi är på både samma server och i samma division på League Of Legends men en dag har jag tänkt att lämna den och sikta mot toppen! Fast först ska jag försöka se ikapp alla serier jag missat under förra året och delta i Anime.se Anime Awards 2012 som pågår just nu!

  • Uppröstad 1
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 3 weeks later...

Yo!

Pierre var namnet! 20 jordsnurr för tillfället men snart 21 jordsnurr. Är bosatt i sköna goa göteborg (Där fisken är färsk och musiklivet bra). Har sett på anime/läst manga nu i cirka 2 år dock ökade "begäret" för ungefär ett år sedan. Första animen jag började ordentligt med var Code Geass (Mecha haters will hate) för att sedan övergå till FMA Brotherhood. Nuförtiden ser jag på allt från One Piece till Puella Magi Madoka Magica för att avrunda med lite Phantom:Requiem for the Phantom.

Utöver anime/manga-intresset så är jag en stor musiklyssnare och älskar att gå på konserter av alla dess sorter. Gamear också en del (Allt från Sim City till allmänt FPS-trams). Planerar även att ta över världen (Man ska ju hålla fast vid sina drömmar som alla Shounen-karaktärer säger) så det får man ju se hur de går med det hela! :D

Övrig onödig information: Piggelin är bästa glassen ever. Jag diggar ankor och andra dylika fågelfän (MotMot-fågeln ftw). Jag har aldrig gått på ett konvent OCH jag gillar även att sjunga! Cause why not?

Anledningen till varför jag anlänt till detta forumet är för att hitta liksinnade (kvinnor som män) att dela sina smaker, tankar och dylikt tillsammans med!

 

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Välkommen Pierre, hoppas att du kommer att trivas. 

 

Personligen tycker jag att det är bra med ambitioner och att ta över världen låter som en rimlig punkt på att göra-listan.

Ja, utan mål i livet så blir ju allting så himlans tråkigt! Men frågan är ju dock hur man VILL ta över världen, finns ju så många olika sätt att man blir helt pillrig i skallen. Det bästa sättet är nog genom att dressera alla världens fåglar till mördarfåglar, utrusta de med motorsågar and then...carnage?

 

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 1 month later...

Hej alla på Anime.se! 
Mitt namn är Erik, 19 år och bor i Karlstad. 
Jag har ett intresse inom manga, anime och cosplay så de är anledningen varför jag vände mig hit:)

Spelar såklart en del spel på datorn som Dota 2, LoL(full premade!), Day Z, CoD, CS 1.6 sorce GO mm

 

Sååå aah, de va väll en vädigt kort och exakt presentation om mig :D

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Det är trevligt att ha er här! Hoppas det är klart att vi välkomnar alla, oavsett om de varit anime- och mangafans i 20 år eller i 20 minuter. Var inte blyga för att fråga om saker eller starta diskussioner -- det är ju därför vi alla är här! :colonthree:

tack så mycket :)

 

Båtsman: De måste jag göra :D

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Nykomling här, bara att presentera sig antar jag! :3

 

Är en kille på 14 år i Helsingborg. Har haft ett intresse för manga sen jag var runt 5-6 år men har precis (November förra året) blivit intresserad av anime. Lyssnar på allt och inget. Har ett fånigt stort intresse för MMORPG:n. Även väldigt blyg irl.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Känn dig så välkommen. Det här forumet är befolkat av en del uråldriga mumier (mig själv inkluderad) som lite då och då ropar MEN VAFASEN MÄNNISKA HAR DU INTE SETT SAINT SEIYA FRÅN 1983!? men det ska du inte fästa dig vid så mycket. :)

 
  • Uppröstad 1
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Känn dig så välkommen. Det här forumet är befolkat av en del uråldriga mumier (mig själv inkluderad) som lite då och då ropar MEN VAFASEN MÄNNISKA HAR DU INTE SETT SAINT SEIYA FRÅN 1983!? men det ska du inte fästa dig vid så mycket. :)

 

Då du uttrycker dig sådär känner tom jag mig ung :D

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne…

×   Inklistrat som formaterad text.   Klistra istället in som oformaterad text

  Endast maximalt 75 uttryckssymboler tillåts.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa editor

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder med URL.

 Share

×
×
  • Skapa nytt...